Jak informuje agentura Reuters, francouzská automobilka Renault (RENA.PA) ve čtvrtek uvedla, že jí vzrostly tržby v prvním čtvrtletí o 30 % díky oživení prodejů a vyšším cenám.
Dle informací agentury Reuters, díky uvedení několika prémiových modelů, jako je elektrická verze Megane, Arkana a Austral, skupina dosáhla 14,1% nárůstu prodejů za dané období a celkově prodala 535 000 automobilů. Tento nárůst ukončil čtyřleté období poklesu.
Společnost dosáhla tržeb ve výši 11,5 miliardy eur (12,60 miliardy dolarů), což je vyšší částka než konsensus analytiků, který odhadoval tržby na 11,08 miliardy eur.
Francouzská automobilka, která byla postižena krizí COVID-19 a nedostatkem čipů více než většina svých konkurentů, se snaží o obrat ve zvýšení zisku prostřednictvím vyšších marží a vývoji nových elektromobilů.Společnost urychluje uvedení nových modelů tak, aby posílila svůj růst. Plánuje uvést novou verzi SUV svého minivanu Espace a modernizovanou verzi svého nejprodávanějšího městského vozu Clio spolu s dalšími dvanácti novými modely v roce 2024.
Renault potvrdil své plány na rok 2023, včetně cíle dosáhnout provozní marže skupiny nejméně 6 % a volného peněžního toku pro automobilový průmysl ve výši alespoň 2 miliard eur.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?