Jak informuje agentura Reuters, francouzská automobilka Renault (RENA.PA) ve čtvrtek uvedla, že jí vzrostly tržby v prvním čtvrtletí o 30 % díky oživení prodejů a vyšším cenám.
Dle informací agentury Reuters, díky uvedení několika prémiových modelů, jako je elektrická verze Megane, Arkana a Austral, skupina dosáhla 14,1% nárůstu prodejů za dané období a celkově prodala 535 000 automobilů. Tento nárůst ukončil čtyřleté období poklesu.
Společnost dosáhla tržeb ve výši 11,5 miliardy eur (12,60 miliardy dolarů), což je vyšší částka než konsensus analytiků, který odhadoval tržby na 11,08 miliardy eur.
Francouzská automobilka, která byla postižena krizí COVID-19 a nedostatkem čipů více než většina svých konkurentů, se snaží o obrat ve zvýšení zisku prostřednictvím vyšších marží a vývoji nových elektromobilů.Společnost urychluje uvedení nových modelů tak, aby posílila svůj růst. Plánuje uvést novou verzi SUV svého minivanu Espace a modernizovanou verzi svého nejprodávanějšího městského vozu Clio spolu s dalšími dvanácti novými modely v roce 2024.
Renault potvrdil své plány na rok 2023, včetně cíle dosáhnout provozní marže skupiny nejméně 6 % a volného peněžního toku pro automobilový průmysl ve výši alespoň 2 miliard eur.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?