Francouzská automobilka Renault a čínská společnost Geely podepsaly smlouvu o vytvoření nového společného podniku na vývoj a výrobu spalovacích motorů a hybridních pohonných systémů. Firmy to v úterý uvedly ve společné tiskové zprávě. Do společného podniku hodlají investovat až sedm miliard eur (zhruba 167 miliard Kč), informovala agentura Reuters.
Společný podnik bude zahrnovat 17 továren na motory a pět center pro výzkum a vývoj. Zaměstná kolem 19.000 lidí.
"Přelomové inovace vyžadují spojení odborných znalostí s aktivy," uvedl šéf Renaultu Luca de Meo. "S hrdostí spojujeme síly se skvělou firmou, jako je Geely, abychom vytvořili nového hráče," dodal. Výrobní kapacita společného podniku bude podle firem činit až pět milionů spalovacích motorů, hybridních pohonných systémů a převodovek ročně.
Společný podnik se zaměří na výrobu efektivnějších spalovacích motorů a hybridních pohonných systémů v době, kdy se pozornost automobilového průmyslu soustředí na přechod k vozidlům s čistě elektrickým pohonem.
Předpokládá se, že společný podnik začne fungovat ve druhé polovině letošního roku. Renault a Geely v něm budou vlastnit po 50 procentech. O strategické investici do tohoto společného podniku navíc podle tiskové zprávy uvažuje saúdskoarabská ropná společnost Saudi Aramco. Podle dřívějších informací zdrojů agentury Reuters jedná firma o získání až pětinového podílu v podniku.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?