Francouzská automobilka Renault a čínská společnost Geely podepsaly smlouvu o vytvoření nového společného podniku na vývoj a výrobu spalovacích motorů a hybridních pohonných systémů. Firmy to v úterý uvedly ve společné tiskové zprávě. Do společného podniku hodlají investovat až sedm miliard eur (zhruba 167 miliard Kč), informovala agentura Reuters.
Společný podnik bude zahrnovat 17 továren na motory a pět center pro výzkum a vývoj. Zaměstná kolem 19.000 lidí.
"Přelomové inovace vyžadují spojení odborných znalostí s aktivy," uvedl šéf Renaultu Luca de Meo. "S hrdostí spojujeme síly se skvělou firmou, jako je Geely, abychom vytvořili nového hráče," dodal. Výrobní kapacita společného podniku bude podle firem činit až pět milionů spalovacích motorů, hybridních pohonných systémů a převodovek ročně.
Společný podnik se zaměří na výrobu efektivnějších spalovacích motorů a hybridních pohonných systémů v době, kdy se pozornost automobilového průmyslu soustředí na přechod k vozidlům s čistě elektrickým pohonem.
Předpokládá se, že společný podnik začne fungovat ve druhé polovině letošního roku. Renault a Geely v něm budou vlastnit po 50 procentech. O strategické investici do tohoto společného podniku navíc podle tiskové zprávy uvažuje saúdskoarabská ropná společnost Saudi Aramco. Podle dřívějších informací zdrojů agentury Reuters jedná firma o získání až pětinového podílu v podniku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?