Automobilka Renault se konečně pochlubila omlazeným modelem Twingo, který v sobě kombinuje řadu novinek s tradiční roztomilostí modelu. Faceliftovaný model zaujme například novými laky, poupravenými nárazníky a novými technologiemi jak v exteriéru, tak v interiéru. Co konkrétně se tedy změnilo?
Již na dálku si lze všimnout několika výrazných změn, kterými na sebe omlazená varianta okamžitě upozorní. Jedná se například o dvojici nových barev, žlutý Mango Yellow a bílá Quartz White, ale i nová 16 - palcová hliníková kola.
Úpravou však prošla i samotná karoserie, což je dobře vidět zejména na předním nárazníku. Kromě nových tvarů si lze povšimnout více lakovaných částí a také přesunutí světel pro denní svícení. Ta jsou nově integrována do hlavních světlometů, suplují funkci blinkrů a vytvářejí tvar písmene "C," k čemuž se vzápětí ještě dostaneme. V případě nejvyšší výbavové varianty se také na masce objeví chromové doplňky, díky kterým působí vůz ještě výrazněji.
Nyní se vraťme ještě ke světlům ve tvaru C, neboť tento tvar světel lze zpozorovat i na zadních svítilnách. Kromě toho v zadní části vozu potěší i přesunutí kliky otvírající zavazadlový prostor, která se nově posunula pod zadní stěrač.
A jaké změny se odehrály v interiéru? Například nejvyšší výbavová varianta nabídne nový 7-palcový infotainment systém - samozřejmě s podporou Android Auto nebo Appple CarPlay. Nechybí ale ani nová čalounění, lakované detaily na palubní desce nebo nové prošívání. Úpravou také prošla středová konzole, která nyní nabídne nastavitelný držák vhodný jak pro nápoje, tak pro telefon. Současně dostalo Twingo i dvojici USB portů, Audio-Jack, upravenou hlavici řadící páky nebo uzavřenou schránku před spolujezdcem jako standard.
Co se techniky týče, malý hatchback s vzadu umístěným motorem a pohonem zadních kol bude dostupný s dvojicí benzínových tříválců. Slabší atmosferický 1.0 litrový motor bude dostupný pouze s manuální převodovkou a dvojicí výkonnostních variant: 65 koní a 75 koní. V obou případech však zůstává stejný točivý moment 95 Nm.
Silnější pohonná jednotka má sice nižší objem 0.9 litru, přesto dokáže nabídnout 93 koní a 135 Nm točivého momentu. Ten může být na zadní kola přenášen skrze pětistupňový manuál, nebo za příplatek skrze dvouspojkový šestistupňový automat.
Zajímavým krokem automobilky bylo také snížení světlé výšky vozu o 10 milimetrů, což by mělo příznivě ovlivnit odpor vzduchu a snížit spotřebu. Zda se snížení projeví i na lepších jízdních vlastnostech však není zřejmé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.