Automobilka Renault se konečně pochlubila omlazeným modelem Twingo, který v sobě kombinuje řadu novinek s tradiční roztomilostí modelu. Faceliftovaný model zaujme například novými laky, poupravenými nárazníky a novými technologiemi jak v exteriéru, tak v interiéru. Co konkrétně se tedy změnilo?
Již na dálku si lze všimnout několika výrazných změn, kterými na sebe omlazená varianta okamžitě upozorní. Jedná se například o dvojici nových barev, žlutý Mango Yellow a bílá Quartz White, ale i nová 16 - palcová hliníková kola.
Úpravou však prošla i samotná karoserie, což je dobře vidět zejména na předním nárazníku. Kromě nových tvarů si lze povšimnout více lakovaných částí a také přesunutí světel pro denní svícení. Ta jsou nově integrována do hlavních světlometů, suplují funkci blinkrů a vytvářejí tvar písmene "C," k čemuž se vzápětí ještě dostaneme. V případě nejvyšší výbavové varianty se také na masce objeví chromové doplňky, díky kterým působí vůz ještě výrazněji.
Nyní se vraťme ještě ke světlům ve tvaru C, neboť tento tvar světel lze zpozorovat i na zadních svítilnách. Kromě toho v zadní části vozu potěší i přesunutí kliky otvírající zavazadlový prostor, která se nově posunula pod zadní stěrač.
A jaké změny se odehrály v interiéru? Například nejvyšší výbavová varianta nabídne nový 7-palcový infotainment systém - samozřejmě s podporou Android Auto nebo Appple CarPlay. Nechybí ale ani nová čalounění, lakované detaily na palubní desce nebo nové prošívání. Úpravou také prošla středová konzole, která nyní nabídne nastavitelný držák vhodný jak pro nápoje, tak pro telefon. Současně dostalo Twingo i dvojici USB portů, Audio-Jack, upravenou hlavici řadící páky nebo uzavřenou schránku před spolujezdcem jako standard.
Co se techniky týče, malý hatchback s vzadu umístěným motorem a pohonem zadních kol bude dostupný s dvojicí benzínových tříválců. Slabší atmosferický 1.0 litrový motor bude dostupný pouze s manuální převodovkou a dvojicí výkonnostních variant: 65 koní a 75 koní. V obou případech však zůstává stejný točivý moment 95 Nm.
Silnější pohonná jednotka má sice nižší objem 0.9 litru, přesto dokáže nabídnout 93 koní a 135 Nm točivého momentu. Ten může být na zadní kola přenášen skrze pětistupňový manuál, nebo za příplatek skrze dvouspojkový šestistupňový automat.
Zajímavým krokem automobilky bylo také snížení světlé výšky vozu o 10 milimetrů, což by mělo příznivě ovlivnit odpor vzduchu a snížit spotřebu. Zda se snížení projeví i na lepších jízdních vlastnostech však není zřejmé.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.