Automobilka Renault se konečně pochlubila omlazeným modelem Twingo, který v sobě kombinuje řadu novinek s tradiční roztomilostí modelu. Faceliftovaný model zaujme například novými laky, poupravenými nárazníky a novými technologiemi jak v exteriéru, tak v interiéru. Co konkrétně se tedy změnilo?
Již na dálku si lze všimnout několika výrazných změn, kterými na sebe omlazená varianta okamžitě upozorní. Jedná se například o dvojici nových barev, žlutý Mango Yellow a bílá Quartz White, ale i nová 16 - palcová hliníková kola.
Úpravou však prošla i samotná karoserie, což je dobře vidět zejména na předním nárazníku. Kromě nových tvarů si lze povšimnout více lakovaných částí a také přesunutí světel pro denní svícení. Ta jsou nově integrována do hlavních světlometů, suplují funkci blinkrů a vytvářejí tvar písmene "C," k čemuž se vzápětí ještě dostaneme. V případě nejvyšší výbavové varianty se také na masce objeví chromové doplňky, díky kterým působí vůz ještě výrazněji.
Nyní se vraťme ještě ke světlům ve tvaru C, neboť tento tvar světel lze zpozorovat i na zadních svítilnách. Kromě toho v zadní části vozu potěší i přesunutí kliky otvírající zavazadlový prostor, která se nově posunula pod zadní stěrač.
A jaké změny se odehrály v interiéru? Například nejvyšší výbavová varianta nabídne nový 7-palcový infotainment systém - samozřejmě s podporou Android Auto nebo Appple CarPlay. Nechybí ale ani nová čalounění, lakované detaily na palubní desce nebo nové prošívání. Úpravou také prošla středová konzole, která nyní nabídne nastavitelný držák vhodný jak pro nápoje, tak pro telefon. Současně dostalo Twingo i dvojici USB portů, Audio-Jack, upravenou hlavici řadící páky nebo uzavřenou schránku před spolujezdcem jako standard.
Co se techniky týče, malý hatchback s vzadu umístěným motorem a pohonem zadních kol bude dostupný s dvojicí benzínových tříválců. Slabší atmosferický 1.0 litrový motor bude dostupný pouze s manuální převodovkou a dvojicí výkonnostních variant: 65 koní a 75 koní. V obou případech však zůstává stejný točivý moment 95 Nm.
Silnější pohonná jednotka má sice nižší objem 0.9 litru, přesto dokáže nabídnout 93 koní a 135 Nm točivého momentu. Ten může být na zadní kola přenášen skrze pětistupňový manuál, nebo za příplatek skrze dvouspojkový šestistupňový automat.
Zajímavým krokem automobilky bylo také snížení světlé výšky vozu o 10 milimetrů, což by mělo příznivě ovlivnit odpor vzduchu a snížit spotřebu. Zda se snížení projeví i na lepších jízdních vlastnostech však není zřejmé.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.