Automobilka Renault se konečně pochlubila omlazeným modelem Twingo, který v sobě kombinuje řadu novinek s tradiční roztomilostí modelu. Faceliftovaný model zaujme například novými laky, poupravenými nárazníky a novými technologiemi jak v exteriéru, tak v interiéru. Co konkrétně se tedy změnilo?
Již na dálku si lze všimnout několika výrazných změn, kterými na sebe omlazená varianta okamžitě upozorní. Jedná se například o dvojici nových barev, žlutý Mango Yellow a bílá Quartz White, ale i nová 16 - palcová hliníková kola.
Úpravou však prošla i samotná karoserie, což je dobře vidět zejména na předním nárazníku. Kromě nových tvarů si lze povšimnout více lakovaných částí a také přesunutí světel pro denní svícení. Ta jsou nově integrována do hlavních světlometů, suplují funkci blinkrů a vytvářejí tvar písmene "C," k čemuž se vzápětí ještě dostaneme. V případě nejvyšší výbavové varianty se také na masce objeví chromové doplňky, díky kterým působí vůz ještě výrazněji.
Nyní se vraťme ještě ke světlům ve tvaru C, neboť tento tvar světel lze zpozorovat i na zadních svítilnách. Kromě toho v zadní části vozu potěší i přesunutí kliky otvírající zavazadlový prostor, která se nově posunula pod zadní stěrač.
A jaké změny se odehrály v interiéru? Například nejvyšší výbavová varianta nabídne nový 7-palcový infotainment systém - samozřejmě s podporou Android Auto nebo Appple CarPlay. Nechybí ale ani nová čalounění, lakované detaily na palubní desce nebo nové prošívání. Úpravou také prošla středová konzole, která nyní nabídne nastavitelný držák vhodný jak pro nápoje, tak pro telefon. Současně dostalo Twingo i dvojici USB portů, Audio-Jack, upravenou hlavici řadící páky nebo uzavřenou schránku před spolujezdcem jako standard.
Co se techniky týče, malý hatchback s vzadu umístěným motorem a pohonem zadních kol bude dostupný s dvojicí benzínových tříválců. Slabší atmosferický 1.0 litrový motor bude dostupný pouze s manuální převodovkou a dvojicí výkonnostních variant: 65 koní a 75 koní. V obou případech však zůstává stejný točivý moment 95 Nm.
Silnější pohonná jednotka má sice nižší objem 0.9 litru, přesto dokáže nabídnout 93 koní a 135 Nm točivého momentu. Ten může být na zadní kola přenášen skrze pětistupňový manuál, nebo za příplatek skrze dvouspojkový šestistupňový automat.
Zajímavým krokem automobilky bylo také snížení světlé výšky vozu o 10 milimetrů, což by mělo příznivě ovlivnit odpor vzduchu a snížit spotřebu. Zda se snížení projeví i na lepších jízdních vlastnostech však není zřejmé.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?