Kabriolety a roadstery prémiových značek vypadaly vždy exkluzivně, ovšem oproti modelům s pevnou střechou jim často scházela tuhost karoserie, nebo přebývala váha. V posledních letech se ale automobilkám daří úspěšně s tímto nešvarem bojovat, čehož je důkazem i toto nádherné Lamborghini Aventador S Roadster.
Pod kapotou Aventadoru S Roadster najdeme ten samý atmosferický motor V12 jaké má jeho dvojče s pevnou střechou, který generuje výkon 740 koní a točivý moment 690 Nm. Roadster tak nabídne stejnou maximální rychlost jako kupé, tedy 350 km/h.
Drobné nedostatky projevuje Roadster jen ve zrychlení z 0 na 100 km/h, kde za kupé zaostává o desetinu vteřiny. To je ovšem způsobenou dodatečnými výztuhami karoserie, které vozu přidávají na váze zhruba 50 kilogramů.
Ovšem koho by zajímala desetina vteřiny, když může cítit vítr ve vlasech a hlavně slyšet mocné burácení V12 jen kousek za hlavou. Pokud by vás ale výhody roadsteru obtěžovaly, snadno můžete vůz uzavřít. Roadster si totiž v kufru vozí dva panely, které po instalaci tvoří střechu. Každý panel přitom váží cca 5,5 kilogramu, takže montáž zvládne skutečně každý.
Největší nevýhodou při volbě Roadsteru na úkor kupé se tak nejspíš stane cena. Roadster se totiž v zahraničí prodává o 40.000 dolarů (875.000 Kč) dráž, než jeho dvojče s pevnou střechou. A za takovou cenu už můžete mít i klasický Aventador s řadou doplňků a úprav přímo dle vašeho přání.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?