Kabriolety a roadstery prémiových značek vypadaly vždy exkluzivně, ovšem oproti modelům s pevnou střechou jim často scházela tuhost karoserie, nebo přebývala váha. V posledních letech se ale automobilkám daří úspěšně s tímto nešvarem bojovat, čehož je důkazem i toto nádherné Lamborghini Aventador S Roadster.
Pod kapotou Aventadoru S Roadster najdeme ten samý atmosferický motor V12 jaké má jeho dvojče s pevnou střechou, který generuje výkon 740 koní a točivý moment 690 Nm. Roadster tak nabídne stejnou maximální rychlost jako kupé, tedy 350 km/h.
Drobné nedostatky projevuje Roadster jen ve zrychlení z 0 na 100 km/h, kde za kupé zaostává o desetinu vteřiny. To je ovšem způsobenou dodatečnými výztuhami karoserie, které vozu přidávají na váze zhruba 50 kilogramů.
Ovšem koho by zajímala desetina vteřiny, když může cítit vítr ve vlasech a hlavně slyšet mocné burácení V12 jen kousek za hlavou. Pokud by vás ale výhody roadsteru obtěžovaly, snadno můžete vůz uzavřít. Roadster si totiž v kufru vozí dva panely, které po instalaci tvoří střechu. Každý panel přitom váží cca 5,5 kilogramu, takže montáž zvládne skutečně každý.
Největší nevýhodou při volbě Roadsteru na úkor kupé se tak nejspíš stane cena. Roadster se totiž v zahraničí prodává o 40.000 dolarů (875.000 Kč) dráž, než jeho dvojče s pevnou střechou. A za takovou cenu už můžete mít i klasický Aventador s řadou doplňků a úprav přímo dle vašeho přání.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.