Dacia se stala nečekaným úspěchem, který se od té doby snaží zopakovat i jiné koncerny. Úspěchem se stal například Baojun, levná značka GM, nebo Venucia, která patří pod Nissan. Nově se do hry zapojuje Volkswagen, který zřejmě brzy představí svojí levnou značku Jetta.
Původně měla levnou značku v koncernu Volkswagen zastupovat česká Škoda, tento plán se však poněkud vymkl z rukou a dnes je cenami Škodovka někde zcela jinde. VW se proto rozhodl pro vytvoření nové značky, zatím určené pouze pro Čínský trh. Jako jméno bylo vybráno slovo, doposud známé z jednoho z nejprodávanějších modelů VW, sedanu Jetta, v čínštině Jieda. Ten je vyráběn v místním joint-venture s automobilkou FAW, pod které bude patřit i nová značka.
Jetta se zároveň stane i jedním z prvních modelů nové značky, čínšti špioni už totiž přinesli fotky nového vozu, s povědomým tvarem čínské varianty Jetty. Ta je přitom založená na sedan verzi Škody Rapid, specifické pro čínský trh, čímž se nadále prodlouží život jednoho z nejúspěšnějších modelů firmy. Na čínském trhu se už Rapid kromě původní verze prodává i s logy VW a to hned ve dvou verzích, jako FAW-VW Jetta a Shanghai-VW Santana.
Kromě staronové Jetty se pod novou značkou od počátku ukáže také levné SUV, které už také bylo nachytáno v čínských ulicích. Uniklé plány VW, odhalující budoucí modely pod novou značkou a jejich technické údaje, se navíc zmiňují o ještě jednom SUV, které se dostane do prodeje hned zpočátku. Všechny tyto vozy budou využívat techniku ze starších vozů koncernu. Kódové názvy modelů zahrnují označení 316, což by mělo znamenat využití platformy PQ35, na které stála už druhá generace Octavie. Rozvor nového SUV, a částečně i jeho vzhled, se ale shoduje se Škodou Karoq, je tedy možné že bude využívat platformu MQB-A1.
VW už si nechal registrovat i logo nové značky u čínského úřadu pro ochranné známky, z jehož webu se také dostalo na veřejnost. Logo ve tvaru stylizovaného písmena J jen potvrzuje výběr jména, nové modely zachycené na fotkách mají na přídi i na volantu loga v totožném tvaru.
První vozy nové značky by měly být představeny už letos a do prodeje se dostanou zpočátku pouze na čínském trhu. O dostupnosti značky na jiných trzích zatím nepadlo ani slovo.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.