Dacia se stala nečekaným úspěchem, který se od té doby snaží zopakovat i jiné koncerny. Úspěchem se stal například Baojun, levná značka GM, nebo Venucia, která patří pod Nissan. Nově se do hry zapojuje Volkswagen, který zřejmě brzy představí svojí levnou značku Jetta.
Původně měla levnou značku v koncernu Volkswagen zastupovat česká Škoda, tento plán se však poněkud vymkl z rukou a dnes je cenami Škodovka někde zcela jinde. VW se proto rozhodl pro vytvoření nové značky, zatím určené pouze pro Čínský trh. Jako jméno bylo vybráno slovo, doposud známé z jednoho z nejprodávanějších modelů VW, sedanu Jetta, v čínštině Jieda. Ten je vyráběn v místním joint-venture s automobilkou FAW, pod které bude patřit i nová značka.
Jetta se zároveň stane i jedním z prvních modelů nové značky, čínšti špioni už totiž přinesli fotky nového vozu, s povědomým tvarem čínské varianty Jetty. Ta je přitom založená na sedan verzi Škody Rapid, specifické pro čínský trh, čímž se nadále prodlouží život jednoho z nejúspěšnějších modelů firmy. Na čínském trhu se už Rapid kromě původní verze prodává i s logy VW a to hned ve dvou verzích, jako FAW-VW Jetta a Shanghai-VW Santana.
Kromě staronové Jetty se pod novou značkou od počátku ukáže také levné SUV, které už také bylo nachytáno v čínských ulicích. Uniklé plány VW, odhalující budoucí modely pod novou značkou a jejich technické údaje, se navíc zmiňují o ještě jednom SUV, které se dostane do prodeje hned zpočátku. Všechny tyto vozy budou využívat techniku ze starších vozů koncernu. Kódové názvy modelů zahrnují označení 316, což by mělo znamenat využití platformy PQ35, na které stála už druhá generace Octavie. Rozvor nového SUV, a částečně i jeho vzhled, se ale shoduje se Škodou Karoq, je tedy možné že bude využívat platformu MQB-A1.
VW už si nechal registrovat i logo nové značky u čínského úřadu pro ochranné známky, z jehož webu se také dostalo na veřejnost. Logo ve tvaru stylizovaného písmena J jen potvrzuje výběr jména, nové modely zachycené na fotkách mají na přídi i na volantu loga v totožném tvaru.
První vozy nové značky by měly být představeny už letos a do prodeje se dostanou zpočátku pouze na čínském trhu. O dostupnosti značky na jiných trzích zatím nepadlo ani slovo.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?