Dacia se stala nečekaným úspěchem, který se od té doby snaží zopakovat i jiné koncerny. Úspěchem se stal například Baojun, levná značka GM, nebo Venucia, která patří pod Nissan. Nově se do hry zapojuje Volkswagen, který zřejmě brzy představí svojí levnou značku Jetta.
Původně měla levnou značku v koncernu Volkswagen zastupovat česká Škoda, tento plán se však poněkud vymkl z rukou a dnes je cenami Škodovka někde zcela jinde. VW se proto rozhodl pro vytvoření nové značky, zatím určené pouze pro Čínský trh. Jako jméno bylo vybráno slovo, doposud známé z jednoho z nejprodávanějších modelů VW, sedanu Jetta, v čínštině Jieda. Ten je vyráběn v místním joint-venture s automobilkou FAW, pod které bude patřit i nová značka.
Jetta se zároveň stane i jedním z prvních modelů nové značky, čínšti špioni už totiž přinesli fotky nového vozu, s povědomým tvarem čínské varianty Jetty. Ta je přitom založená na sedan verzi Škody Rapid, specifické pro čínský trh, čímž se nadále prodlouží život jednoho z nejúspěšnějších modelů firmy. Na čínském trhu se už Rapid kromě původní verze prodává i s logy VW a to hned ve dvou verzích, jako FAW-VW Jetta a Shanghai-VW Santana.
Kromě staronové Jetty se pod novou značkou od počátku ukáže také levné SUV, které už také bylo nachytáno v čínských ulicích. Uniklé plány VW, odhalující budoucí modely pod novou značkou a jejich technické údaje, se navíc zmiňují o ještě jednom SUV, které se dostane do prodeje hned zpočátku. Všechny tyto vozy budou využívat techniku ze starších vozů koncernu. Kódové názvy modelů zahrnují označení 316, což by mělo znamenat využití platformy PQ35, na které stála už druhá generace Octavie. Rozvor nového SUV, a částečně i jeho vzhled, se ale shoduje se Škodou Karoq, je tedy možné že bude využívat platformu MQB-A1.
VW už si nechal registrovat i logo nové značky u čínského úřadu pro ochranné známky, z jehož webu se také dostalo na veřejnost. Logo ve tvaru stylizovaného písmena J jen potvrzuje výběr jména, nové modely zachycené na fotkách mají na přídi i na volantu loga v totožném tvaru.
První vozy nové značky by měly být představeny už letos a do prodeje se dostanou zpočátku pouze na čínském trhu. O dostupnosti značky na jiných trzích zatím nepadlo ani slovo.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?