Dacia se stala nečekaným úspěchem, který se od té doby snaží zopakovat i jiné koncerny. Úspěchem se stal například Baojun, levná značka GM, nebo Venucia, která patří pod Nissan. Nově se do hry zapojuje Volkswagen, který zřejmě brzy představí svojí levnou značku Jetta.
Původně měla levnou značku v koncernu Volkswagen zastupovat česká Škoda, tento plán se však poněkud vymkl z rukou a dnes je cenami Škodovka někde zcela jinde. VW se proto rozhodl pro vytvoření nové značky, zatím určené pouze pro Čínský trh. Jako jméno bylo vybráno slovo, doposud známé z jednoho z nejprodávanějších modelů VW, sedanu Jetta, v čínštině Jieda. Ten je vyráběn v místním joint-venture s automobilkou FAW, pod které bude patřit i nová značka.
Jetta se zároveň stane i jedním z prvních modelů nové značky, čínšti špioni už totiž přinesli fotky nového vozu, s povědomým tvarem čínské varianty Jetty. Ta je přitom založená na sedan verzi Škody Rapid, specifické pro čínský trh, čímž se nadále prodlouží život jednoho z nejúspěšnějších modelů firmy. Na čínském trhu se už Rapid kromě původní verze prodává i s logy VW a to hned ve dvou verzích, jako FAW-VW Jetta a Shanghai-VW Santana.
Kromě staronové Jetty se pod novou značkou od počátku ukáže také levné SUV, které už také bylo nachytáno v čínských ulicích. Uniklé plány VW, odhalující budoucí modely pod novou značkou a jejich technické údaje, se navíc zmiňují o ještě jednom SUV, které se dostane do prodeje hned zpočátku. Všechny tyto vozy budou využívat techniku ze starších vozů koncernu. Kódové názvy modelů zahrnují označení 316, což by mělo znamenat využití platformy PQ35, na které stála už druhá generace Octavie. Rozvor nového SUV, a částečně i jeho vzhled, se ale shoduje se Škodou Karoq, je tedy možné že bude využívat platformu MQB-A1.
VW už si nechal registrovat i logo nové značky u čínského úřadu pro ochranné známky, z jehož webu se také dostalo na veřejnost. Logo ve tvaru stylizovaného písmena J jen potvrzuje výběr jména, nové modely zachycené na fotkách mají na přídi i na volantu loga v totožném tvaru.
První vozy nové značky by měly být představeny už letos a do prodeje se dostanou zpočátku pouze na čínském trhu. O dostupnosti značky na jiných trzích zatím nepadlo ani slovo.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.