Alfa Romeo neprožívá zrovna nejlepší léta své existence, ale to ještě neznamená, že nemůže vyrobit jeden z nejzajímavějších sporťáků své historie.
Alfu Romeo 4C nám slibují už hodně dlouho. Po letech odkladů je nyní konečně tu. Už koncept byl představen jako velmi lehký sporťák, který nepotřebuje velký motor k tomu, aby dovedl jezdit rychle. Tohoto se Alfa drží i nadále.
Příliš mnoho technických údajů nemáme, avšak zveřejněno bylo, že na jednoho koně výkonu připadají čtyři kila hmotnosti. Proslýchá se, že 1,8 litru velká pohonná jednotka má výkon 240 koní, což znamená hmotnost kolem 960 kilo. To je více, než ukazoval koncept (850 kilo), ale i tak je to slibná hodnota. Navíc je možné, že finální hmotnost je vypočítána jinak (obvykle se počítá 75 kilogramů na řidiče, avšak není jisté, zda totéž Alfa provedla i u konceptu).
Miniaturní sporťák by měl mít délku pod čtyři metry, což znamená, že bude menší než Škoda Fabia. I díky miniaturním rozměrům by tato Alfa měla pokořit stovku pod pět sekund.
Alfa Romeo opravdu příliš informací spolu s fotkami nevypustila. Jistá však je prezentace na autosalonu v Ženevě, kde se pravděpodobně dozvíme vše. A jisté také je, že malé a lehké Lotusy právě získaly konkurenta...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?