Alfa Romeo neprožívá zrovna nejlepší léta své existence, ale to ještě neznamená, že nemůže vyrobit jeden z nejzajímavějších sporťáků své historie.
Alfu Romeo 4C nám slibují už hodně dlouho. Po letech odkladů je nyní konečně tu. Už koncept byl představen jako velmi lehký sporťák, který nepotřebuje velký motor k tomu, aby dovedl jezdit rychle. Tohoto se Alfa drží i nadále.
Příliš mnoho technických údajů nemáme, avšak zveřejněno bylo, že na jednoho koně výkonu připadají čtyři kila hmotnosti. Proslýchá se, že 1,8 litru velká pohonná jednotka má výkon 240 koní, což znamená hmotnost kolem 960 kilo. To je více, než ukazoval koncept (850 kilo), ale i tak je to slibná hodnota. Navíc je možné, že finální hmotnost je vypočítána jinak (obvykle se počítá 75 kilogramů na řidiče, avšak není jisté, zda totéž Alfa provedla i u konceptu).
Miniaturní sporťák by měl mít délku pod čtyři metry, což znamená, že bude menší než Škoda Fabia. I díky miniaturním rozměrům by tato Alfa měla pokořit stovku pod pět sekund.
Alfa Romeo opravdu příliš informací spolu s fotkami nevypustila. Jistá však je prezentace na autosalonu v Ženevě, kde se pravděpodobně dozvíme vše. A jisté také je, že malé a lehké Lotusy právě získaly konkurenta...
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.