Peugeot 308 R HYbrid - ostrý lev má 500 koní a pohon 4x4

ar5, 16. dubna 2015, 12:29 Google+

Peugeot se konkurenci nevzdává a po utajeném vývoji představil zcela nový sportovní koncept modelu 308.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Jedná se o hybridní verzi 308 R, která dává na obdiv to nejlepší z řady 308. Automobil se vyznačuje modrým závodním lakem a body kitem. Ten zahrnuje agresivní rozšířené blatníky, 19-palcová sportovní kola, velké otvory sání a další doplňky.

V srdci 308 R HYbrid je plug-in hybridní hnacího ústrojí, které kombinuje tři zdroje energie. Prvním zdrojem je benzínový čtyřválec o objemu 1,6-litru THP, dalšími jsou pak dva elektromotory - každý o výkonu 115 koní. Díky tomu je zajištěn pohon všech čtyř kol a celkový výkon 500 koní a 730 Nm točivého momentu.

Peugeot říká, že výsledkem je "rodinný hatchback, který je schopen nabídnout výkony superauta". Při převedení do čísel je to ostatně vidět, 308 R Hybrid zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,0 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km / h. Emise CO2 jsou přitom omezeny jen na 70 g / km.

Automobil je vybaven i čtyřmi jízdní režimy. Hot Lap rozpoutá plný potenciál hybridního systému. Režim Track nabízí 400 koní a 530 Nm a výkon jde především z benzínového motoru, zatímco režim Road je speciálně navržen pro silniční použití. Tehdy vůz nabídne 300  koní a točivý moment 400 Nm. Posledním režimem je ZEV, jenž využívá především zadní elektromotor, zatímco přední elektromotor přichází do hry v závislosti na vyvinutém tlaku na pedál plynu.

308 R HYbrid brzdí díky vpředu vzduchem chlazeným kotoučům o průměru 380 mm se čtyřmi písty, vzadu se zase o zastavení starají kotouče o průměru 290 mm. Navíc je přítomný i rekuperační systém, který nejen že vyrábí elektrickou energii, ale zároveň chrání kotouče a destičky.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 308 R HYbrid - ostrý lev má 500 koní a pohon 4x4

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Scirocco dostal verzi GTS s výkonem 220 koní - anotační foto

Volkswagen Scirocco dostal verzi GTS s výkonem 220 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud