Partnerské soužití přináší mnoho radostí, věděli jste ale, že v každém čtvrtém páru se lidem spí lépe osamotě, než s partnerem? Nejčastější příčinou bývají majetnické tendence některých jedinců, kteří si ve spánku usurpují stále větší prostor. S řešením tohoto problému ale nakonec přišla automobilka Ford, která se pokusila uplatnit technologie ze svých silničních vozidel.
Kvalitní spánek je pro lidské tělo nesmírně důležitý, pokud ale žijete v páru, možná se vám ho nedostává. A nejste jediní. Jak totiž prozrazují některé studie, v každém čtvrtém páru se lidem spí lépe samotným, než s partnerem. Důvodem přitom často bývá rozpínavost některých jedinců, kteří jsou přes noc schopni toho druhého téměř vytlačit z postele. A to může vést až k tzv. „spánkovým rozvodům."
S řešením tohoto problému přišla poněkud překvapivě automobilka Ford, která zde uplatnila technologie ze svých osobních vozidel. Výsledkem jejího výzkumu se stala „Lane-Keeping Bed," tedy jakási „Postel pro udržování pruhů," která podle automobilky „využívá know-how technologií z automobilů tak, aby zajistila, že i ti nejsobečtější spolunocležníci zůstanou 've svém pruhu' po celou noc."
Že nevíte, co si pod tímto vynálezem představit? Automobilka vycházela ze své technologie pro udržování v pruzích, která se pomalu dostává do všech nabízených modelů. Jejím základem je kamerový systém, který sleduje pruhy na silnici a pomáhá zabránit tomu, abyste z nich během jízdy nechtěně vybočili.
V případě postele nahradil kameru systém s tlakovými senzory, které monitorují rozložení hmotnosti na posteli. A pokud se někdo začne přemisťovat ze své části k tomu druhému, systém „pásových přepravníků ho citlivě vrátí zpátky." Ostatně celý princip skvěle demonstruje i video, na kterém se zdá být systém jednoduchý a velice efektivní.
„Systém udržování v jízdních pruzích Lane-Keeping Aid v našich vozech dělá řízení snadnějším a pohodlnějším," uvádí Anthony Irenson, ředitel marketingové komunikace z Ford Europe. Podle jeho slov mělo využití tohoto systému u postele upozornit na jeho existenci především řidiče, kteří o něm dosud nevěděli, nebo s ním nemají zkušenosti.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.