Partnerské soužití přináší mnoho radostí, věděli jste ale, že v každém čtvrtém páru se lidem spí lépe osamotě, než s partnerem? Nejčastější příčinou bývají majetnické tendence některých jedinců, kteří si ve spánku usurpují stále větší prostor. S řešením tohoto problému ale nakonec přišla automobilka Ford, která se pokusila uplatnit technologie ze svých silničních vozidel.
Kvalitní spánek je pro lidské tělo nesmírně důležitý, pokud ale žijete v páru, možná se vám ho nedostává. A nejste jediní. Jak totiž prozrazují některé studie, v každém čtvrtém páru se lidem spí lépe samotným, než s partnerem. Důvodem přitom často bývá rozpínavost některých jedinců, kteří jsou přes noc schopni toho druhého téměř vytlačit z postele. A to může vést až k tzv. „spánkovým rozvodům."
S řešením tohoto problému přišla poněkud překvapivě automobilka Ford, která zde uplatnila technologie ze svých osobních vozidel. Výsledkem jejího výzkumu se stala „Lane-Keeping Bed," tedy jakási „Postel pro udržování pruhů," která podle automobilky „využívá know-how technologií z automobilů tak, aby zajistila, že i ti nejsobečtější spolunocležníci zůstanou 've svém pruhu' po celou noc."
Že nevíte, co si pod tímto vynálezem představit? Automobilka vycházela ze své technologie pro udržování v pruzích, která se pomalu dostává do všech nabízených modelů. Jejím základem je kamerový systém, který sleduje pruhy na silnici a pomáhá zabránit tomu, abyste z nich během jízdy nechtěně vybočili.
V případě postele nahradil kameru systém s tlakovými senzory, které monitorují rozložení hmotnosti na posteli. A pokud se někdo začne přemisťovat ze své části k tomu druhému, systém „pásových přepravníků ho citlivě vrátí zpátky." Ostatně celý princip skvěle demonstruje i video, na kterém se zdá být systém jednoduchý a velice efektivní.
„Systém udržování v jízdních pruzích Lane-Keeping Aid v našich vozech dělá řízení snadnějším a pohodlnějším," uvádí Anthony Irenson, ředitel marketingové komunikace z Ford Europe. Podle jeho slov mělo využití tohoto systému u postele upozornit na jeho existenci především řidiče, kteří o něm dosud nevěděli, nebo s ním nemají zkušenosti.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?