Partnerské soužití přináší mnoho radostí, věděli jste ale, že v každém čtvrtém páru se lidem spí lépe osamotě, než s partnerem? Nejčastější příčinou bývají majetnické tendence některých jedinců, kteří si ve spánku usurpují stále větší prostor. S řešením tohoto problému ale nakonec přišla automobilka Ford, která se pokusila uplatnit technologie ze svých silničních vozidel.
Kvalitní spánek je pro lidské tělo nesmírně důležitý, pokud ale žijete v páru, možná se vám ho nedostává. A nejste jediní. Jak totiž prozrazují některé studie, v každém čtvrtém páru se lidem spí lépe samotným, než s partnerem. Důvodem přitom často bývá rozpínavost některých jedinců, kteří jsou přes noc schopni toho druhého téměř vytlačit z postele. A to může vést až k tzv. „spánkovým rozvodům."
S řešením tohoto problému přišla poněkud překvapivě automobilka Ford, která zde uplatnila technologie ze svých osobních vozidel. Výsledkem jejího výzkumu se stala „Lane-Keeping Bed," tedy jakási „Postel pro udržování pruhů," která podle automobilky „využívá know-how technologií z automobilů tak, aby zajistila, že i ti nejsobečtější spolunocležníci zůstanou 've svém pruhu' po celou noc."
Že nevíte, co si pod tímto vynálezem představit? Automobilka vycházela ze své technologie pro udržování v pruzích, která se pomalu dostává do všech nabízených modelů. Jejím základem je kamerový systém, který sleduje pruhy na silnici a pomáhá zabránit tomu, abyste z nich během jízdy nechtěně vybočili.
V případě postele nahradil kameru systém s tlakovými senzory, které monitorují rozložení hmotnosti na posteli. A pokud se někdo začne přemisťovat ze své části k tomu druhému, systém „pásových přepravníků ho citlivě vrátí zpátky." Ostatně celý princip skvěle demonstruje i video, na kterém se zdá být systém jednoduchý a velice efektivní.
„Systém udržování v jízdních pruzích Lane-Keeping Aid v našich vozech dělá řízení snadnějším a pohodlnějším," uvádí Anthony Irenson, ředitel marketingové komunikace z Ford Europe. Podle jeho slov mělo využití tohoto systému u postele upozornit na jeho existenci především řidiče, kteří o něm dosud nevěděli, nebo s ním nemají zkušenosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.