Ačkoliv automobilka Ford připravuje výrobu nového modelu Bronco na rok 2020, zákazníci jsou hladoví i po starších kusech, které sebou přináší i kus nostalgie devadesátých let. Jedním z takových je i toto bílé Bronco, ve kterém policii přes dvě hodiny ujížděl herec O.J. Simpson, kterého policie obviňovala z vraždy jeho bývalé ženy.
Na první pohled obyčejný bílý Ford Bronco, jehož současným majitelem je Mike Gilbert, znala jednu dobu většina obyvatel USA. V roce 1994 totiž 95 milionů televizních diváků sledovalo, jak v tomto voze ujížděl před policií herec O.J. Simpson, který byl obviněn z vraždy své bývalé manželky a jejího nového partnera.
Z tohoto obvinění sice O.J. Simpson vyvázl, ovšem v roce 2007 byl obviněn z ozbrojené loupeže, únosu a dalších zločinů, za které byl odsouzen k 33 letům vězení.
Jeho slavné Bronco však změnilo majitele již v roce 1995, kdy ho koupil jistý Mike Gilbert, bývalý sportovní agent, který s O.J. Simpsonem spolupracoval v době před smrtí jeho ženy.
Bronco od té doby stálo v Gilbertově garáži, kde na něj padal prach. Následně ho však Gilbert zapůjčil do muzea zločinu, kde byl vůz dlouho vystaven. Podle Gilberta se jedná o druhé nejvyhledávanější auto americké historie, hned po limuzíně, ve které byl zastřelen J.F.K.
Podle informací z CarScoops zakoupil Gilbert tento automobil v roce 1995 za 75,000 dolarů (necelých 1,7 milionu) a za více než dvacet let s ním neujel více než 20 mil (32 km). Navíc vlastní i originální registrační značku, která na voze byla v době, kdy automobil ujížděl před policií.
Nyní se však zdá, že Bronco by mohlo změnit majitele. Pro Gilberta se totiž vždy jednalo pouze o investici, která by s blížícím se podmínečným propuštěním O.J. Simpsona mohla skutečně vyplatit. Otázkou však je, zda nejsou požadavky Gilberta příliš vysoké.
Podle informací které přinesl bulvární web TMZ totiž Gilbert již dostal nabídky v rozmezí 250-300,000 dolarů (5,5-6,7 milionu korun), ovšem jeho představa o ceně se údajně pohybuje až okolo částky 750,000 dolarů (16,7 milionu korun), což je skutečně vysoká suma, za jinak obyčejné SUV.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?