Přední pařížská taxislužba G7 pozastavila používání všech vozů Model 3 americké automobilky Tesla. O víkendu mělo podle sdělení ČTK jedno z těchto aut vážnou nehodu. List Le Parisien píše o 15 zraněných. Tesla, která má přístup k některým technickým údajům ve vozech, ale uvedla, že u jejího auta nedošlo k "žádné technické závadě".
Sedmatřicet vozů Model 3 zůstane podle Yanna Ricordela z vedení pařížské taxislužby mimo provoz do té doby, než policie uzavře vyšetřování. Když k nehodě došlo, byl podle něj řidič byl mimo službu a vezl v sobotu večer svou rodinu do restaurace.
Model 3 je nejprodávanějším vozem společnosti Tesla a jedním z nejprodávanějších elektromobilů v Evropě. Nejedná se o autonomní vozidlo. Jeho asistenční systém pro jízdu na dálnici umožňuje řidiči například změnit jízdní pruh aktivací blinkru. Řidič však musí mít ruce na volantu a oči na silnici.
Podle agentury AFP vůz taxislužby srazil dva chodce. Naboural do kontejneru na sklo, který náraz vymrštil do vzduchu. Po dopadu na zem se kontejner roztříštil. Taxík též narazil do semaforu, který kolize rovněž vymrštila do vzduchu. Podle policejního zdroje pak vozidlo narazilo do dodávky stojící uprostřed křižovatky.
List Le Parisien podává jinou posloupnost kolize. Taxík podle něj nejprve narazil do jiného auta, pak do semaforu a cyklisty a nakonec do kontejneru. Střepy lehce poranily několik kolemjdoucích.
"Dnes máme na toto téma dva rozdílné pohledy. Po dobu probíhajícího vyšetřování zachováme pozastavení provozu vozu Tesla Model 3 jako bezpečnostní opatření pro naše řidiče, zákazníky a ostatní účastníky silničního provozu," řekl Ricordel. Společnost provozuje také 50 luxusnějších vozů Model S, jejichž provoz ale nepozastaví.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.