Přední pařížská taxislužba G7 pozastavila používání všech vozů Model 3 americké automobilky Tesla. O víkendu mělo podle sdělení ČTK jedno z těchto aut vážnou nehodu. List Le Parisien píše o 15 zraněných. Tesla, která má přístup k některým technickým údajům ve vozech, ale uvedla, že u jejího auta nedošlo k "žádné technické závadě".
Sedmatřicet vozů Model 3 zůstane podle Yanna Ricordela z vedení pařížské taxislužby mimo provoz do té doby, než policie uzavře vyšetřování. Když k nehodě došlo, byl podle něj řidič byl mimo službu a vezl v sobotu večer svou rodinu do restaurace.
Model 3 je nejprodávanějším vozem společnosti Tesla a jedním z nejprodávanějších elektromobilů v Evropě. Nejedná se o autonomní vozidlo. Jeho asistenční systém pro jízdu na dálnici umožňuje řidiči například změnit jízdní pruh aktivací blinkru. Řidič však musí mít ruce na volantu a oči na silnici.
Podle agentury AFP vůz taxislužby srazil dva chodce. Naboural do kontejneru na sklo, který náraz vymrštil do vzduchu. Po dopadu na zem se kontejner roztříštil. Taxík též narazil do semaforu, který kolize rovněž vymrštila do vzduchu. Podle policejního zdroje pak vozidlo narazilo do dodávky stojící uprostřed křižovatky.
List Le Parisien podává jinou posloupnost kolize. Taxík podle něj nejprve narazil do jiného auta, pak do semaforu a cyklisty a nakonec do kontejneru. Střepy lehce poranily několik kolemjdoucích.
"Dnes máme na toto téma dva rozdílné pohledy. Po dobu probíhajícího vyšetřování zachováme pozastavení provozu vozu Tesla Model 3 jako bezpečnostní opatření pro naše řidiče, zákazníky a ostatní účastníky silničního provozu," řekl Ricordel. Společnost provozuje také 50 luxusnějších vozů Model S, jejichž provoz ale nepozastaví.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?