Peugeot 308 patří k jednomu z nejoblíbenějších modelů značky. Po celém světě se prodalo již více než 760,000 kusů, proto nastal čas na další evoluci, tentokrát v duchu technologickém.
Za volantem jak v kokpitu
Díky velkým úspěchům systému i-Cockpit v jiných modelech značky Peugeot bylo jasné, že v nové 308 budou ještě více zdůrazněny jeho přednosti. Pro majitele nových 308 si tak v automobilce nachystaly nové ovládání automatické převodovky Shift and Park, nové kapacitní dotykové displeje, kvalitní materiály a bohatou výbavu.
Konektivita byla prioritou
Žijeme v době, kdy je konektivita vyžadována na každém rohu. Peugeot proto drží krok a do nové 308 zabudoval nový dotykový displej poslední generace s kapacitní technologií. Ten řidiči nabídne funkci Mirror Screen, hlasové ovládání nebo kompatibilitu s protokoly Mirrorlink, Android Auto a Apple Carplay.
Nejnovější asistenční systémy řízení
Model 308 si od svého většího příbuzného 3008 vypůjčil i velkou řadu asistentů, kteří by měli řidiči ulehčit práci za volantem. Peugeot tak může své potencionální zákazníky lákat na Nouzové automatické brzdění a hlídání bezpečné vzdálenosti, Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, Sledování pozornosti řidiče, Automatické přepínání světel, Systém rozpoznání dopravního značení, Adaptivní tempomat s funkcí Stop, Aktivní systém hlídání mrtvého úhlu a parkovací asistenty Visiopark 1 & Park Assist.
Pod kapotou motory Pure Efficiency
Již brzy začne na území EU platit další přísná norma Euro 6 regulující emise oxidů dusíků NOx. Koncern PSA je ale několik let napřed a nové motory Pure Efficiency nabízejí ještě nižší emise, než EU vůbec požaduje. To vše při zachování výkonnosti, příznivé spotřeby a kultivovaného chodu.
Pod kapotou 308 se navíc zabydlely i zcela nové motory: benzínový 1.2 PureTech 130 k S&S MAN6, dieselový 1.5 BlueHDi 130 k S&S a dieselový 2.0 BlueHDi 180 k S&S spojený s automatickou převodovkou EAT8.
Pro milovníky rychlosti 308 GTi by Peugeot SPORT
Chybět nesmí ani ostrý Peugeot 308 GTI, ze kterého na řidiče dýchá sportovní duch i neokázalá exkluzivita. Pod kapotou tohoto sportovce se nachází motor 1.6 THP S&S o výkonu 270 koní, z 0 na 100 km/h zrychlý za 6 vteřin a kilometr pokoří za 25,3 vteřiny. To vše při zachování průměrné spotřeby 6l/100 km.
Navíc nabídne varianta GTi diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen, disky kol 19" Carbone19 s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport a přední kotoučové brzdy o průměru 380 mm s červenou objímkou a s nápisem Peugeot Sport. Exkluzivně je u nového Peugeotu 308 GTi 270 k dispozici nová dvoubarevná karoserie Coupe Franche kombinující modrý odstín Magnetic s černým odstínem Perla Nera.
Nový Peugeot 308 a Peugeot 308 SW se vyrábějí v továrně v Sochaux ve Francii.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.