Nový Peugeot 308 láká na technologickou evoluci

Nový Peugeot 308
Nový Peugeot 308, foto: Peugeot
AutoRoad.cz 5. června 2017 15:17
Sdílej:

Peugeot 308 patří k jednomu z nejoblíbenějších modelů značky. Po celém světě se prodalo již více než 760,000 kusů, proto nastal čas na další evoluci, tentokrát v duchu technologickém.

Za volantem jak v kokpitu

Díky velkým úspěchům systému i-Cockpit v jiných modelech značky Peugeot bylo jasné, že v nové 308 budou ještě více zdůrazněny jeho přednosti. Pro majitele nových 308 si tak v automobilce nachystaly nové ovládání automatické převodovky Shift and Park, nové kapacitní dotykové displeje, kvalitní materiály a bohatou výbavu.

Konektivita byla prioritou

Žijeme v době, kdy je konektivita vyžadována na každém rohu. Peugeot proto drží krok a do nové 308 zabudoval nový dotykový displej poslední generace s kapacitní technologií. Ten řidiči nabídne funkci Mirror Screen, hlasové ovládání nebo kompatibilitu s protokoly Mirrorlink, Android Auto a Apple Carplay.

Nejnovější asistenční systémy řízení

Model 308 si od svého většího příbuzného 3008 vypůjčil i velkou řadu asistentů, kteří by měli řidiči ulehčit práci za volantem. Peugeot tak může své potencionální zákazníky lákat na Nouzové automatické brzdění a hlídání bezpečné vzdálenosti, Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, Sledování pozornosti řidiče, Automatické přepínání světel, Systém rozpoznání dopravního značení, Adaptivní tempomat s  funkcí Stop, Aktivní systém hlídání mrtvého úhlu a parkovací asistenty Visiopark 1 & Park Assist.

Pod kapotou motory Pure Efficiency

Již brzy začne na území EU platit další přísná norma Euro 6 regulující emise oxidů dusíků NOx. Koncern PSA je ale několik let napřed a nové motory Pure Efficiency nabízejí ještě nižší emise, než EU vůbec požaduje. To vše při zachování výkonnosti, příznivé spotřeby a kultivovaného chodu.

Pod kapotou 308 se navíc zabydlely i zcela nové motory: benzínový 1.2 PureTech 130 k S&S MAN6, dieselový 1.5 BlueHDi 130 k S&S a dieselový 2.0 BlueHDi 180 k S&S spojený s  automatickou převodovkou EAT8.

Pro milovníky rychlosti 308 GTi by Peugeot SPORT

Chybět nesmí ani ostrý Peugeot 308 GTI, ze kterého na řidiče dýchá sportovní duch i neokázalá exkluzivita. Pod kapotou tohoto sportovce se nachází motor 1.6 THP S&S o výkonu 270 koní, z 0 na 100 km/h zrychlý za 6 vteřin a kilometr pokoří za 25,3 vteřiny. To vše při zachování průměrné spotřeby 6l/100 km.

Navíc nabídne varianta GTi diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen, disky kol 19" Carbone19 s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport a přední kotoučové brzdy o průměru 380 mm s červenou objímkou a s nápisem Peugeot Sport.  Exkluzivně je u nového Peugeotu 308 GTi 270 k dispozici nová dvoubarevná karoserie Coupe Franche kombinující modrý odstín Magnetic s černým odstínem Perla Nera.

Nový Peugeot 308 a Peugeot 308 SW se vyrábějí v továrně v Sochaux ve Francii.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.