Peugeot 308 patří k jednomu z nejoblíbenějších modelů značky. Po celém světě se prodalo již více než 760,000 kusů, proto nastal čas na další evoluci, tentokrát v duchu technologickém.
Za volantem jak v kokpitu
Díky velkým úspěchům systému i-Cockpit v jiných modelech značky Peugeot bylo jasné, že v nové 308 budou ještě více zdůrazněny jeho přednosti. Pro majitele nových 308 si tak v automobilce nachystaly nové ovládání automatické převodovky Shift and Park, nové kapacitní dotykové displeje, kvalitní materiály a bohatou výbavu.
Konektivita byla prioritou
Žijeme v době, kdy je konektivita vyžadována na každém rohu. Peugeot proto drží krok a do nové 308 zabudoval nový dotykový displej poslední generace s kapacitní technologií. Ten řidiči nabídne funkci Mirror Screen, hlasové ovládání nebo kompatibilitu s protokoly Mirrorlink, Android Auto a Apple Carplay.
Nejnovější asistenční systémy řízení
Model 308 si od svého většího příbuzného 3008 vypůjčil i velkou řadu asistentů, kteří by měli řidiči ulehčit práci za volantem. Peugeot tak může své potencionální zákazníky lákat na Nouzové automatické brzdění a hlídání bezpečné vzdálenosti, Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, Sledování pozornosti řidiče, Automatické přepínání světel, Systém rozpoznání dopravního značení, Adaptivní tempomat s funkcí Stop, Aktivní systém hlídání mrtvého úhlu a parkovací asistenty Visiopark 1 & Park Assist.
Pod kapotou motory Pure Efficiency
Již brzy začne na území EU platit další přísná norma Euro 6 regulující emise oxidů dusíků NOx. Koncern PSA je ale několik let napřed a nové motory Pure Efficiency nabízejí ještě nižší emise, než EU vůbec požaduje. To vše při zachování výkonnosti, příznivé spotřeby a kultivovaného chodu.
Pod kapotou 308 se navíc zabydlely i zcela nové motory: benzínový 1.2 PureTech 130 k S&S MAN6, dieselový 1.5 BlueHDi 130 k S&S a dieselový 2.0 BlueHDi 180 k S&S spojený s automatickou převodovkou EAT8.
Pro milovníky rychlosti 308 GTi by Peugeot SPORT
Chybět nesmí ani ostrý Peugeot 308 GTI, ze kterého na řidiče dýchá sportovní duch i neokázalá exkluzivita. Pod kapotou tohoto sportovce se nachází motor 1.6 THP S&S o výkonu 270 koní, z 0 na 100 km/h zrychlý za 6 vteřin a kilometr pokoří za 25,3 vteřiny. To vše při zachování průměrné spotřeby 6l/100 km.
Navíc nabídne varianta GTi diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen, disky kol 19" Carbone19 s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport a přední kotoučové brzdy o průměru 380 mm s červenou objímkou a s nápisem Peugeot Sport. Exkluzivně je u nového Peugeotu 308 GTi 270 k dispozici nová dvoubarevná karoserie Coupe Franche kombinující modrý odstín Magnetic s černým odstínem Perla Nera.
Nový Peugeot 308 a Peugeot 308 SW se vyrábějí v továrně v Sochaux ve Francii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.