Peugeot 308 patří k jednomu z nejoblíbenějších modelů značky. Po celém světě se prodalo již více než 760,000 kusů, proto nastal čas na další evoluci, tentokrát v duchu technologickém.
Za volantem jak v kokpitu
Díky velkým úspěchům systému i-Cockpit v jiných modelech značky Peugeot bylo jasné, že v nové 308 budou ještě více zdůrazněny jeho přednosti. Pro majitele nových 308 si tak v automobilce nachystaly nové ovládání automatické převodovky Shift and Park, nové kapacitní dotykové displeje, kvalitní materiály a bohatou výbavu.
Konektivita byla prioritou
Žijeme v době, kdy je konektivita vyžadována na každém rohu. Peugeot proto drží krok a do nové 308 zabudoval nový dotykový displej poslední generace s kapacitní technologií. Ten řidiči nabídne funkci Mirror Screen, hlasové ovládání nebo kompatibilitu s protokoly Mirrorlink, Android Auto a Apple Carplay.
Nejnovější asistenční systémy řízení
Model 308 si od svého většího příbuzného 3008 vypůjčil i velkou řadu asistentů, kteří by měli řidiči ulehčit práci za volantem. Peugeot tak může své potencionální zákazníky lákat na Nouzové automatické brzdění a hlídání bezpečné vzdálenosti, Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu, Sledování pozornosti řidiče, Automatické přepínání světel, Systém rozpoznání dopravního značení, Adaptivní tempomat s funkcí Stop, Aktivní systém hlídání mrtvého úhlu a parkovací asistenty Visiopark 1 & Park Assist.
Pod kapotou motory Pure Efficiency
Již brzy začne na území EU platit další přísná norma Euro 6 regulující emise oxidů dusíků NOx. Koncern PSA je ale několik let napřed a nové motory Pure Efficiency nabízejí ještě nižší emise, než EU vůbec požaduje. To vše při zachování výkonnosti, příznivé spotřeby a kultivovaného chodu.
Pod kapotou 308 se navíc zabydlely i zcela nové motory: benzínový 1.2 PureTech 130 k S&S MAN6, dieselový 1.5 BlueHDi 130 k S&S a dieselový 2.0 BlueHDi 180 k S&S spojený s automatickou převodovkou EAT8.
Pro milovníky rychlosti 308 GTi by Peugeot SPORT
Chybět nesmí ani ostrý Peugeot 308 GTI, ze kterého na řidiče dýchá sportovní duch i neokázalá exkluzivita. Pod kapotou tohoto sportovce se nachází motor 1.6 THP S&S o výkonu 270 koní, z 0 na 100 km/h zrychlý za 6 vteřin a kilometr pokoří za 25,3 vteřiny. To vše při zachování průměrné spotřeby 6l/100 km.
Navíc nabídne varianta GTi diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen, disky kol 19" Carbone19 s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport a přední kotoučové brzdy o průměru 380 mm s červenou objímkou a s nápisem Peugeot Sport. Exkluzivně je u nového Peugeotu 308 GTi 270 k dispozici nová dvoubarevná karoserie Coupe Franche kombinující modrý odstín Magnetic s černým odstínem Perla Nera.
Nový Peugeot 308 a Peugeot 308 SW se vyrábějí v továrně v Sochaux ve Francii.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?