Kromě zveřejnění návrhu druhé generace Opelu Insignia se na svět dostaly i oficiální snímky nové Astry v praktické rodinné verzi Sports Tourer. Jak velký nabídne kufr a co je u ní nového oproti předchůdci?
Základem se stala verze hatchback a s prodlouženým zadním koncem zvýšila jeho přepravní kapacita. Ta vzrostla o 80 litrů oproti starému modelu. Pokud se následně sklopí zadní sedadla, nová Astra ST převeze až 1630 litrů nákladu. Všechny ostatní rozměry přitom u vozu zůstaly téměř stejné. Kromě objemnějšího kufru nabízí Astra Sports Tourer vyšší světlou výšku o 26 mm vpředu a o 28 mm vzadu.
Standardně jsou zadní sedadla dělena v poměru 40: 20: 40 a za příplatek lze dokoupit volitelný balíček FlexOrganizer, který přidává zpevňující sítě, boční lišty a háčky na tašky. Za další příplatek lze pořídit i systém elektrického ovládání kufru, přičemž otevřít se dá i pouhým podkopnutím pod zadním nárazníkem.
Díky nové platformě je nová Astra Sports Tourer lehčí až o 200 kg a taktéž bude využívat stejnou škálu motorů jako u verze hatchback. V nabídce tak očekáváme tříválec 1,0 l turbo s výkonem 105 koní, po němž následuje nový 1,4-litrový turbomotor s 125 a 150 koňmi. Na druhé straně stojí naftový motor1,6 CDTI s výkonem 95 a 136 koní.
Zcela nový Opel / Vauxhall Astra Sports Tourer se ukáže na letošní výstavě ve Frankfurtu a do prodeje vyrazí letos na podzim.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?