Nový erb se lví hlavou, znak na mřížce chladiče nového vozu Peugeot 308, je výsledkem spojení nejnovějších technologií a inspirace designérů značky. Neurčuje pouze vzhled, ale skrývá také radar, který předává informace procesorům asistenčních systémů řízení. V čem tkví ono tajemství? Erb Peugeot je opatřen tenkou vrstvu india, vzácného supravodivého kovu, který neruší radarové vlny, má chromovaný vzhled a poskytuje vysokou odolnost proti korozi.
Nový Peugeot 308 je prvním vozem v nabídce, který zdobí znak v podobně impozantní lví hlavy, jenž je umístěný ve speciální masce chladiče. Přítomnost znaku nové generace podtrhuje i design a vzor mřížky chladiče s velkým množstvím chromovaných prvků, které se sbíhají do jejího středu.
Registrační značka byla přesunuta do spodní části předního nárazníku, čímž se design mohl projevit ve své celistvosti a radar asistenčních systémů řízení se ukryl za erbem, aby nenarušoval vzhled masky chladiče.
Nový znak se na modelu 308 objevuje ve dvou vzhledově stejných, ale technicky odlišných variantách. Jeden se nachází u úrovní výbavy Active Pack a druhý, inovativní, používají verze Allure a GT vybavené radarem.
Aby asistenční systémy řízení dokonale fungovaly, nesmí být vlny vysílané radarem nijak rušeny. Konstruktéři Peugeotu proto zcela přehodnotili design erbu umístěného před radarem a zohlednili dvě omezení: • Tloušťka povrchu musí být konstantní• Součásti nesmí obsahovat žádné kovové částice
Výroba nového erbu je rozdělena do několika fází: • Nejprve se vyrobí hladký čelní panel konstantní tloušťky ze vstřikovaného polykarbonátu• Poté se vyrobí zadní plocha z india. Tato vzácná slitina se používá speciálně pro verzi erbu určenou pro modely vybavené radarem, protože je to jediný materiál, který splňuje technické a vizuální požadavky. Má přirozeně chromovaný vzhled a vlastnosti, které neruší radarové vlny• Laserové oškrábání: Aby lev z nového loga vystoupil na povrch, je vrstva z india laserem oškrábána, čímž se lev skrz polykarbonát odkryje• Černý lak: nanáší se na zadní stranu erbu a tvoří pozadí loga• Za účelem ochrany před vnějšími vlivy (nárazy, slunce, změny teploty...) se na přední plochu erbu nanáší ochranný lak• Erb se přilepí na technický upevňovací díl a poté se společně přišroubují k mřížce
Radar chráněný novým znakem Peugeot poskytuje přístup k nejnovější generaci asistenčních systémů řízení:• Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go – spojený s automatickou převodovkou EAT8 – s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly• Adaptivní tempomat s funkcí 30 km/h – v kombinaci s manuální převodovkou – s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly• Systém automatického nouzového brzdění, který ve dne i v noci rozpozná při rychlosti od 7 km/h do 140 km/h chodce a cyklisty a v případě rizika kolize upozorní řidiče
V roce 2022 bude tento radar využívat také nový paket Drive Assist 2.0, který představuje další krok směrem k poloautonomnímu řízení. U vozů s automatickou převodovkou EAT8 kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu. Nová verze systému Drive Assist navíc přidává dvě nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem: • Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od 70 do 180 km/hod• Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?