Nový erb se lví hlavou, znak na mřížce chladiče nového vozu Peugeot 308, je výsledkem spojení nejnovějších technologií a inspirace designérů značky. Neurčuje pouze vzhled, ale skrývá také radar, který předává informace procesorům asistenčních systémů řízení. V čem tkví ono tajemství? Erb Peugeot je opatřen tenkou vrstvu india, vzácného supravodivého kovu, který neruší radarové vlny, má chromovaný vzhled a poskytuje vysokou odolnost proti korozi.
Nový Peugeot 308 je prvním vozem v nabídce, který zdobí znak v podobně impozantní lví hlavy, jenž je umístěný ve speciální masce chladiče. Přítomnost znaku nové generace podtrhuje i design a vzor mřížky chladiče s velkým množstvím chromovaných prvků, které se sbíhají do jejího středu.
Registrační značka byla přesunuta do spodní části předního nárazníku, čímž se design mohl projevit ve své celistvosti a radar asistenčních systémů řízení se ukryl za erbem, aby nenarušoval vzhled masky chladiče.
Nový znak se na modelu 308 objevuje ve dvou vzhledově stejných, ale technicky odlišných variantách. Jeden se nachází u úrovní výbavy Active Pack a druhý, inovativní, používají verze Allure a GT vybavené radarem.
Aby asistenční systémy řízení dokonale fungovaly, nesmí být vlny vysílané radarem nijak rušeny. Konstruktéři Peugeotu proto zcela přehodnotili design erbu umístěného před radarem a zohlednili dvě omezení: • Tloušťka povrchu musí být konstantní• Součásti nesmí obsahovat žádné kovové částice
Výroba nového erbu je rozdělena do několika fází: • Nejprve se vyrobí hladký čelní panel konstantní tloušťky ze vstřikovaného polykarbonátu• Poté se vyrobí zadní plocha z india. Tato vzácná slitina se používá speciálně pro verzi erbu určenou pro modely vybavené radarem, protože je to jediný materiál, který splňuje technické a vizuální požadavky. Má přirozeně chromovaný vzhled a vlastnosti, které neruší radarové vlny• Laserové oškrábání: Aby lev z nového loga vystoupil na povrch, je vrstva z india laserem oškrábána, čímž se lev skrz polykarbonát odkryje• Černý lak: nanáší se na zadní stranu erbu a tvoří pozadí loga• Za účelem ochrany před vnějšími vlivy (nárazy, slunce, změny teploty...) se na přední plochu erbu nanáší ochranný lak• Erb se přilepí na technický upevňovací díl a poté se společně přišroubují k mřížce
Radar chráněný novým znakem Peugeot poskytuje přístup k nejnovější generaci asistenčních systémů řízení:• Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go – spojený s automatickou převodovkou EAT8 – s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly• Adaptivní tempomat s funkcí 30 km/h – v kombinaci s manuální převodovkou – s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly• Systém automatického nouzového brzdění, který ve dne i v noci rozpozná při rychlosti od 7 km/h do 140 km/h chodce a cyklisty a v případě rizika kolize upozorní řidiče
V roce 2022 bude tento radar využívat také nový paket Drive Assist 2.0, který představuje další krok směrem k poloautonomnímu řízení. U vozů s automatickou převodovkou EAT8 kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu. Nová verze systému Drive Assist navíc přidává dvě nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem: • Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od 70 do 180 km/hod• Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?