Peugeot odhalil tajemství svého nového znaku

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 9. února 2022, 23:21 Google+

Nový erb se lví hlavou, znak na mřížce chladiče nového vozu Peugeot 308, je výsledkem spojení nejnovějších technologií a inspirace designérů značky. Neurčuje pouze vzhled, ale skrývá také radar, který předává informace procesorům asistenčních systémů řízení. V čem tkví ono tajemství? Erb Peugeot je opatřen tenkou vrstvu india, vzácného supravodivého kovu, který neruší radarové vlny, má chromovaný vzhled a poskytuje vysokou odolnost proti korozi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový erb se lví hlavou neurčuje pouze vzhled, ale skrývá také radar

Nový erb se lví hlavou neurčuje pouze vzhled, ale skrývá také radar | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Nový Peugeot 308 je prvním vozem v nabídce, který zdobí znak v podobně impozantní lví hlavy, jenž je umístěný ve speciální masce chladiče. Přítomnost znaku nové generace podtrhuje i design a vzor mřížky chladiče s velkým množstvím chromovaných prvků, které se sbíhají do jejího středu.

Registrační značka byla přesunuta do spodní části předního nárazníku, čímž se design mohl projevit ve své celistvosti a radar asistenčních systémů řízení se ukryl za erbem, aby nenarušoval vzhled masky chladiče.

Nový znak se na modelu 308 objevuje ve dvou vzhledově stejných, ale technicky odlišných variantách. Jeden se nachází u úrovní výbavy Active Pack a druhý, inovativní, používají verze Allure a GT vybavené radarem.

img-responsive

Nový erb se lví hlavou neurčuje pouze vzhled, ale skrývá také radar | foto: Peugeot

Aby asistenční systémy řízení dokonale fungovaly, nesmí být vlny vysílané radarem nijak rušeny. Konstruktéři Peugeotu proto zcela přehodnotili design erbu umístěného před radarem a zohlednili dvě omezení:
• Tloušťka povrchu musí být konstantní
• Součásti nesmí obsahovat žádné kovové částice

Výroba nového erbu je rozdělena do několika fází:
• Nejprve se vyrobí hladký čelní panel konstantní tloušťky ze vstřikovaného polykarbonátu
• Poté se vyrobí zadní plocha z india. Tato vzácná slitina se používá speciálně pro verzi erbu určenou pro modely vybavené radarem, protože je to jediný materiál, který splňuje technické a vizuální požadavky. Má přirozeně chromovaný vzhled a vlastnosti, které neruší radarové vlny
• Laserové oškrábání: Aby lev z nového loga vystoupil na povrch, je vrstva z india laserem oškrábána, čímž se lev skrz polykarbonát odkryje
• Černý lak: nanáší se na zadní stranu erbu a tvoří pozadí loga
• Za účelem ochrany před vnějšími vlivy (nárazy, slunce, změny teploty...) se na přední plochu erbu nanáší ochranný lak
• Erb se přilepí na technický upevňovací díl a poté se společně přišroubují k mřížce

Radar chráněný novým znakem Peugeot poskytuje přístup k nejnovější generaci asistenčních systémů řízení:
• Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go – spojený s automatickou převodovkou EAT8 – s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly
• Adaptivní tempomat s funkcí 30 km/h – v kombinaci s manuální převodovkou – s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly
• Systém automatického nouzového brzdění, který ve dne i v noci rozpozná při rychlosti od 7 km/h do 140 km/h chodce a cyklisty  a v případě rizika kolize upozorní řidiče

img-responsive

Peugeot 308 | foto: Peugeot ČR

V roce 2022 bude tento radar využívat také nový paket Drive Assist 2.0, který představuje další krok směrem k poloautonomnímu řízení. U vozů s automatickou převodovkou EAT8 kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu. Nová verze systému Drive Assist navíc přidává dvě nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem:
• Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od 70 do 180 km/hod
• Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost

Vytisknout

Diskuze: Peugeot odhalil tajemství svého nového znaku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Prototyp DS E-Tense Performance má dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW

Znáte DS E-Tense Performance? Těžko, má podvozek z formule, 815 k a pohon 4x4

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud