Plně elektrický high-tech crossover získal jedno z nejprestižnějších automobilových ocenění na světě. Kia EV6 porazila silnou konkurenci - Renault Mégane E-Tech, Hyundai IONIQ 5, Peugeot 308, Škoda Enyaq iV, Ford Mustang Mach-E and Cupra Born. EV6 má vítěznou kombinaci dojezdu na dlouhé vzdálenosti v reálném provozu s technologií ultrarychlého dobíjení. Celkovým vítězem byl zvolen 61člennou porotou složenou z vysoce uznávaných motoristických novinářů z 23 evropských zemí.
Kia EV6 byla původně zařazena do výběru pro udělení nejvyššího ocenění spolu s více než šedesáti modely, které byly uvedeny na trh v průběhu roku 2021. V listopadu porota COTY tento dlouhý seznam zúžila na sedmičlenný užší výběr, z něhož bylo šest elektromobilů, což dále dokazuje rostoucí význam elektrifikovaných pohonů pro spotřebitele v souvislosti s přechodem společnosti k nové budoucnosti mobility.
Model EV6, který se dostal do užšího výběru, úspěšně bojoval s konkurencí vozů Hyundai IONIQ 5, Ford Mustang Mach-E, Škoda Enyaq iV, Cupra Born, Renault Mégane E-Tech a Peugeot 308 a získal titul Evropské auto roku 2022.
Kia EV6 obdržela celkem 279 bodů a získala vítězství, následovaná vozy Renault Mégane E-Tech (265 bodů), Hyundai IONIQ 5 (261 bodů), Peugeot 308 (191 bodů), Škoda Enyaq iV (185 bodů), Ford Mustang Mach-E (150 bodů) a Cupra Born (144 bodů).
Frank Janssen, předseda poroty soutěže Auto roku, řekl: "Je příjemným překvapením, že Kia EV6 získala toto ocenění. Bylo na čase, aby značka a koncern byli oceněni, protože na tomto voze tvrdě pracovali. Tempo pokroku značky Kia je opravdu působivé."
Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe, k tomu uvedl: "Je pro nás velkou ctí, že jsme s modelem EV6 vyhráli anketu Auto roku 2022 a stali se tak vůbec první korejskou značkou, která toto prestižní ocenění získala. EV6 je skutečně přelomovým modelem, který byl od samého počátku navržen tak, aby elektromobilita byla zábavná, pohodlná a dostupná, a to díky kombinaci velmi působivého reálného dojezdu, možnosti ultrarychlého nabíjení, prostorného interiéru s vyspělou technologií a skutečně uspokojivého zážitku z jízdy. EV6 je vzrušující ukázkou toho, co nás v naší rozvíjející se elektrifikované modelové řadě teprve čeká."
Specializovaná platformaEV6 je prvním specializovaným elektromobilem značky Kia, který je založen na nové podvozkové platformě Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Tato špičková architektura zajišťuje, že EV6 eliminuje řadu kompromisů, s nimiž se potýkají elektromobily, které jsou vytvořeny na platformách původně určených pro vozidla se spalovacími motory. Díky základům E-GMP má EV6 ve své třídě nejlepší vnitřní prostor, velmi působivý dojezd 528 km a možnost ultrarychlého dobíjení 800 V, které zákazníkům umožňuje provést dobití z 10 na 80 % za pouhých 18 minut.
Na znamení svého high-tech umístění byl EV6 prvním globálním modelem, do něhož byla začleněna nová designová filozofie Kia "Spojené protiklady", která si bere inspiraci z kontrastů, jež lze nalézt v přírodě a lidstvu. Ústředním prvkem této filozofie designu je nová vizuální identita evokující pozitivní síly a přírodní energii, s kontrastní kombinací ostrých stylistických prvků a skulpturálních tvarů.
Ocenění Auto roku 2022 (COTY 2022) je posledním z rostoucího počtu celosvětově uznávaných ocenění, která byla modelu EV6 udělena od jeho loňského uvedení na trh. Mezi další tituly, které si nedávno připsal, patří např: 2022 Irish Car of the Year; 2022 What Car? 'Car of the Year'; 'Crossover of the Year' v rámci ocenění TopGear.com 2021; 'Premium' vítěz v rámci ocenění German Car of the Year 2022; a společný vítěz inauguračního ocenění 'Best Cars of the Year' 2021/2022.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?