Plně elektrický high-tech crossover získal jedno z nejprestižnějších automobilových ocenění na světě. Kia EV6 porazila silnou konkurenci - Renault Mégane E-Tech, Hyundai IONIQ 5, Peugeot 308, Škoda Enyaq iV, Ford Mustang Mach-E and Cupra Born. EV6 má vítěznou kombinaci dojezdu na dlouhé vzdálenosti v reálném provozu s technologií ultrarychlého dobíjení. Celkovým vítězem byl zvolen 61člennou porotou složenou z vysoce uznávaných motoristických novinářů z 23 evropských zemí.
Kia EV6 byla původně zařazena do výběru pro udělení nejvyššího ocenění spolu s více než šedesáti modely, které byly uvedeny na trh v průběhu roku 2021. V listopadu porota COTY tento dlouhý seznam zúžila na sedmičlenný užší výběr, z něhož bylo šest elektromobilů, což dále dokazuje rostoucí význam elektrifikovaných pohonů pro spotřebitele v souvislosti s přechodem společnosti k nové budoucnosti mobility.
Model EV6, který se dostal do užšího výběru, úspěšně bojoval s konkurencí vozů Hyundai IONIQ 5, Ford Mustang Mach-E, Škoda Enyaq iV, Cupra Born, Renault Mégane E-Tech a Peugeot 308 a získal titul Evropské auto roku 2022.
Kia EV6 obdržela celkem 279 bodů a získala vítězství, následovaná vozy Renault Mégane E-Tech (265 bodů), Hyundai IONIQ 5 (261 bodů), Peugeot 308 (191 bodů), Škoda Enyaq iV (185 bodů), Ford Mustang Mach-E (150 bodů) a Cupra Born (144 bodů).
Frank Janssen, předseda poroty soutěže Auto roku, řekl: "Je příjemným překvapením, že Kia EV6 získala toto ocenění. Bylo na čase, aby značka a koncern byli oceněni, protože na tomto voze tvrdě pracovali. Tempo pokroku značky Kia je opravdu působivé."
Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe, k tomu uvedl: "Je pro nás velkou ctí, že jsme s modelem EV6 vyhráli anketu Auto roku 2022 a stali se tak vůbec první korejskou značkou, která toto prestižní ocenění získala. EV6 je skutečně přelomovým modelem, který byl od samého počátku navržen tak, aby elektromobilita byla zábavná, pohodlná a dostupná, a to díky kombinaci velmi působivého reálného dojezdu, možnosti ultrarychlého nabíjení, prostorného interiéru s vyspělou technologií a skutečně uspokojivého zážitku z jízdy. EV6 je vzrušující ukázkou toho, co nás v naší rozvíjející se elektrifikované modelové řadě teprve čeká."
Specializovaná platformaEV6 je prvním specializovaným elektromobilem značky Kia, který je založen na nové podvozkové platformě Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Tato špičková architektura zajišťuje, že EV6 eliminuje řadu kompromisů, s nimiž se potýkají elektromobily, které jsou vytvořeny na platformách původně určených pro vozidla se spalovacími motory. Díky základům E-GMP má EV6 ve své třídě nejlepší vnitřní prostor, velmi působivý dojezd 528 km a možnost ultrarychlého dobíjení 800 V, které zákazníkům umožňuje provést dobití z 10 na 80 % za pouhých 18 minut.
Na znamení svého high-tech umístění byl EV6 prvním globálním modelem, do něhož byla začleněna nová designová filozofie Kia "Spojené protiklady", která si bere inspiraci z kontrastů, jež lze nalézt v přírodě a lidstvu. Ústředním prvkem této filozofie designu je nová vizuální identita evokující pozitivní síly a přírodní energii, s kontrastní kombinací ostrých stylistických prvků a skulpturálních tvarů.
Ocenění Auto roku 2022 (COTY 2022) je posledním z rostoucího počtu celosvětově uznávaných ocenění, která byla modelu EV6 udělena od jeho loňského uvedení na trh. Mezi další tituly, které si nedávno připsal, patří např: 2022 Irish Car of the Year; 2022 What Car? 'Car of the Year'; 'Crossover of the Year' v rámci ocenění TopGear.com 2021; 'Premium' vítěz v rámci ocenění German Car of the Year 2022; a společný vítěz inauguračního ocenění 'Best Cars of the Year' 2021/2022.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?