Toto bylo oznámeno na autosalonu v New Yorku. Nepůjde o náhradu modelu XK, F-Type bude směřován do jiného segmentu přímo proti Porsche Boxster/Cayman.
Jaguar se neomezil jen na "suché" oznámení, ale uvolnil i pár snímků a video maskovaného prototypu. Finální podobu vozu Jaguar odkryje až v září v Paříži. F-Type se objeví ve verzích kupé a roadster. Jako první vyjede otevřená verze a kupátko bude následovat později. Aby Jaguar eliminoval slabosti kabrioletů vyvíjí nejprve roadster a teprve z něj potom kupé, dříve se to obykle provádělo obráceně.
Design F-Type vyjde ze studie C-X16 představené na loňském frankfurtském autosalonu, jejímž stvořitelem nebyl nikdo jiný než Ian Callum. Technické specifikace jsou zatím zahaleny tajemstvím, předpokládá se nasazení nového šestiválce o objemu 3,0 litru a výkonu asi 250 koní. Silnější specifikace R nabídne výkon kolem 380 koní. Z fotek toho příliš nevyčteme, snad jen, že otevřená verze vyjede s klasickou plátěnou střechou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?