Toto bylo oznámeno na autosalonu v New Yorku. Nepůjde o náhradu modelu XK, F-Type bude směřován do jiného segmentu přímo proti Porsche Boxster/Cayman.
Jaguar se neomezil jen na "suché" oznámení, ale uvolnil i pár snímků a video maskovaného prototypu. Finální podobu vozu Jaguar odkryje až v září v Paříži. F-Type se objeví ve verzích kupé a roadster. Jako první vyjede otevřená verze a kupátko bude následovat později. Aby Jaguar eliminoval slabosti kabrioletů vyvíjí nejprve roadster a teprve z něj potom kupé, dříve se to obykle provádělo obráceně.
Design F-Type vyjde ze studie C-X16 představené na loňském frankfurtském autosalonu, jejímž stvořitelem nebyl nikdo jiný než Ian Callum. Technické specifikace jsou zatím zahaleny tajemstvím, předpokládá se nasazení nového šestiválce o objemu 3,0 litru a výkonu asi 250 koní. Silnější specifikace R nabídne výkon kolem 380 koní. Z fotek toho příliš nevyčteme, snad jen, že otevřená verze vyjede s klasickou plátěnou střechou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?