Spolehlivost baterií Nissanu Leaf vyvrací zažité předsudky

ar2, 27. března 2015, 14:05 Google+

Po pěti letech od zahájení prodeje plně elektrického modelu LEAF a s více než 35 000 prodanými vozy v Evropě ukazují poprvé zveřejněné údaje společnosti Nissan, že 99,99 procent jednotek baterií stále spolehlivě plní svou funkci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Tato zjištění rozhodně umlčí všechny odpůrce, kteří v roce 2010 prohlašovali, že „baterie bude třeba po třech letech kompletně vyměnit" nebo že „u vozů LEAF používaných na dlouhých trasách dojde v prvním roce k znatelnému poklesu kapacity baterie."
Ve skutečnosti je míra poruchovosti baterie menší než 0,01 procenta - jde celkem o pouze tři vozy - což je pouhý zlomek srovnatelné četnosti vad postihujících tradiční spalovací motory v rámci celého odvětví.
Aby dokázala dlouhodobou spolehlivost technologie baterií, vypátral Nissan jeden z prvních modelů, jehož majitelka si i po třech letech stále vychutnává bezporuchovou jízdu ve svém vozu LEAF:
Propagátor elektromobility a moderátor online televizního kanálu Fully Charged, Robert Llewellyn, k tomu uvedl: „Není to vůbec žádné překvapení. Na začátku bylo s elektrickou technologií spojováno mnoho obav, a jakkoli objemy prodeje meziměsíčně rostou, stále bojuji s tím, jak tuhý mají tyto mýty kořínek."
 
Nissan LEAF pokořil vlastní prodejní rekord. V roce 2014 zaznamenal nárůst prodeje o 33 % oproti předešlému roku a s 15 098 prodanými vozy v Evropě mu na dynamickém trhu s elektromobily patří více než čtvrtinový podíl.
 
Jean-Pierre Diernaz, ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily, poznamenal: „Fakta hovoří jasně. Poruchovost baterií v našich vozech je zanedbatelná a ani ten nejhlasitější kritik s tím nemůže polemizovat.
 
„Technologie baterie je jen součástí našeho úspěchu. Po celém světě máme přes 165 000 zákazníků, takže je jasné, že nejsme jediní, kteří jsou nadšeni úspěchem této nejmodernější technologie.
 
Díky tomu, že LEAF má vlastně jen tři hlavní komponenty - palubní nabíječku, měnič proudu a motor - je i jeho údržba o 40 procent levnější než u vozů poháněných zážehovým nebo vznětovým motorem.
 
Prodej modelu Nissan LEAF byl zahájen před více než čtyřmi roky v roce 2010, kdy se stal jedním z prvních sériově vyráběných ryzích elektromobilů. V současnosti je to nejprodávanější elektromobil v historii. Po celém světě se dosud prodalo více než 165 000 vozidel LEAF, z toho 35 000 našlo své majitele v Evropě. Celosvětově už LEAF najel působivou miliardu kilometrů".
Google+ Vytisknout

Diskuze: Spolehlivost baterií Nissanu Leaf vyvrací zažité předsudky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-Benz třídy A

BMW a Mercedes-Benz možná spojí síly, technici však nejsou příliš nadšení

Hyundai odhaluje druhou generaci revolučních modelů IONIQ

Hyundai představuje druhou generaci modelů Ioniq, jaké novinky přináší?

Volkswagen Touareg

Volkswagen Tuareg konečně dostal pořádné motory! Vrcholné V8 TDI doplňuje V6 TSI

Renault Twingo 2019

Nový Renault Twingo odhalen: Roztomilý prcek přináší řadu novinek uvnitř i zvenčí

Clarkson a May si zazávodili v ulicích Detroitu

Clarkson a May si zazávodili v amerických klasikách, ulicemi Detroitu proháněli 1 700 koní

V novém Technologickém centru bude 250 specialistů vyvíjet vozy vytvořené na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu.

Škoda a Volkswagen otvírají technologické centrum v Indii, vznikat zde bude vůz pro místní trh

reklama
reklama

Doporučujeme

Kia

Speciální aplikace "Kia Asistent" k větší spokojenosti s vozy Kia

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  2. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  3. Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

  4. Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

  5. Tesla přešla do protiútoku, u jejích nabíječek už tak snadno nezaparkujete

  6. Chudí lidé si už auto nekoupí? Prostě si je brzy nebudou moci dovolit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud