Spolehlivost baterií Nissanu Leaf vyvrací zažité předsudky

ar2, 27. března 2015, 14:05 Google+

Po pěti letech od zahájení prodeje plně elektrického modelu LEAF a s více než 35 000 prodanými vozy v Evropě ukazují poprvé zveřejněné údaje společnosti Nissan, že 99,99 procent jednotek baterií stále spolehlivě plní svou funkci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Tato zjištění rozhodně umlčí všechny odpůrce, kteří v roce 2010 prohlašovali, že „baterie bude třeba po třech letech kompletně vyměnit" nebo že „u vozů LEAF používaných na dlouhých trasách dojde v prvním roce k znatelnému poklesu kapacity baterie."
Ve skutečnosti je míra poruchovosti baterie menší než 0,01 procenta - jde celkem o pouze tři vozy - což je pouhý zlomek srovnatelné četnosti vad postihujících tradiční spalovací motory v rámci celého odvětví.
Aby dokázala dlouhodobou spolehlivost technologie baterií, vypátral Nissan jeden z prvních modelů, jehož majitelka si i po třech letech stále vychutnává bezporuchovou jízdu ve svém vozu LEAF:
Propagátor elektromobility a moderátor online televizního kanálu Fully Charged, Robert Llewellyn, k tomu uvedl: „Není to vůbec žádné překvapení. Na začátku bylo s elektrickou technologií spojováno mnoho obav, a jakkoli objemy prodeje meziměsíčně rostou, stále bojuji s tím, jak tuhý mají tyto mýty kořínek."
 
Nissan LEAF pokořil vlastní prodejní rekord. V roce 2014 zaznamenal nárůst prodeje o 33 % oproti předešlému roku a s 15 098 prodanými vozy v Evropě mu na dynamickém trhu s elektromobily patří více než čtvrtinový podíl.
 
Jean-Pierre Diernaz, ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily, poznamenal: „Fakta hovoří jasně. Poruchovost baterií v našich vozech je zanedbatelná a ani ten nejhlasitější kritik s tím nemůže polemizovat.
 
„Technologie baterie je jen součástí našeho úspěchu. Po celém světě máme přes 165 000 zákazníků, takže je jasné, že nejsme jediní, kteří jsou nadšeni úspěchem této nejmodernější technologie.
 
Díky tomu, že LEAF má vlastně jen tři hlavní komponenty - palubní nabíječku, měnič proudu a motor - je i jeho údržba o 40 procent levnější než u vozů poháněných zážehovým nebo vznětovým motorem.
 
Prodej modelu Nissan LEAF byl zahájen před více než čtyřmi roky v roce 2010, kdy se stal jedním z prvních sériově vyráběných ryzích elektromobilů. V současnosti je to nejprodávanější elektromobil v historii. Po celém světě se dosud prodalo více než 165 000 vozidel LEAF, z toho 35 000 našlo své majitele v Evropě. Celosvětově už LEAF najel působivou miliardu kilometrů".
Google+ Vytisknout

Diskuze: Spolehlivost baterií Nissanu Leaf vyvrací zažité předsudky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Legendární Škoda Octavia slaví 60. výročí

Nová Škoda Octavia dorazí ještě letos, oslaví tak 60. výročí od modelu

Volvo se chystá instalovat do interiéru kamery, které budou hlídat pozornost řidiče

Volvo chce odhalovat opilé či nepozorné řidiče, pomoci mají kamery v interiéru

Performance Solutions Mosquito

Český supersport s výkonem 600 koní? Mosquito míří mezi světovou elitu

Bureko 6×6 (Youtube/ Bureko 6x6 OFFICIAL)

Nejdrsnější české auto vyrazilo do ulic! Sledovat Bureko 6x6 v pohybu je čirá radost

Odcizený Mercedes-Benz SL500 se podařilo najít po 27 letech, na tachometru měl jen 1 900 km

Ukradený Mercedes-Benz SL se podařilo najít po 27 letech. Najeto měl jen 1 900 km

Nová Toyota RAV4

Toyota a Suzuki oznamují detaily spolupráce. Suzuki dodá kompakty, Toyota hybridy

reklama
reklama

Doporučujeme

Kia

Speciální aplikace "Kia Asistent" k větší spokojenosti s vozy Kia

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxus v ruském stylu? Takhle vypadá vojenský speciál přestavěný na luxusní SUV

  2. Legální podvod? Takto se automobilky snaží využít mezery v zákonech ve svůj prospěch

  3. Volkswagen potichu odhalil nové logo, téměř nikdo si ho ale nevšiml

  4. Nejvhodnější nové vozy v jednotlivých segmentech vybrala hvězda Top Gear

  5. Nejdražší auto světa byla jen replika? Úchvatné Bugatti usvědčilo video z konce výstavy

  6. Šéf Volkswagenu pod palbou kritiky. Ta tři slova si teď hodně vyčítá

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud