Ohledně elektromobilů stále panuje poměrně velká skepse, která se netýká jen jejich výkonu a dojezdu, ale také životnosti baterií. Nissan, který s modelem Leaf patří k pionýrům mezi výrobci relativně dostupných elektromobilů, však veřejnost uklidňuje. Baterie totiž podle jeho odhadů mohou přežít samotný vůz až o 10 i 12 let.
Nissan Leaf patří mezi nejprodávanější elektromobily na trhu a ještě před příchodem Tesly Model 3 mu patřilo třeba prvenství pro nejprodávanější elektromobil v USA. Díky stovkám tisíc prodaných kusů navíc automobilka může poměrně bedlivě sledovat vývoj stavu jejich baterií a celkem bezpečně odhadovat, kolik toho vlastně vydrží.
A rozhodně to s životností Leafu nevypadá špatně. Jak totiž uvádí web InsideEV's s odkazem na Automotive News, podle samotné automobilky by životnost akumulátorů měla přesáhnout životnost samotného vozu o 10 až 12 let. Automobilka přitom předpokládá, že životnost samotného Leafu bude okolo 10 let. Celkem se tedy bavíme o životnosti baterií okolo 22 let.
Nutno však poznamenat, že po oněch 22 letech budou baterie definitivně nepoužitelné. K degradaci baterií začne docházet již o něco dříve, což bude mít samozřejmě vliv i na zkracující se dojezd elektromobilů. Stav baterie však mohou ovlivnit i samotní uživatelé a to správným přístupem k vozu.
Jak už se totiž mnohokrát opakovalo, baterie by se v žádném případě neměly nechat zcela vybít a i nabíjení je vhodné ukončit cca okolo 80 procent kapacity. Příliš vozu neprospívá ani drsné zacházení a provozování v extrémních teplotních podmínkách.
Pro potencionální zájemce o koupi Nissanu Leaf to však znamená, že během celé očekávané životnosti vozu, která může být samozřejmě i delší, nebudou muset řešit potíže s odcházející baterií. Otázkou však zůstává, jak nakonec automobilka již nepoužitelné baterie nakonec využije. V zásobě má však několik projektů, které by mohly pomoci se zásobami energie pro domácnosti i velké stavby.
Pokud se ještě na chvíli vrátíme k samotnému Nissanu Leaf, tomu byla dříve vyčítána až příliš slabá baterie, se kterou vůz nabízel poměrně omezený dojezd 270 km v ideálních podmínkách. Nedávno však automobilka představila variantu E+ s větším akumulátorem, jejíž dojezd se prodloužil až na 385 km. Ani s postupem času by tak majitele vozu neměly trápit potíže s omezeným odjezdem.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).