Ohledně elektromobilů stále panuje poměrně velká skepse, která se netýká jen jejich výkonu a dojezdu, ale také životnosti baterií. Nissan, který s modelem Leaf patří k pionýrům mezi výrobci relativně dostupných elektromobilů, však veřejnost uklidňuje. Baterie totiž podle jeho odhadů mohou přežít samotný vůz až o 10 i 12 let.
Nissan Leaf patří mezi nejprodávanější elektromobily na trhu a ještě před příchodem Tesly Model 3 mu patřilo třeba prvenství pro nejprodávanější elektromobil v USA. Díky stovkám tisíc prodaných kusů navíc automobilka může poměrně bedlivě sledovat vývoj stavu jejich baterií a celkem bezpečně odhadovat, kolik toho vlastně vydrží.
A rozhodně to s životností Leafu nevypadá špatně. Jak totiž uvádí web InsideEV's s odkazem na Automotive News, podle samotné automobilky by životnost akumulátorů měla přesáhnout životnost samotného vozu o 10 až 12 let. Automobilka přitom předpokládá, že životnost samotného Leafu bude okolo 10 let. Celkem se tedy bavíme o životnosti baterií okolo 22 let.
Nutno však poznamenat, že po oněch 22 letech budou baterie definitivně nepoužitelné. K degradaci baterií začne docházet již o něco dříve, což bude mít samozřejmě vliv i na zkracující se dojezd elektromobilů. Stav baterie však mohou ovlivnit i samotní uživatelé a to správným přístupem k vozu.
Jak už se totiž mnohokrát opakovalo, baterie by se v žádném případě neměly nechat zcela vybít a i nabíjení je vhodné ukončit cca okolo 80 procent kapacity. Příliš vozu neprospívá ani drsné zacházení a provozování v extrémních teplotních podmínkách.
Pro potencionální zájemce o koupi Nissanu Leaf to však znamená, že během celé očekávané životnosti vozu, která může být samozřejmě i delší, nebudou muset řešit potíže s odcházející baterií. Otázkou však zůstává, jak nakonec automobilka již nepoužitelné baterie nakonec využije. V zásobě má však několik projektů, které by mohly pomoci se zásobami energie pro domácnosti i velké stavby.
Pokud se ještě na chvíli vrátíme k samotnému Nissanu Leaf, tomu byla dříve vyčítána až příliš slabá baterie, se kterou vůz nabízel poměrně omezený dojezd 270 km v ideálních podmínkách. Nedávno však automobilka představila variantu E+ s větším akumulátorem, jejíž dojezd se prodloužil až na 385 km. Ani s postupem času by tak majitele vozu neměly trápit potíže s omezeným odjezdem.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.