Ferrari se svými exkluzivními roadstery rozhodně neplýtvá. Když chtěla automobilka vypustit kabriolet od minulé generace supersportu s motorem vepředu, vyrobila jich jen 559. Oproti aktuálnímu 599 SA Aperta ale bylo modelu 575M Superamerica stále mnoho, Ferrari se totiž tuhle specialitku rozhodlo vyrobit pouze v osmdesáti exemplářích.
Přestavba 599 na kabriolet si vyžádala poměrně dost úsilí. Kromě toho, že vůz přišel o střechu, mu automobilka více sklonila přední sklo a vzhledem k instalaci ochranných rámů musela změnit i aerodynamiku za kokpitem. Aperta je také blíže u země.
Jako ochrana před špatným počasím je pro posádku připravena plátěná skládací střecha.
Ferrari se dušuje, že nárůst hmotnosti je minimální, což ale nemůžeme bez čísel posoudit. Totéž tvrdí i o tuhosti karoserie. Pro bleskurychlé zrychlení i dosahování vysokých rychlostí pohon je připraven dvanáctiválec o výkonu 670 koní.