Dlouho se čekalo na otevřenou verzi vrcholné řady automobilky z Maranella, kterou je nyní Ferrari 599. SA Aperta je tu, ale bohužel, všechny jsou již rozprodány.
Ferrari se svými exkluzivními roadstery rozhodně neplýtvá. Když chtěla automobilka vypustit kabriolet od minulé generace supersportu s motorem vepředu, vyrobila jich jen 559. Oproti aktuálnímu 599 SA Aperta ale bylo modelu 575M Superamerica stále mnoho, Ferrari se totiž tuhle specialitku rozhodlo vyrobit pouze v osmdesáti exemplářích.
Přestavba 599 na kabriolet si vyžádala poměrně dost úsilí. Kromě toho, že vůz přišel o střechu, mu automobilka více sklonila přední sklo a vzhledem k instalaci ochranných rámů musela změnit i aerodynamiku za kokpitem. Aperta je také blíže u země.
Jako ochrana před špatným počasím je pro posádku připravena plátěná skládací střecha.
Ferrari se dušuje, že nárůst hmotnosti je minimální, což ale nemůžeme bez čísel posoudit. Totéž tvrdí i o tuhosti karoserie. Pro bleskurychlé zrychlení i dosahování vysokých rychlostí pohon je připraven dvanáctiválec o výkonu 670 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.