Dlouho se čekalo na otevřenou verzi vrcholné řady automobilky z Maranella, kterou je nyní Ferrari 599. SA Aperta je tu, ale bohužel, všechny jsou již rozprodány.
Ferrari se svými exkluzivními roadstery rozhodně neplýtvá. Když chtěla automobilka vypustit kabriolet od minulé generace supersportu s motorem vepředu, vyrobila jich jen 559. Oproti aktuálnímu 599 SA Aperta ale bylo modelu 575M Superamerica stále mnoho, Ferrari se totiž tuhle specialitku rozhodlo vyrobit pouze v osmdesáti exemplářích.
Přestavba 599 na kabriolet si vyžádala poměrně dost úsilí. Kromě toho, že vůz přišel o střechu, mu automobilka více sklonila přední sklo a vzhledem k instalaci ochranných rámů musela změnit i aerodynamiku za kokpitem. Aperta je také blíže u země.
Jako ochrana před špatným počasím je pro posádku připravena plátěná skládací střecha.
Ferrari se dušuje, že nárůst hmotnosti je minimální, což ale nemůžeme bez čísel posoudit. Totéž tvrdí i o tuhosti karoserie. Pro bleskurychlé zrychlení i dosahování vysokých rychlostí pohon je připraven dvanáctiválec o výkonu 670 koní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?