Volvo už delší dobu naznačuje, že nová vlajková loď bude unikátní auto.
Nová S80 má být opět unikátní, nejen v oblasti bezpečnosti, ale také techny a konkrétně motorů. Nynější zprávy hovoří o tom, že Volvo bude vsázet pouze na čtyřválce. Údajně si s nimi vlajková loď vystačí.
Třetí generace bude stát na nejnovější modulární platformě, která má výrazně snížit hmotnost. Zároveň má dostat ty nejnovější bezpečnostní a asistenční systémy. Nepříjde ani o LED světlomety a LED zadní svítilny.
Designově bude výrazně ovlivněná nynější generací XC90. Jak by mohla S80 vypadat nám nastínil Theophilus Chin.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.