Nissan pozorně sleduje chování dosud prodaných 400 000 Nissanů Leaf. Poslední údaje automobilky o životnosti baterie naznačují, že samotná baterie může vydržet dokonce až 12 let. Zdá se však, že tomu tak není u každého Leafu.
Dlouholetý majitel Nissanu Leaf a nadšenec do elektrických automobilů z Austrálie předpokládanou životnost potvrdit nemůže. Phillip Carlson zakoupil první generaci Leafu s baterií o kapacitě 24 kWh v přepočtu téměř za 850 000 Kč. Mezitím baterie ztratila kapacitu a Carlson by měl za výměnu baterie zaplatit přibližně 600 000 Kč. Oproti tomu odpovídající ojetý vůz na australském trhu stojí pouhých 190 000 Kč.
Zdálo se, že Carlson od začátku věděl, že inzerovaného dojezdu nelze dosáhnout. Zejména v zimě bylo obtížné přiblížit se k proklamovaným 170 km, reálně dosažitelných bylo pouhých 110 km. Z tohoto důvodu podal u svého prodejce během záruční doby řadu stížností. Vždy však obdržel odpověď, že s jeho vozidlem bylo vše v pořádku. Problém s dojezdem tedy nebyl vyřešen. V roce 2017, pět let poté co byl vůz zakoupen, dosáhl stěží 60 km. To pro pana Carlsona znamenalo, že se nedokázal ani dostat do autorizovaného servisu Nissan a zpět domů na jedno nabití baterie.
Společně s australským zastoupením Nissanu v současné době hledají řešení tohoto problému. Podle Carlsona není vina na straně australského zastoupení. Nadšenec do elektrických automobilů tvrdí, že mnoho problémů s bateriemi jeho vozidla bylo způsobeno konstrukčním řešením baterie, které postrádá aktivní chladicí systémy.
Přes své nepříjemné zkušenosti s listem však uvedl, že nemá v úmyslu vrátit se zpět k vozidlům na fosilní paliva. Jeho další vůz bude určitě plně elektrický, ale už to nebude Nissan Leaf. Místo toho se zajímá o Model 3 od Tesly. Řešení problémů s baterií byla pro Carlsona noční můra, přesto však stále považuje malý a jednoduchý Nissan Leaf za fantastické auto.
Pokud tedy hledáte ojetý elektrovůz, nechte si zkontrolovat stav baterie. Případně se vyhněte vozům, které nedisponují aktivním chlazením akumulátorů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.