Nissan pozorně sleduje chování dosud prodaných 400 000 Nissanů Leaf. Poslední údaje automobilky o životnosti baterie naznačují, že samotná baterie může vydržet dokonce až 12 let. Zdá se však, že tomu tak není u každého Leafu.
Dlouholetý majitel Nissanu Leaf a nadšenec do elektrických automobilů z Austrálie předpokládanou životnost potvrdit nemůže. Phillip Carlson zakoupil první generaci Leafu s baterií o kapacitě 24 kWh v přepočtu téměř za 850 000 Kč. Mezitím baterie ztratila kapacitu a Carlson by měl za výměnu baterie zaplatit přibližně 600 000 Kč. Oproti tomu odpovídající ojetý vůz na australském trhu stojí pouhých 190 000 Kč.
Zdálo se, že Carlson od začátku věděl, že inzerovaného dojezdu nelze dosáhnout. Zejména v zimě bylo obtížné přiblížit se k proklamovaným 170 km, reálně dosažitelných bylo pouhých 110 km. Z tohoto důvodu podal u svého prodejce během záruční doby řadu stížností. Vždy však obdržel odpověď, že s jeho vozidlem bylo vše v pořádku. Problém s dojezdem tedy nebyl vyřešen. V roce 2017, pět let poté co byl vůz zakoupen, dosáhl stěží 60 km. To pro pana Carlsona znamenalo, že se nedokázal ani dostat do autorizovaného servisu Nissan a zpět domů na jedno nabití baterie.
Společně s australským zastoupením Nissanu v současné době hledají řešení tohoto problému. Podle Carlsona není vina na straně australského zastoupení. Nadšenec do elektrických automobilů tvrdí, že mnoho problémů s bateriemi jeho vozidla bylo způsobeno konstrukčním řešením baterie, které postrádá aktivní chladicí systémy.
Přes své nepříjemné zkušenosti s listem však uvedl, že nemá v úmyslu vrátit se zpět k vozidlům na fosilní paliva. Jeho další vůz bude určitě plně elektrický, ale už to nebude Nissan Leaf. Místo toho se zajímá o Model 3 od Tesly. Řešení problémů s baterií byla pro Carlsona noční můra, přesto však stále považuje malý a jednoduchý Nissan Leaf za fantastické auto.
Pokud tedy hledáte ojetý elektrovůz, nechte si zkontrolovat stav baterie. Případně se vyhněte vozům, které nedisponují aktivním chlazením akumulátorů.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.