Nissan pozorně sleduje chování dosud prodaných 400 000 Nissanů Leaf. Poslední údaje automobilky o životnosti baterie naznačují, že samotná baterie může vydržet dokonce až 12 let. Zdá se však, že tomu tak není u každého Leafu.
Dlouholetý majitel Nissanu Leaf a nadšenec do elektrických automobilů z Austrálie předpokládanou životnost potvrdit nemůže. Phillip Carlson zakoupil první generaci Leafu s baterií o kapacitě 24 kWh v přepočtu téměř za 850 000 Kč. Mezitím baterie ztratila kapacitu a Carlson by měl za výměnu baterie zaplatit přibližně 600 000 Kč. Oproti tomu odpovídající ojetý vůz na australském trhu stojí pouhých 190 000 Kč.
Zdálo se, že Carlson od začátku věděl, že inzerovaného dojezdu nelze dosáhnout. Zejména v zimě bylo obtížné přiblížit se k proklamovaným 170 km, reálně dosažitelných bylo pouhých 110 km. Z tohoto důvodu podal u svého prodejce během záruční doby řadu stížností. Vždy však obdržel odpověď, že s jeho vozidlem bylo vše v pořádku. Problém s dojezdem tedy nebyl vyřešen. V roce 2017, pět let poté co byl vůz zakoupen, dosáhl stěží 60 km. To pro pana Carlsona znamenalo, že se nedokázal ani dostat do autorizovaného servisu Nissan a zpět domů na jedno nabití baterie.
Společně s australským zastoupením Nissanu v současné době hledají řešení tohoto problému. Podle Carlsona není vina na straně australského zastoupení. Nadšenec do elektrických automobilů tvrdí, že mnoho problémů s bateriemi jeho vozidla bylo způsobeno konstrukčním řešením baterie, které postrádá aktivní chladicí systémy.
Přes své nepříjemné zkušenosti s listem však uvedl, že nemá v úmyslu vrátit se zpět k vozidlům na fosilní paliva. Jeho další vůz bude určitě plně elektrický, ale už to nebude Nissan Leaf. Místo toho se zajímá o Model 3 od Tesly. Řešení problémů s baterií byla pro Carlsona noční můra, přesto však stále považuje malý a jednoduchý Nissan Leaf za fantastické auto.
Pokud tedy hledáte ojetý elektrovůz, nechte si zkontrolovat stav baterie. Případně se vyhněte vozům, které nedisponují aktivním chlazením akumulátorů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?