Ford připravuje menší pohonné jednotky řady EcoBoost. Bude se jednat o tříválce o objemech 0,9 a 1,2 litru.
Počítá se s jejich nasazením během tří let do faceliftované Fiesty a Focusu. Proslýchá se, že jednotka 1,2 vyvine solidních 135 koní. Pro odstranění nerovnoměrného chodu Ford počítá s použitím dvojice vyvažovacích hřídelí. Zbývající konstrukce bude víceméně totožná s většími čtyřválci stejné řady. Jednotky EcoBoost kombinují technologie proměnného časování ventilů, přímého vstřikování a přeplňování turbodmychadlem. Výsledkem je dobrý průběh točivého momentu i výkonu a dobrá účinnost. V neposlední řadě snížení objemu motoru znamená nižší hmotnost pohonné jednotky. Z čehož těží především malé vozy formátu Fiesty odlehčením přední nápravy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?