Ford chystá novou generaci motorů, kterou označuje jako EcoBoost. Čím se vyznačují? Dnes přece především nízkou spotřebou. Dosáhl ji maličkou dávkou lihu...
Ford do svého nového motoru implementoval docela přirozeně všechno moderní technologie, tedy přímé vstřikování benzínu, přeplňování a podobně. Co je ale nejdůležitější, podařilo se mu zvýšit termodynamickou účinnost motoru.
Může za to malá dávka ethanolu, která je do motoru vstříknuta těsně přes vstřiknutím samotného benzínu. Tím se válec zchladí a protože termodynamická účinnost je dána rozdílem minimálně a maximální teploty ve válci, motor dosáhne vyššího výkonu a nižší spotřeby.
Motor navíc dokáže spalovat benzíny s vysokými oktanovými čísly, což umožní používat mnohem vyšší kompresní poměry. Výhoda je nasnadě, opět vyšší účinnost a to bez obav z klepání.
Soustava si mimo hlavní benzínové nádrže vyžádá ještě vedlejší nádrž pro ethanol.
Sám motor není díky poměrně jednoduchému řešení překomplikován dalšími mechanickými články, přibyla jen ethanolová soustava. To dává této technologii výhodu v porovnání s jinými řešeními.
Ford motory začne ostře testovat, potom se teprve prokáže přesnější spotřeba.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?