Ford do svého nového motoru implementoval docela přirozeně všechno moderní technologie, tedy přímé vstřikování benzínu, přeplňování a podobně. Co je ale nejdůležitější, podařilo se mu zvýšit termodynamickou účinnost motoru.
Může za to malá dávka ethanolu, která je do motoru vstříknuta těsně přes vstřiknutím samotného benzínu. Tím se válec zchladí a protože termodynamická účinnost je dána rozdílem minimálně a maximální teploty ve válci, motor dosáhne vyššího výkonu a nižší spotřeby.
Motor navíc dokáže spalovat benzíny s vysokými oktanovými čísly, což umožní používat mnohem vyšší kompresní poměry. Výhoda je nasnadě, opět vyšší účinnost a to bez obav z klepání.
Soustava si mimo hlavní benzínové nádrže vyžádá ještě vedlejší nádrž pro ethanol.
Sám motor není díky poměrně jednoduchému řešení překomplikován dalšími mechanickými články, přibyla jen ethanolová soustava. To dává této technologii výhodu v porovnání s jinými řešeními.
Ford motory začne ostře testovat, potom se teprve prokáže přesnější spotřeba.