Ford chystá novou generaci motorů, kterou označuje jako EcoBoost. Čím se vyznačují? Dnes přece především nízkou spotřebou. Dosáhl ji maličkou dávkou lihu...
Ford do svého nového motoru implementoval docela přirozeně všechno moderní technologie, tedy přímé vstřikování benzínu, přeplňování a podobně. Co je ale nejdůležitější, podařilo se mu zvýšit termodynamickou účinnost motoru.
Může za to malá dávka ethanolu, která je do motoru vstříknuta těsně přes vstřiknutím samotného benzínu. Tím se válec zchladí a protože termodynamická účinnost je dána rozdílem minimálně a maximální teploty ve válci, motor dosáhne vyššího výkonu a nižší spotřeby.
Motor navíc dokáže spalovat benzíny s vysokými oktanovými čísly, což umožní používat mnohem vyšší kompresní poměry. Výhoda je nasnadě, opět vyšší účinnost a to bez obav z klepání.
Soustava si mimo hlavní benzínové nádrže vyžádá ještě vedlejší nádrž pro ethanol.
Sám motor není díky poměrně jednoduchému řešení překomplikován dalšími mechanickými články, přibyla jen ethanolová soustava. To dává této technologii výhodu v porovnání s jinými řešeními.
Ford motory začne ostře testovat, potom se teprve prokáže přesnější spotřeba.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?