V anketě „2019 5-Year Cost to Own Awards" pořádané společností Kelley Blue Book vyhrál mezi elektromobily Nissan Leaf modelový rok 2019 s 40 kWh bateriemi. Kromě nejnižších nákladů na pětileté vlastnictví navíc experti z KBB ocenili i jeho moderní technologie a bohatou základní výbavu.
Pravidelnou anketu „5-Year Cost to Own Awards," jejíž vyhlašování proběhlo již minulý týden na autosalonu v Chicagu, vyhrál v sekci elektromobilů Nissan Leaf 2019 s 40 kWh baterií. Jak ovšem poznamenává web InsideEV's, který na zprávu upozornil, tohle vítězství nebylo zas tak nečekané. Leaf si totiž připisuje již druhé vítězství za sebou.
Podle odhadů expertů z Kelley Ble Book (KBB) by se pětileté náklady spojené s vlastnictvím a provozem Nissanu Leaf měly pohybovat okolo 35 321 dolarů. To je podle současného kurzu cca 802 500 Kč. Na druhém místě skončila Kia Soul EV s náklady 35 767 dolarů (812 800 Kč) a na třetím místě Chevrolet Bolt EV s náklady 38 156 dolarů (867 000 Kč).
Kromě nejnižších nákladů mezi elektromobily oceňovali experti z KBB i celkovou konfiguraci pohonu, skvělou akceleraci a řadu technologických prvků standardní i příplatkové výbavy. V komentáři k výsledkům najdeme také zmínky o dojezdu a rychlosti nabíjení:
„Díky dlouhému dojezdu, palubní rychlonabíječce a široké síti dealerství by se mohl Nissan Leaf EV stát pro mnoho lidí vůbec prvním lákavým elektromobilem, který se rozhodnou zkusit. A za to se jim pak dostane okamžitý přísun výkonu od motoru. Leaf dokáže rychle vystřelit ze startovní čáry a nabízí skvělý cestovní výkon.
Jeho motor o výkonu 147 koní s točivým momentem 320 Nm pohání přední kola a snadno zvládne urazit přes 241 km na jedno nabití. A pokud se můžete dostat k Quick Charge nabíječce, dostanete se zpět na 80 % kapacity již během 40 minut. Současně však doporučujeme i instalaci 240 voltové nabíjecí jednotky i doma, abyste mohli nabíjet přes noc."
Pro úplnost dodáváme, že kalifornská organizace Kelley Blue Book je společností založenou již v roce 1926, která se věnuje oceňování vozidel a výzkumům v automobilovém průmyslu. Její data jsou uznávána jak spotřebiteli, tak lidmi z automobilového průmyslu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.