V anketě „2019 5-Year Cost to Own Awards" pořádané společností Kelley Blue Book vyhrál mezi elektromobily Nissan Leaf modelový rok 2019 s 40 kWh bateriemi. Kromě nejnižších nákladů na pětileté vlastnictví navíc experti z KBB ocenili i jeho moderní technologie a bohatou základní výbavu.
Pravidelnou anketu „5-Year Cost to Own Awards," jejíž vyhlašování proběhlo již minulý týden na autosalonu v Chicagu, vyhrál v sekci elektromobilů Nissan Leaf 2019 s 40 kWh baterií. Jak ovšem poznamenává web InsideEV's, který na zprávu upozornil, tohle vítězství nebylo zas tak nečekané. Leaf si totiž připisuje již druhé vítězství za sebou.
Podle odhadů expertů z Kelley Ble Book (KBB) by se pětileté náklady spojené s vlastnictvím a provozem Nissanu Leaf měly pohybovat okolo 35 321 dolarů. To je podle současného kurzu cca 802 500 Kč. Na druhém místě skončila Kia Soul EV s náklady 35 767 dolarů (812 800 Kč) a na třetím místě Chevrolet Bolt EV s náklady 38 156 dolarů (867 000 Kč).
Kromě nejnižších nákladů mezi elektromobily oceňovali experti z KBB i celkovou konfiguraci pohonu, skvělou akceleraci a řadu technologických prvků standardní i příplatkové výbavy. V komentáři k výsledkům najdeme také zmínky o dojezdu a rychlosti nabíjení:
„Díky dlouhému dojezdu, palubní rychlonabíječce a široké síti dealerství by se mohl Nissan Leaf EV stát pro mnoho lidí vůbec prvním lákavým elektromobilem, který se rozhodnou zkusit. A za to se jim pak dostane okamžitý přísun výkonu od motoru. Leaf dokáže rychle vystřelit ze startovní čáry a nabízí skvělý cestovní výkon.
Jeho motor o výkonu 147 koní s točivým momentem 320 Nm pohání přední kola a snadno zvládne urazit přes 241 km na jedno nabití. A pokud se můžete dostat k Quick Charge nabíječce, dostanete se zpět na 80 % kapacity již během 40 minut. Současně však doporučujeme i instalaci 240 voltové nabíjecí jednotky i doma, abyste mohli nabíjet přes noc."
Pro úplnost dodáváme, že kalifornská organizace Kelley Blue Book je společností založenou již v roce 1926, která se věnuje oceňování vozidel a výzkumům v automobilovém průmyslu. Její data jsou uznávána jak spotřebiteli, tak lidmi z automobilového průmyslu.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.