V anketě „2019 5-Year Cost to Own Awards" pořádané společností Kelley Blue Book vyhrál mezi elektromobily Nissan Leaf modelový rok 2019 s 40 kWh bateriemi. Kromě nejnižších nákladů na pětileté vlastnictví navíc experti z KBB ocenili i jeho moderní technologie a bohatou základní výbavu.
Pravidelnou anketu „5-Year Cost to Own Awards," jejíž vyhlašování proběhlo již minulý týden na autosalonu v Chicagu, vyhrál v sekci elektromobilů Nissan Leaf 2019 s 40 kWh baterií. Jak ovšem poznamenává web InsideEV's, který na zprávu upozornil, tohle vítězství nebylo zas tak nečekané. Leaf si totiž připisuje již druhé vítězství za sebou.
Podle odhadů expertů z Kelley Ble Book (KBB) by se pětileté náklady spojené s vlastnictvím a provozem Nissanu Leaf měly pohybovat okolo 35 321 dolarů. To je podle současného kurzu cca 802 500 Kč. Na druhém místě skončila Kia Soul EV s náklady 35 767 dolarů (812 800 Kč) a na třetím místě Chevrolet Bolt EV s náklady 38 156 dolarů (867 000 Kč).
Kromě nejnižších nákladů mezi elektromobily oceňovali experti z KBB i celkovou konfiguraci pohonu, skvělou akceleraci a řadu technologických prvků standardní i příplatkové výbavy. V komentáři k výsledkům najdeme také zmínky o dojezdu a rychlosti nabíjení:
„Díky dlouhému dojezdu, palubní rychlonabíječce a široké síti dealerství by se mohl Nissan Leaf EV stát pro mnoho lidí vůbec prvním lákavým elektromobilem, který se rozhodnou zkusit. A za to se jim pak dostane okamžitý přísun výkonu od motoru. Leaf dokáže rychle vystřelit ze startovní čáry a nabízí skvělý cestovní výkon.
Jeho motor o výkonu 147 koní s točivým momentem 320 Nm pohání přední kola a snadno zvládne urazit přes 241 km na jedno nabití. A pokud se můžete dostat k Quick Charge nabíječce, dostanete se zpět na 80 % kapacity již během 40 minut. Současně však doporučujeme i instalaci 240 voltové nabíjecí jednotky i doma, abyste mohli nabíjet přes noc."
Pro úplnost dodáváme, že kalifornská organizace Kelley Blue Book je společností založenou již v roce 1926, která se věnuje oceňování vozidel a výzkumům v automobilovém průmyslu. Její data jsou uznávána jak spotřebiteli, tak lidmi z automobilového průmyslu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.