V anketě „2019 5-Year Cost to Own Awards" pořádané společností Kelley Blue Book vyhrál mezi elektromobily Nissan Leaf modelový rok 2019 s 40 kWh bateriemi. Kromě nejnižších nákladů na pětileté vlastnictví navíc experti z KBB ocenili i jeho moderní technologie a bohatou základní výbavu.
Pravidelnou anketu „5-Year Cost to Own Awards," jejíž vyhlašování proběhlo již minulý týden na autosalonu v Chicagu, vyhrál v sekci elektromobilů Nissan Leaf 2019 s 40 kWh baterií. Jak ovšem poznamenává web InsideEV's, který na zprávu upozornil, tohle vítězství nebylo zas tak nečekané. Leaf si totiž připisuje již druhé vítězství za sebou.
Podle odhadů expertů z Kelley Ble Book (KBB) by se pětileté náklady spojené s vlastnictvím a provozem Nissanu Leaf měly pohybovat okolo 35 321 dolarů. To je podle současného kurzu cca 802 500 Kč. Na druhém místě skončila Kia Soul EV s náklady 35 767 dolarů (812 800 Kč) a na třetím místě Chevrolet Bolt EV s náklady 38 156 dolarů (867 000 Kč).
Kromě nejnižších nákladů mezi elektromobily oceňovali experti z KBB i celkovou konfiguraci pohonu, skvělou akceleraci a řadu technologických prvků standardní i příplatkové výbavy. V komentáři k výsledkům najdeme také zmínky o dojezdu a rychlosti nabíjení:
„Díky dlouhému dojezdu, palubní rychlonabíječce a široké síti dealerství by se mohl Nissan Leaf EV stát pro mnoho lidí vůbec prvním lákavým elektromobilem, který se rozhodnou zkusit. A za to se jim pak dostane okamžitý přísun výkonu od motoru. Leaf dokáže rychle vystřelit ze startovní čáry a nabízí skvělý cestovní výkon.
Jeho motor o výkonu 147 koní s točivým momentem 320 Nm pohání přední kola a snadno zvládne urazit přes 241 km na jedno nabití. A pokud se můžete dostat k Quick Charge nabíječce, dostanete se zpět na 80 % kapacity již během 40 minut. Současně však doporučujeme i instalaci 240 voltové nabíjecí jednotky i doma, abyste mohli nabíjet přes noc."
Pro úplnost dodáváme, že kalifornská organizace Kelley Blue Book je společností založenou již v roce 1926, která se věnuje oceňování vozidel a výzkumům v automobilovém průmyslu. Její data jsou uznávána jak spotřebiteli, tak lidmi z automobilového průmyslu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?