Nový 1,0-litrový motor EcoBoost od automobilky Ford, ktorý bol tento rok uvedený na trh v modeli Focus v Európe, bol dnes vyhlásený za „Medzinárodný motor roka“ za rok 2012.
Malý, technologicky náročný 3-valcový motor získal aj ďalšie dve ocenenia – „Najlepší nový motor“ a „Najlepší motor s objemom do 1,0 litra“, udeľované časopisom Engine Technology International na základe hlasovania 76 novinárov z 35 krajín sveta.
Motor 1,0 EcoBoost debutoval tento rok v modeli Focus v Európe a neskôr v tomto roku bude dostupný aj v modeloch C-MAX a B-MAX. 1,0-litrový motor EcoBoost bude dostupný v modeloch vozidiel Ford v USA a aj v ázijsko-pacifickom regióne a v Afrike budúci rok.
Nový Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost s výkonom 100 k poskytuje najnižšiu spotrebu paliva v triede 4,8 l/100 km* a emisie CO2 s hodnotou 109 g/km. Model s výkonom 125 k má spotrebu 5,0 l/100 km a emisie CO2 114 g/km. Motor EcoBoost využíva turbodúchadlo s malou zotrvačnosťou na rýchle dodanie výkonu, keď sa škrtiaca klapka otvára pri nízkych otáčkach motora, a na dodanie vysokého výkonu pri otáčkach až do 248 000 min-1.
„Medzinárodný motor roka“ určuje komisia pozostávajúca zo 76 automobilových novinárov z 35 krajín sveta. Rozhodcovia berú do úvahy jazdné vlastnosti, výkon, hospodárnosť, kultivovanosť a úspešné použitie pokročilej technológie motora. Obľúbenosť 1,0-litrového motora EcoBoost u rozhodcov sa potvrdila tým, že získal o 28 percent viac bodov ako jeho najbližší súper a najvyšší počet bodov zo všetkých motorov v histórii súťaže.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?