Nový 1,0-litrový motor EcoBoost od automobilky Ford, ktorý bol tento rok uvedený na trh v modeli Focus v Európe, bol dnes vyhlásený za „Medzinárodný motor roka“ za rok 2012.
Malý, technologicky náročný 3-valcový motor získal aj ďalšie dve ocenenia – „Najlepší nový motor“ a „Najlepší motor s objemom do 1,0 litra“, udeľované časopisom Engine Technology International na základe hlasovania 76 novinárov z 35 krajín sveta.
Motor 1,0 EcoBoost debutoval tento rok v modeli Focus v Európe a neskôr v tomto roku bude dostupný aj v modeloch C-MAX a B-MAX. 1,0-litrový motor EcoBoost bude dostupný v modeloch vozidiel Ford v USA a aj v ázijsko-pacifickom regióne a v Afrike budúci rok.
Nový Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost s výkonom 100 k poskytuje najnižšiu spotrebu paliva v triede 4,8 l/100 km* a emisie CO2 s hodnotou 109 g/km. Model s výkonom 125 k má spotrebu 5,0 l/100 km a emisie CO2 114 g/km. Motor EcoBoost využíva turbodúchadlo s malou zotrvačnosťou na rýchle dodanie výkonu, keď sa škrtiaca klapka otvára pri nízkych otáčkach motora, a na dodanie vysokého výkonu pri otáčkach až do 248 000 min-1.
„Medzinárodný motor roka“ určuje komisia pozostávajúca zo 76 automobilových novinárov z 35 krajín sveta. Rozhodcovia berú do úvahy jazdné vlastnosti, výkon, hospodárnosť, kultivovanosť a úspešné použitie pokročilej technológie motora. Obľúbenosť 1,0-litrového motora EcoBoost u rozhodcov sa potvrdila tým, že získal o 28 percent viac bodov ako jeho najbližší súper a najvyšší počet bodov zo všetkých motorov v histórii súťaže.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.