Švédská společnost Volvo a divize Polestar si připravili novou speciální edici ostrých modelů S60 a V60 Polestar, na jejichž úpravách se podílel i závodní jezdec Scott McLaughlin.
Jak název napovídá, edice ponese označení Scott McLaughlin Edition a dostane lehce agresivnější body kit karoserie, jiné boční prahy, černá kola z lehkých slitin a černou mřížku chladiče.
Model má také individuálně číslované plaketky a logo edice je všité do opěrek hlavy, nechybí ani podpis jezdce McLaughlin. Každý kupující rovněž obdrží exkluzivní pozvánku na jízdy, kde je McLaughlin naučí, jak "správně řídit" své nové Volvo.
Stejně jako standardní model, je i edice Scott McLaughlin vybavena přeplňovaným 3,0-litrovým šestiválcovým motorem, který poskytne výkon 350 koní a 500 Nm točivého momentu. Motor je napojen na šestistupňovou automatickou převodovku a systém pohonu všech kol.
To celkově umožňuje, aby verze S60 Polestar zrychlila z 0-100km/h za 4,9 sekundy a rozjela se až na elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km / h. Na závěr je také vhodné zmínit, že celá produkce bude omezena na 10 kusů, takže je dost možné, že už dnes jsou všechna auta dopředu rezervována.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.