Nejnovější SUV model Levante z dílny automobilky Maserati již dorazilo k první skupině zákazníků. Jenže od doby uvedení provázejí tenhle model nemalé potíže s kvalitou.
Za dobu prodeje se totiž uskutečnilo hned několik svolávacích akcí a bohužel pro zákazníky, pár dní zpět byla oznámena další. Aktuálně je prý na vině automatická převodovka, jenž se při nízkých otáčkách přepne do neutrálu.
Jak se něco takového může stát, to nevíme. Zvláště u Maserati se však očekává, že zde bude vše do puntíku přesné a pokud možno kvalitní. Zatím se prý problém týká několika tisíc kusů, které jsou naštěstí v Severní Americe. Jak je na tom Evropa se zatím neví, Maserati o evropské specifikaci Levante neříká vůbec nic.
Všechny postižené modely musejí do autorizovaného servisu a tam bude zjednána rychlá náprava. Ta spočívá v aktualizaci softwaru převodovky. V pořadí čtvrtá svolávací akce nedělá dobré jméno samotnému výrobci. Už dříve mělo Levante problém s parkovacími kamerami anebo hrozil elektrický zkrat u palubního systému.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?