Nejnovější SUV model Levante z dílny automobilky Maserati již dorazilo k první skupině zákazníků. Jenže od doby uvedení provázejí tenhle model nemalé potíže s kvalitou.
Za dobu prodeje se totiž uskutečnilo hned několik svolávacích akcí a bohužel pro zákazníky, pár dní zpět byla oznámena další. Aktuálně je prý na vině automatická převodovka, jenž se při nízkých otáčkách přepne do neutrálu.
Jak se něco takového může stát, to nevíme. Zvláště u Maserati se však očekává, že zde bude vše do puntíku přesné a pokud možno kvalitní. Zatím se prý problém týká několika tisíc kusů, které jsou naštěstí v Severní Americe. Jak je na tom Evropa se zatím neví, Maserati o evropské specifikaci Levante neříká vůbec nic.
Všechny postižené modely musejí do autorizovaného servisu a tam bude zjednána rychlá náprava. Ta spočívá v aktualizaci softwaru převodovky. V pořadí čtvrtá svolávací akce nedělá dobré jméno samotnému výrobci. Už dříve mělo Levante problém s parkovacími kamerami anebo hrozil elektrický zkrat u palubního systému.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?