Kdo by v tomhle sporťáku hledal jedno z nejnudnějších aut na trhu?

Elektrický Nissan Leaf dostal výraznou úpravu od expertů z Kuhl Racing
Elektrický Nissan Leaf dostal výraznou úpravu od expertů z Kuhl Racing, foto: carscoops.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 2. dubna 2019 14:33
Sdílej:

Druhá generace Nissanu Leaf patří mezi nejúspěšnější elektromobily na trhu, za což vděčí převážně své sofistikované technice. Co se však týče designu, už to zas taková výhra není. Díky velkému počtu prodaných kusů se však stále častěji setkáváme s vozy, které prošly rukama profesionálních úpravců. A výsledky stojí za to.

To ostatně dokazuje i tenhle kousek z dílny japonského úpravce Kuhl Racing, kde změnili exteriér vozu k nepoznání. Čistě elektrický Leaf tak dostal vytažené blatníky, nové nárazníky, nové prahy, spoiler prodlužující linii střechy i nepřehlédnutelný zadní difuzér.

Na sportovnosti i stylu navíc vozu přidávají i velká kola s nízkoprofilovými pneumatikami a také vzduchový podvozek, díky kterému je možné proměnit elektrický hatchback ve stylový low-rider. Dá se navíc předpokládat, že všechny úpravy budou do detailu promyšlené a funkční - ostatně Kuhl Racing se v minulosti proslavili i úpravami vozů jako Nissan GT-R, jak připomíná web Carscoops, který na upravenou novinku upozornil.

O úpravě pohonné jednotky nepadlo ani slovo a tak se dá jen hádat, kolik koní ukrývá pod kapotou. Pokud by se jednalo o základní provedení, pak by výkon dosahoval 149 koní a 319 Nm. V případě výkonnějšího Leaf e+ se pak bavíme o výkonu 217 koní a 340 Nm točivého momentu.

Rozdílné modely pak znamenají i zásadní rozdíl v dojezdu. Zatímco standardní Leaf by měl na jedno nabití urazit až 241 km, výkonnější Leaf e+ by měl díky baterii o kapacitě 62 kWh urazit až 364 kilometrů na jedno nabití.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.