Druhá generace Nissanu Leaf patří mezi nejúspěšnější elektromobily na trhu, za což vděčí převážně své sofistikované technice. Co se však týče designu, už to zas taková výhra není. Díky velkému počtu prodaných kusů se však stále častěji setkáváme s vozy, které prošly rukama profesionálních úpravců. A výsledky stojí za to.
To ostatně dokazuje i tenhle kousek z dílny japonského úpravce Kuhl Racing, kde změnili exteriér vozu k nepoznání. Čistě elektrický Leaf tak dostal vytažené blatníky, nové nárazníky, nové prahy, spoiler prodlužující linii střechy i nepřehlédnutelný zadní difuzér.
Na sportovnosti i stylu navíc vozu přidávají i velká kola s nízkoprofilovými pneumatikami a také vzduchový podvozek, díky kterému je možné proměnit elektrický hatchback ve stylový low-rider. Dá se navíc předpokládat, že všechny úpravy budou do detailu promyšlené a funkční - ostatně Kuhl Racing se v minulosti proslavili i úpravami vozů jako Nissan GT-R, jak připomíná web Carscoops, který na upravenou novinku upozornil.
O úpravě pohonné jednotky nepadlo ani slovo a tak se dá jen hádat, kolik koní ukrývá pod kapotou. Pokud by se jednalo o základní provedení, pak by výkon dosahoval 149 koní a 319 Nm. V případě výkonnějšího Leaf e+ se pak bavíme o výkonu 217 koní a 340 Nm točivého momentu.
Rozdílné modely pak znamenají i zásadní rozdíl v dojezdu. Zatímco standardní Leaf by měl na jedno nabití urazit až 241 km, výkonnější Leaf e+ by měl díky baterii o kapacitě 62 kWh urazit až 364 kilometrů na jedno nabití.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?