Nemecký dvorný úpravca VW koncernu ABT upravil novú Audi A8. Označili ju AS8. ABT tvrdí, že A8 je aj sama o sebe dosť športová.
Preto má balík úprav v AS8 zdôrazniť ešte viac to, čo sa snaží športovo-luxusná loď A8 vyzdvihnúť. Ak si myslíte, že ABT zmenilo elegantnú limuzínu na závodný superšport, nie je tomu tak. Už dosť športovú A8 vyšperkovala k dokonalosti.
ABT si vzalo do parády dieslový motor 4.2TDI osemvalec s technológiou Common-Rail. A8 disponuje výkonom 350 koní a krútiacim momentom 800Nm, pri tomto spotrebuje len 7,6 l/100km. ABT zvýšilo výkon na 385 koní a krútiaci moment posunulo na hodnotu 880Nm. Sériová A8 je na stovke za 5,5 sekundy, AS8 by sa to malo podariť na čase blízkom 5. sekúndám. To sú super hodnoty na takúto loď nie?
Samozrejme ABT si neodpustilo upravovať aj vizuálnu stránku AS8. ABT vytvorilo pre toto auto nový bodykit. Tento bodykit sa skladá z predného spojleru, zvýraznených bočných prahov auta a v zadnej časti sa zväčšilo lízatko, ABT taktiež pridalo 21 palcové kolesá. Pribudli tiež nové mohutnejšie koncovky výfukového potrubia.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.