Nemecký dvorný úpravca VW koncernu ABT upravil novú Audi A8. Označili ju AS8. ABT tvrdí, že A8 je aj sama o sebe dosť športová.
Preto má balík úprav v AS8 zdôrazniť ešte viac to, čo sa snaží športovo-luxusná loď A8 vyzdvihnúť. Ak si myslíte, že ABT zmenilo elegantnú limuzínu na závodný superšport, nie je tomu tak. Už dosť športovú A8 vyšperkovala k dokonalosti.
ABT si vzalo do parády dieslový motor 4.2TDI osemvalec s technológiou Common-Rail. A8 disponuje výkonom 350 koní a krútiacim momentom 800Nm, pri tomto spotrebuje len 7,6 l/100km. ABT zvýšilo výkon na 385 koní a krútiaci moment posunulo na hodnotu 880Nm. Sériová A8 je na stovke za 5,5 sekundy, AS8 by sa to malo podariť na čase blízkom 5. sekúndám. To sú super hodnoty na takúto loď nie?
Samozrejme ABT si neodpustilo upravovať aj vizuálnu stránku AS8. ABT vytvorilo pre toto auto nový bodykit. Tento bodykit sa skladá z predného spojleru, zvýraznených bočných prahov auta a v zadnej časti sa zväčšilo lízatko, ABT taktiež pridalo 21 palcové kolesá. Pribudli tiež nové mohutnejšie koncovky výfukového potrubia.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?