Nová podoba Škodovky? V Kvasinách to v posledních týdnech žije

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. června 2018, 11:30 Google+

Závod společnosti Škoda Auto v Kvasinách je jedním z nejmodernějších automobilových závodů na světě a v současné době prožívá největší modernizaci a rozšiřování v celé své historii. Infografika ukazuje provozy v Kvasinách, které byly v uplynulých měsících modernizovány.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Společnost Škoda Auto uvedla ve svém kvasinském závodě do provozu multifunkční kompetenční centrum

Společnost Škoda Auto uvedla ve svém kvasinském závodě do provozu multifunkční kompetenční centrum | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

„Naše investice a otevření nového multifunkčního kompetenčního centra jsou dalším velkým krokem k tomu, abychom závod v Kvasinách důsledně a trvale připravili na další vývoj v automobilovém průmyslu“, řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky. „Závod hraje důležitou roli při plnění našich cílů výroby, které jsme si definovali v rámci Strategie 2025“, dodává Oeljeklaus.

Frank Schreier, vedoucí řízení kvality ve společnosti Škoda Auto, k tomu dodává: „Díky nejmodernější technice umožňuje naše nové Centrum kvality testování a analýzu vozů podle ještě přísnějších měřítek. Neustále pracujeme na tom, abychom zajistili kvalitu na všech úrovních a dále jí zlepšovali.“

Veškerá zařízení pro testy a analýzy vozů se od této chvíle nachází pod jednou střechou v novém kvalitním centru – například akustická laboratoř, pachová laboratoř a vibrační zkušební stavy. Kratší vzdálenosti mezi jednotlivými útvary urychlují kontrolní procesy a umožňují rychlé vyhodnocení výsledků.

Ve vodní komoře je možno simulovat jemné mrholení stejně jako tropický liják s více než 50 litry vody na metr čtvereční při více než 30°C. Zkušební centrum kromě toho disponuje i vysoce moderní „tichou kabinou“, kde odborníci na akustiku vyhledávají rušivé jízdní hluky. Pomocí „shakeru“ lze simulovat vibrace celého vozu. Kromě toho je k dispozici i speciální laboratoř pro dynamické zkoušky.

Součástí kompetenčního centra je kromě toho také vysoce moderní logistické centrum, které bude uvedeno do provozu po devítiměsíční výstavbě. Logistická oblast zaujímá zhruba třetinu celkové plochy:1 500 metrů čtverečních připadá na skladovací halu – zde se skladují například díly pro stavbu předsériových vozů. Tréninkové centrum má 800 metrů čtverečních.

Ve vzdělávacím centru logistiky se odborníci školí v nakládání s velkými a malými unifikovanými obaly (KLT/GLT), bezpilotními přepravními systémy (FTS) a přívěsovými soupravami s E-Frames. Praxi odpovídající nabídka možností dalšího vzdělávání zahrnuje například ovládání interní IT-systémů a regálové logistiky a logistiky blokových skladů, zaskladňování a vyskladňování, ergonomie a různých pick-by-řešení. Jedna učebna splňuje i předpoklady pro virtuální trénink.

img-responsive

Společnost Škoda Auto uvedla ve svém kvasinském závodě do provozu multifunkční kompetenční centrum | foto: Škoda Auto

Velmi moderní komplex se rozkládá na ploše téměř 10.000 metrů čtverečních – to odpovídá ploše jednoho a půl fotbalového hřiště. Vedle mnoha kancelářských a týmových pracovišť nabízí komplex mimo jiné i sociální zařízení pro personál, ošetřovny i šatny.

Závod společnosti Škoda Auto v Kvasinách prožívá největší modernizaci a rozšiřování v celé své historii. V rámci SUV-ofenzívy, která začala modelem Škoda Kodiaq, automobilka dosud investovala zhruba sedm miliard korun do modernizace a do výrobních procesů. V příštích letech vzroste výrobní kapacita kvasinského závodu na více než 300.000 vozů ročně. V současné době se tu vyrábí modely Superb, Kodiaq a kompaktní SUV Škoda Karoq. Od roku 2019 bude v Kvasinách z linky sjíždět model Škoda Superb PHEV, první plug-in-hybrid značky Škoda .

Vytisknout

Diskuze: Nová podoba Škodovky? V Kvasinách to v posledních týdnech žije

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Amarok vs. tramvaj

VIDEO: Extrémní výzva pro Amarok? Podívejte se, jak si poradil s tramvají o…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud