Řidiči elektromobilů, plug-in hybridů a vodíkových vozidel již nemusí vylepovat dálniční známky.
Novela zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, v ustanovení § 20a odst. 1 písm. o) řeší osvobození od poplatku. Zpoplatnění nepodléhá užití pozemní komunikace silničním motorovým vozidlem používajícím jako palivo elektrickou energii nebo vodík, a to buď výlučně, nebo v kombinaci s jiným palivem, je-li hodnota emisí CO2 v kombinovaném provozu nejvýše 50 g/km.
„V souvislosti s touto novinkou je potřeba upozornit, že účinnost tohoto opatření je až od 1. ledna 2020,“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Řada řidičů je zvyklá, že dálniční známka platí 14 měsíců včetně prolongací v prosinci předchozího a ledna následujícího roku. V tomto případě tomu tak není a uvedených vozidel se změna týká skutečně až od roku 2020.“
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?