Podle dat TipCars.com počet ojetin Škoda Fabia na českém trhu roste. Meziročně přibylo 5,5 % nabízených vozidel, největší skok cen se odehrál na Vysočině, nejvíce Fabie zlevnily ve Středočeském kraji. Průměrná Škoda Fabia na trhu s ojetinami je 8 let stará, stojí 139.624 Kč, má najeto 103.623 km, jde o kombi v modré barvě a jezdí na benzín.
Průměrná Fabia vyjde na 139.624 Kč„Přestože při pohledu na celorepublikový průměr s ojetinami vidíme cenovou stagnaci, velké změny se odehrály na úrovni jednotlivých krajů,“ poukazuje Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Cena nejvíce poskočila na Vysočině – meziročně zde průměr cen narostl o 10,2 % na aktuálních 110.102 Kč. Téměř stejný růst jsme zaznamenali v Libereckém kraji, kde je meziroční posun o 9,7 % na současných 135.023 Kč. Naopak ve Středočeském kraji je největší pokles cen, zde průměrná Fabie vyjde na 148.281 Kč, což je o 6 % méně než loni. Velké meziroční změny cen se odehrály i v Karlovarském (+7,2 %), Pardubickém (+6,3 %) nebo v Moravskoslezském kraji (-5,8 %). „Ve většině krajů se cena nepřímo úměrně váže na změnu průměrného nájezdu. Například v Karlovarském kraji se však průměrný nájezd nezměnil, přesto je zde druhý největší nárůst cen,“ dodává Knieža.
Meziroční rozdíl průměrné ceny dle krajů1. Královéhradecký 1,8 %2. Pardubický 6,3 %3. Plzeňský 1,2 %4. Středočeský -6,0 %5. Praha 2,0 %6. Ústecký -0,1 %7. Liberecký 9,7 %8. Jihočeský 2,4 %9. Olomoucký -1,0 % 10. Jihomoravský 0,8 %11. Moravskoslezský -5,8 %12. Karlovarský 7,2 %13. Zlínský -1,5 %14. Vysočina 10,2 %
Nejvyšší nárůst průměrného nájezdu Fabie zaznamenal Středočeský kraj (z 90.805 na 97.011 km / 6,8 %), následuje Moravskoslezský kraj (ze 109.750 na 114.859 / 4,7 %) a Zlínský kraj (ze 120.952 na 125.576 / 3,8 %). Naopak nejvíce poklesl průměrný nájezd tohoto vozu na Vysočině (ze 133.855 na 124.743 / -6,8 %) a v Pardubickém kraji (z 92.305 na 86.050 / -6,8 %).
Meziroční průměrný nájezd dle krajů (km)1. Karlovarský 0,1 %2. Zlínský 3,8 %3. Vysočina -6,8 %4. Jihomoravský -0,2 %5. Olomoucký 0,2 %6. Moravskoslezský 4,7 %7. Jihočeský -4,7 %8. Ústecký 0,7 %9. Praha -2,0 %10. Liberecký -7,6 %11. Středočeský 6,8 %12. Plzeňský -2,9 %13. Pardubický -6,8 %14. Královéhradecký -0,1 %
Nejčastější barvou modrá, četnost roste u červené a stříbrnéNa trhu s ojetinami najdeme Škodu Fabia nejčastěji v modré barvě, a to hned v pětině případů. Následuje všeobecně oblíbená dvojice barev – bílá a šedá. Meziročně pak nejrychleji narostl počet vozů v červené a stříbrné variantě. „Mezi desítku nejčastějších variant se dostala Fabia například i v oranžové a hnědé barvě,“ doplňuje Knieža.
Meziročně nejčastější barvy1. Modrá 3,3 %2. Bílá 4,8 %3. Šedá -1,9 %4. Červená 14,3 %5. Černá 2,7 %6. Stříbrná 20,1 %7. Zelená 2,9 %8. Béžová 1,2 %9. Hnědá 4,2 %10. Oranžová 15,4 %
Nejnabízenější variantou je nově kombi a dál vládne benzínMezi bazarovými Fabiemi došlo u typu karoserie ke změně na první příčce. Dosud nejprodávanější variantu hatchback (meziročně -9,3 %) nahradila Fabie v kombi (+10,3 %). Velký pokles je vidět u sedanů, kde už tak nízká nabídka mezi roky 2018 a 2019 ještě více klesla – konkrétně o 13,2 %.
Pokud se podíváme na typ paliva u nabízených modelů, jde z naprosté většiny o benzínové vozy, i když byl meziročně vidět drobný pokles (o 4,1 %). „Stále je však mezi ojetinami takřka 80 % Fabií na benzín, zbytek takřka úplně vyplňuje naftová varianta,“ popisuje Knieža. Jen 1,3 % všech bazarových Fabií jezdí na LPG+benzín.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.