Podle dat TipCars.com počet ojetin Škoda Fabia na českém trhu roste. Meziročně přibylo 5,5 % nabízených vozidel, největší skok cen se odehrál na Vysočině, nejvíce Fabie zlevnily ve Středočeském kraji. Průměrná Škoda Fabia na trhu s ojetinami je 8 let stará, stojí 139.624 Kč, má najeto 103.623 km, jde o kombi v modré barvě a jezdí na benzín.
Průměrná Fabia vyjde na 139.624 Kč„Přestože při pohledu na celorepublikový průměr s ojetinami vidíme cenovou stagnaci, velké změny se odehrály na úrovni jednotlivých krajů,“ poukazuje Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Cena nejvíce poskočila na Vysočině – meziročně zde průměr cen narostl o 10,2 % na aktuálních 110.102 Kč. Téměř stejný růst jsme zaznamenali v Libereckém kraji, kde je meziroční posun o 9,7 % na současných 135.023 Kč. Naopak ve Středočeském kraji je největší pokles cen, zde průměrná Fabie vyjde na 148.281 Kč, což je o 6 % méně než loni. Velké meziroční změny cen se odehrály i v Karlovarském (+7,2 %), Pardubickém (+6,3 %) nebo v Moravskoslezském kraji (-5,8 %). „Ve většině krajů se cena nepřímo úměrně váže na změnu průměrného nájezdu. Například v Karlovarském kraji se však průměrný nájezd nezměnil, přesto je zde druhý největší nárůst cen,“ dodává Knieža.
Meziroční rozdíl průměrné ceny dle krajů1. Královéhradecký 1,8 %2. Pardubický 6,3 %3. Plzeňský 1,2 %4. Středočeský -6,0 %5. Praha 2,0 %6. Ústecký -0,1 %7. Liberecký 9,7 %8. Jihočeský 2,4 %9. Olomoucký -1,0 % 10. Jihomoravský 0,8 %11. Moravskoslezský -5,8 %12. Karlovarský 7,2 %13. Zlínský -1,5 %14. Vysočina 10,2 %
Nejvyšší nárůst průměrného nájezdu Fabie zaznamenal Středočeský kraj (z 90.805 na 97.011 km / 6,8 %), následuje Moravskoslezský kraj (ze 109.750 na 114.859 / 4,7 %) a Zlínský kraj (ze 120.952 na 125.576 / 3,8 %). Naopak nejvíce poklesl průměrný nájezd tohoto vozu na Vysočině (ze 133.855 na 124.743 / -6,8 %) a v Pardubickém kraji (z 92.305 na 86.050 / -6,8 %).
Meziroční průměrný nájezd dle krajů (km)1. Karlovarský 0,1 %2. Zlínský 3,8 %3. Vysočina -6,8 %4. Jihomoravský -0,2 %5. Olomoucký 0,2 %6. Moravskoslezský 4,7 %7. Jihočeský -4,7 %8. Ústecký 0,7 %9. Praha -2,0 %10. Liberecký -7,6 %11. Středočeský 6,8 %12. Plzeňský -2,9 %13. Pardubický -6,8 %14. Královéhradecký -0,1 %
Nejčastější barvou modrá, četnost roste u červené a stříbrnéNa trhu s ojetinami najdeme Škodu Fabia nejčastěji v modré barvě, a to hned v pětině případů. Následuje všeobecně oblíbená dvojice barev – bílá a šedá. Meziročně pak nejrychleji narostl počet vozů v červené a stříbrné variantě. „Mezi desítku nejčastějších variant se dostala Fabia například i v oranžové a hnědé barvě,“ doplňuje Knieža.
Meziročně nejčastější barvy1. Modrá 3,3 %2. Bílá 4,8 %3. Šedá -1,9 %4. Červená 14,3 %5. Černá 2,7 %6. Stříbrná 20,1 %7. Zelená 2,9 %8. Béžová 1,2 %9. Hnědá 4,2 %10. Oranžová 15,4 %
Nejnabízenější variantou je nově kombi a dál vládne benzínMezi bazarovými Fabiemi došlo u typu karoserie ke změně na první příčce. Dosud nejprodávanější variantu hatchback (meziročně -9,3 %) nahradila Fabie v kombi (+10,3 %). Velký pokles je vidět u sedanů, kde už tak nízká nabídka mezi roky 2018 a 2019 ještě více klesla – konkrétně o 13,2 %.
Pokud se podíváme na typ paliva u nabízených modelů, jde z naprosté většiny o benzínové vozy, i když byl meziročně vidět drobný pokles (o 4,1 %). „Stále je však mezi ojetinami takřka 80 % Fabií na benzín, zbytek takřka úplně vyplňuje naftová varianta,“ popisuje Knieža. Jen 1,3 % všech bazarových Fabií jezdí na LPG+benzín.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?