Podle dat TipCars.com počet ojetin Škoda Fabia na českém trhu roste. Meziročně přibylo 5,5 % nabízených vozidel, největší skok cen se odehrál na Vysočině, nejvíce Fabie zlevnily ve Středočeském kraji. Průměrná Škoda Fabia na trhu s ojetinami je 8 let stará, stojí 139.624 Kč, má najeto 103.623 km, jde o kombi v modré barvě a jezdí na benzín.
Průměrná Fabia vyjde na 139.624 Kč„Přestože při pohledu na celorepublikový průměr s ojetinami vidíme cenovou stagnaci, velké změny se odehrály na úrovni jednotlivých krajů,“ poukazuje Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Cena nejvíce poskočila na Vysočině – meziročně zde průměr cen narostl o 10,2 % na aktuálních 110.102 Kč. Téměř stejný růst jsme zaznamenali v Libereckém kraji, kde je meziroční posun o 9,7 % na současných 135.023 Kč. Naopak ve Středočeském kraji je největší pokles cen, zde průměrná Fabie vyjde na 148.281 Kč, což je o 6 % méně než loni. Velké meziroční změny cen se odehrály i v Karlovarském (+7,2 %), Pardubickém (+6,3 %) nebo v Moravskoslezském kraji (-5,8 %). „Ve většině krajů se cena nepřímo úměrně váže na změnu průměrného nájezdu. Například v Karlovarském kraji se však průměrný nájezd nezměnil, přesto je zde druhý největší nárůst cen,“ dodává Knieža.
Meziroční rozdíl průměrné ceny dle krajů1. Královéhradecký 1,8 %2. Pardubický 6,3 %3. Plzeňský 1,2 %4. Středočeský -6,0 %5. Praha 2,0 %6. Ústecký -0,1 %7. Liberecký 9,7 %8. Jihočeský 2,4 %9. Olomoucký -1,0 % 10. Jihomoravský 0,8 %11. Moravskoslezský -5,8 %12. Karlovarský 7,2 %13. Zlínský -1,5 %14. Vysočina 10,2 %
Nejvyšší nárůst průměrného nájezdu Fabie zaznamenal Středočeský kraj (z 90.805 na 97.011 km / 6,8 %), následuje Moravskoslezský kraj (ze 109.750 na 114.859 / 4,7 %) a Zlínský kraj (ze 120.952 na 125.576 / 3,8 %). Naopak nejvíce poklesl průměrný nájezd tohoto vozu na Vysočině (ze 133.855 na 124.743 / -6,8 %) a v Pardubickém kraji (z 92.305 na 86.050 / -6,8 %).
Meziroční průměrný nájezd dle krajů (km)1. Karlovarský 0,1 %2. Zlínský 3,8 %3. Vysočina -6,8 %4. Jihomoravský -0,2 %5. Olomoucký 0,2 %6. Moravskoslezský 4,7 %7. Jihočeský -4,7 %8. Ústecký 0,7 %9. Praha -2,0 %10. Liberecký -7,6 %11. Středočeský 6,8 %12. Plzeňský -2,9 %13. Pardubický -6,8 %14. Královéhradecký -0,1 %
Nejčastější barvou modrá, četnost roste u červené a stříbrnéNa trhu s ojetinami najdeme Škodu Fabia nejčastěji v modré barvě, a to hned v pětině případů. Následuje všeobecně oblíbená dvojice barev – bílá a šedá. Meziročně pak nejrychleji narostl počet vozů v červené a stříbrné variantě. „Mezi desítku nejčastějších variant se dostala Fabia například i v oranžové a hnědé barvě,“ doplňuje Knieža.
Meziročně nejčastější barvy1. Modrá 3,3 %2. Bílá 4,8 %3. Šedá -1,9 %4. Červená 14,3 %5. Černá 2,7 %6. Stříbrná 20,1 %7. Zelená 2,9 %8. Béžová 1,2 %9. Hnědá 4,2 %10. Oranžová 15,4 %
Nejnabízenější variantou je nově kombi a dál vládne benzínMezi bazarovými Fabiemi došlo u typu karoserie ke změně na první příčce. Dosud nejprodávanější variantu hatchback (meziročně -9,3 %) nahradila Fabie v kombi (+10,3 %). Velký pokles je vidět u sedanů, kde už tak nízká nabídka mezi roky 2018 a 2019 ještě více klesla – konkrétně o 13,2 %.
Pokud se podíváme na typ paliva u nabízených modelů, jde z naprosté většiny o benzínové vozy, i když byl meziročně vidět drobný pokles (o 4,1 %). „Stále je však mezi ojetinami takřka 80 % Fabií na benzín, zbytek takřka úplně vyplňuje naftová varianta,“ popisuje Knieža. Jen 1,3 % všech bazarových Fabií jezdí na LPG+benzín.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.