Podle dat TipCars.com počet ojetin Škoda Fabia na českém trhu roste. Meziročně přibylo 5,5 % nabízených vozidel, největší skok cen se odehrál na Vysočině, nejvíce Fabie zlevnily ve Středočeském kraji. Průměrná Škoda Fabia na trhu s ojetinami je 8 let stará, stojí 139.624 Kč, má najeto 103.623 km, jde o kombi v modré barvě a jezdí na benzín.
Průměrná Fabia vyjde na 139.624 Kč„Přestože při pohledu na celorepublikový průměr s ojetinami vidíme cenovou stagnaci, velké změny se odehrály na úrovni jednotlivých krajů,“ poukazuje Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Cena nejvíce poskočila na Vysočině – meziročně zde průměr cen narostl o 10,2 % na aktuálních 110.102 Kč. Téměř stejný růst jsme zaznamenali v Libereckém kraji, kde je meziroční posun o 9,7 % na současných 135.023 Kč. Naopak ve Středočeském kraji je největší pokles cen, zde průměrná Fabie vyjde na 148.281 Kč, což je o 6 % méně než loni. Velké meziroční změny cen se odehrály i v Karlovarském (+7,2 %), Pardubickém (+6,3 %) nebo v Moravskoslezském kraji (-5,8 %). „Ve většině krajů se cena nepřímo úměrně váže na změnu průměrného nájezdu. Například v Karlovarském kraji se však průměrný nájezd nezměnil, přesto je zde druhý největší nárůst cen,“ dodává Knieža.
Meziroční rozdíl průměrné ceny dle krajů1. Královéhradecký 1,8 %2. Pardubický 6,3 %3. Plzeňský 1,2 %4. Středočeský -6,0 %5. Praha 2,0 %6. Ústecký -0,1 %7. Liberecký 9,7 %8. Jihočeský 2,4 %9. Olomoucký -1,0 % 10. Jihomoravský 0,8 %11. Moravskoslezský -5,8 %12. Karlovarský 7,2 %13. Zlínský -1,5 %14. Vysočina 10,2 %
Nejvyšší nárůst průměrného nájezdu Fabie zaznamenal Středočeský kraj (z 90.805 na 97.011 km / 6,8 %), následuje Moravskoslezský kraj (ze 109.750 na 114.859 / 4,7 %) a Zlínský kraj (ze 120.952 na 125.576 / 3,8 %). Naopak nejvíce poklesl průměrný nájezd tohoto vozu na Vysočině (ze 133.855 na 124.743 / -6,8 %) a v Pardubickém kraji (z 92.305 na 86.050 / -6,8 %).
Meziroční průměrný nájezd dle krajů (km)1. Karlovarský 0,1 %2. Zlínský 3,8 %3. Vysočina -6,8 %4. Jihomoravský -0,2 %5. Olomoucký 0,2 %6. Moravskoslezský 4,7 %7. Jihočeský -4,7 %8. Ústecký 0,7 %9. Praha -2,0 %10. Liberecký -7,6 %11. Středočeský 6,8 %12. Plzeňský -2,9 %13. Pardubický -6,8 %14. Královéhradecký -0,1 %
Nejčastější barvou modrá, četnost roste u červené a stříbrnéNa trhu s ojetinami najdeme Škodu Fabia nejčastěji v modré barvě, a to hned v pětině případů. Následuje všeobecně oblíbená dvojice barev – bílá a šedá. Meziročně pak nejrychleji narostl počet vozů v červené a stříbrné variantě. „Mezi desítku nejčastějších variant se dostala Fabia například i v oranžové a hnědé barvě,“ doplňuje Knieža.
Meziročně nejčastější barvy1. Modrá 3,3 %2. Bílá 4,8 %3. Šedá -1,9 %4. Červená 14,3 %5. Černá 2,7 %6. Stříbrná 20,1 %7. Zelená 2,9 %8. Béžová 1,2 %9. Hnědá 4,2 %10. Oranžová 15,4 %
Nejnabízenější variantou je nově kombi a dál vládne benzínMezi bazarovými Fabiemi došlo u typu karoserie ke změně na první příčce. Dosud nejprodávanější variantu hatchback (meziročně -9,3 %) nahradila Fabie v kombi (+10,3 %). Velký pokles je vidět u sedanů, kde už tak nízká nabídka mezi roky 2018 a 2019 ještě více klesla – konkrétně o 13,2 %.
Pokud se podíváme na typ paliva u nabízených modelů, jde z naprosté většiny o benzínové vozy, i když byl meziročně vidět drobný pokles (o 4,1 %). „Stále je však mezi ojetinami takřka 80 % Fabií na benzín, zbytek takřka úplně vyplňuje naftová varianta,“ popisuje Knieža. Jen 1,3 % všech bazarových Fabií jezdí na LPG+benzín.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).