Podle dat TipCars.com počet ojetin Škoda Fabia na českém trhu roste. Meziročně přibylo 5,5 % nabízených vozidel, největší skok cen se odehrál na Vysočině, nejvíce Fabie zlevnily ve Středočeském kraji. Průměrná Škoda Fabia na trhu s ojetinami je 8 let stará, stojí 139.624 Kč, má najeto 103.623 km, jde o kombi v modré barvě a jezdí na benzín.
Průměrná Fabia vyjde na 139.624 Kč„Přestože při pohledu na celorepublikový průměr s ojetinami vidíme cenovou stagnaci, velké změny se odehrály na úrovni jednotlivých krajů,“ poukazuje Marek Knieža, ředitel TipCars.com. Cena nejvíce poskočila na Vysočině – meziročně zde průměr cen narostl o 10,2 % na aktuálních 110.102 Kč. Téměř stejný růst jsme zaznamenali v Libereckém kraji, kde je meziroční posun o 9,7 % na současných 135.023 Kč. Naopak ve Středočeském kraji je největší pokles cen, zde průměrná Fabie vyjde na 148.281 Kč, což je o 6 % méně než loni. Velké meziroční změny cen se odehrály i v Karlovarském (+7,2 %), Pardubickém (+6,3 %) nebo v Moravskoslezském kraji (-5,8 %). „Ve většině krajů se cena nepřímo úměrně váže na změnu průměrného nájezdu. Například v Karlovarském kraji se však průměrný nájezd nezměnil, přesto je zde druhý největší nárůst cen,“ dodává Knieža.
Meziroční rozdíl průměrné ceny dle krajů1. Královéhradecký 1,8 %2. Pardubický 6,3 %3. Plzeňský 1,2 %4. Středočeský -6,0 %5. Praha 2,0 %6. Ústecký -0,1 %7. Liberecký 9,7 %8. Jihočeský 2,4 %9. Olomoucký -1,0 % 10. Jihomoravský 0,8 %11. Moravskoslezský -5,8 %12. Karlovarský 7,2 %13. Zlínský -1,5 %14. Vysočina 10,2 %
Nejvyšší nárůst průměrného nájezdu Fabie zaznamenal Středočeský kraj (z 90.805 na 97.011 km / 6,8 %), následuje Moravskoslezský kraj (ze 109.750 na 114.859 / 4,7 %) a Zlínský kraj (ze 120.952 na 125.576 / 3,8 %). Naopak nejvíce poklesl průměrný nájezd tohoto vozu na Vysočině (ze 133.855 na 124.743 / -6,8 %) a v Pardubickém kraji (z 92.305 na 86.050 / -6,8 %).
Meziroční průměrný nájezd dle krajů (km)1. Karlovarský 0,1 %2. Zlínský 3,8 %3. Vysočina -6,8 %4. Jihomoravský -0,2 %5. Olomoucký 0,2 %6. Moravskoslezský 4,7 %7. Jihočeský -4,7 %8. Ústecký 0,7 %9. Praha -2,0 %10. Liberecký -7,6 %11. Středočeský 6,8 %12. Plzeňský -2,9 %13. Pardubický -6,8 %14. Královéhradecký -0,1 %
Nejčastější barvou modrá, četnost roste u červené a stříbrnéNa trhu s ojetinami najdeme Škodu Fabia nejčastěji v modré barvě, a to hned v pětině případů. Následuje všeobecně oblíbená dvojice barev – bílá a šedá. Meziročně pak nejrychleji narostl počet vozů v červené a stříbrné variantě. „Mezi desítku nejčastějších variant se dostala Fabia například i v oranžové a hnědé barvě,“ doplňuje Knieža.
Meziročně nejčastější barvy1. Modrá 3,3 %2. Bílá 4,8 %3. Šedá -1,9 %4. Červená 14,3 %5. Černá 2,7 %6. Stříbrná 20,1 %7. Zelená 2,9 %8. Béžová 1,2 %9. Hnědá 4,2 %10. Oranžová 15,4 %
Nejnabízenější variantou je nově kombi a dál vládne benzínMezi bazarovými Fabiemi došlo u typu karoserie ke změně na první příčce. Dosud nejprodávanější variantu hatchback (meziročně -9,3 %) nahradila Fabie v kombi (+10,3 %). Velký pokles je vidět u sedanů, kde už tak nízká nabídka mezi roky 2018 a 2019 ještě více klesla – konkrétně o 13,2 %.
Pokud se podíváme na typ paliva u nabízených modelů, jde z naprosté většiny o benzínové vozy, i když byl meziročně vidět drobný pokles (o 4,1 %). „Stále je však mezi ojetinami takřka 80 % Fabií na benzín, zbytek takřka úplně vyplňuje naftová varianta,“ popisuje Knieža. Jen 1,3 % všech bazarových Fabií jezdí na LPG+benzín.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?