Centrum pre mobilitu bez emisií (KEM) spoločnosti Daimler sa formovalo 15 rokov a teraz konštruuje prototypy a vyrába malé série osobných vozidiel, transportérov a nákladných automobilov s nízkymi emisiami i bez emisií, pričom tiež pripravuje ich veľkovýrobu.
Centrum pôsobí v nemeckom meste Mannheim na pôde závodu, kde v roku 1879 vyvinul Carl Benz svoj dvojtaktný plynový motor a v roku 1886 vynašiel automobil súčasne s Gottliebom Daimlerom v Stuttgarte. V závode sa neskôr okrem iného zrodil aj prvý autobus ale i dodávkový automobil – transportér. Závod v Mannheime sa nachádza v centre okolo neho rozmiestnených ďalších automobiliek. Aktuálne využíva plochu zhruba 1,2 milióna štvorcových metrov a zamestnáva 8,8-tisíca osôb. Svojou históriou ale aj umiestnením je tak závod, rovnako ako jeho centrum pre mobilitu bez emisií svojim významom pre budúcnosť - srdcom Daimleru.
V súčasnosti tvorí mannheimské centrum pre bezemisnú mobilitu medzičlánok medzi vývojom a veľkosériovou výrobou vozidiel, pri ktorých sa uplatňuje pohon na zemný plyn, biopalivá, hybridný pohon kombinujúci spaľovací motor s elektromotorom, alebo palivové články. Iba v roku 2009 sa 80 pracovníkov centra podieľalo na malosériovej a individuálnej výrobe okolo šesť tisíc vozidiel. Medzi nimi 4 000 vyrobených osobných vozidiel Mercedes-Benz B 180 NGT (85 kW/116 k, 165 Nm) s pohonom na zemný plyn. Uvedený pohon umožní vozidlu dôjsť na jedno natankovanie až 1 000 km a v závislosti od vyhotovenia jazdiť až o polovicu lacnejšie ako benzínovému. Medzi širokou paletou vozidiel, ktoré centrum dodáva sú i transportéry Mercedes-Benz Sprinter NGT, ktorých prevádzkové náklady sú o 30 % nižšie ako pri motorovej nafte. Rovnako ako nákladné automobily napríklad s hybridným pohonom, ktoré oproti konvenčným usporia 10 až 15 % pohonných látok a adekvátne šetria životné prostredie.
Z výrobných hál centra už zišli: veľkotransportér Vario 814 D s hybridným pohonom, Vito s elektrickým pohonom, prvý mestský autobus s pohonom na palivové články NEBUS, elektrotransportér so zinkovo-vzduchovými akumulátormi T1 410, Atego 1217 s hybridným pohonom, Sprinter NGT s pohonom na zemný plyn, Vito s elektrickým pohonom pre EXPO 2000, Sprinter s pohonom na palivové články, malá séria vozidiel Citaro Fuelcell s pohonom na palivové články, Econic NGT s pohonom na zemný plyn, Sprinter s pohonom na skvapalnený plyn, prototyp Sprinteru s hybridným pohonom a nikel-metalhydridovými akumulátormi ako aj Sprinter Hybrid s Plug-In technikou a odštartovala sa tu tiež sériová výroba triedy E 200 NGT s pohonom na zemný plyn. Zhotovili tu aj prototyp Citara G BlueTec Hybrid a Sprintera Hybrid. V centre sa začala i sériová výroba B 180 NGT a Sprinteru 316/516 NGT. Jeho pracovníci spolupracovali na prototypoch vozidiel Citaro FuelCELL Hybrid, Citaro G i Atego BlueTec Hybrid.
Aktuálne je centrum spôsobilé produkovať širokú paletu vozidiel budúcnosti - od individuálneho prototypu až po sériovú výrobu 10-tisíc vozidiel. V roku 2010 má centrum na programe okrem iného inovačnú flotilu vozidiel Atego BlueTec Hybrid a štart sériovej výroby osobných vozidiel Mercedes-Benz E 200 NGT.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.