BMW avizovalo, že na autosalon v Paříži přiveze koncept nejmenšího lehce terénního vozu. V hierarchii luxusní automobilky zaujme X1 nejnižší příčku v nabídce aut s pohonem všech kol. Ovšem nejmenší neznamená špatný.
BMW X1 jsme už viděli jak na promo videu, tak na první fotografii. Až dnešní fotky ale opravdu odkrývají tvary nového BMW se vším všudy.
Vzhled X1 není žádným překvapením. V podstatě aplikuje již používané linky nových BMW na variaci malého tereňáčku. Svoji malost na sobě nenechává nijak znát, soudě čistě podle fotek, klidně bych novinku považoval za nástupce současné X3, kterou samozřejmě není.
Na designu je znát, že je inspirován i velkým kupé-SUV X6. Zadní dveře, především tedy okno v nich, mají přeci jen trochu skloněný tvar, který trochu evokuje X6.
Zatím bohužel nemáme žádné další oficiální údaje, ale nebude žádným překvapením když X1 využije motorizace stávající řady 1, snad jen bez nejslabších motorizací. Čekáme i na fotografii interiéru.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.