ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím
22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím, foto: Škoda Auto
Petr Boháč , AutoRoad.cz 16. září 2021 11:32
Sdílej:

ŠKODA FABIA úspěšně působí na trhu již 22 let, právě nyní startuje prodej její čtvrté generace. ŠKODA AUTO Česká republika zve zájemce k testovacím jízdám, předváděcí vozy jsou již k dispozici u jednotlivých prodejců. V předprodeji si vůz závazně rezervovalo přes 4700 zákazníků, dodávky začnou v nejbližších dnech.

„FABIA je naším klíčovým modelem a tomu odpovídá zájem motoristů. Ještě před zahájením oficiálních prodejů jsme zaregistrovali více než 4700 závazných objednávek. Opět se ukázalo, že i v nižších segmentech trhu zákazníci preferují lépe vybavené vozy se silnějšími motorizacemi,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky ŠKODA AUTO. „Nová FABIA se opravdu povedla. Je to vůz, který ohromí prostorem i dospělým jízdním projevem. Zvu všechny zájemce k našim autorizovaným obchodníkům, aby si udělali vlastní obrázek. Věřím, že po svezení budou příjemně překvapeni,“ dodává Jiří Maláček.

Více než 4700 závazných objednávek už představuje reprezentativní vzorek s následujícími fakty: 71 % vozů bylo objednáno ve vyšším výbavovém stupni Style, zbývajících 29 % připadá na základní provedení Ambition. Z pohonných jednotek se největší přízni těší agregát 1,0 TSI s výkonem 70 kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Pro tuto kombinaci se rozhodlo 35 % zájemců. Nejvýkonnější motorizaci 1,0 TSI o výkonu 81 kW se šestistupňovým manuálem zvolilo 21 % klientů, pro spojení téhož motoru se sedmistupňovou převodovkou DSG pak 28 %. Na nepřeplňovaný motor 1,0 MPI zbylo 17 % dosavadních objednávek.

Zajímavé údaje poskytuje také pohled na oblibu jednotlivých barev karoserie. Tady se největšímu zájmu těší šedá Graphite (22 %), následují bílá Candy (15 %) a oranžová Phoenix (14%). Pokud jde o volitelné výbavové položky, s 53 % jasně vede paket Style Plus. Ten za 20 000 Kč přináší výbavu navíc v hodnotě 37 400 Kč – konkrétně Bi-LED přední světlomety, bezklíčové zamykání a startování KESSY, Sunset a dvouzónovou klimatizaci Climatronic. Následuje s 19 % Color Concept za 6000 Kč, se 17 % zadní parkovací kamera za 7500 Kč a 10 % zájemců zaškrtlo v seznamu volitelné výbavy vyhřívané čelní sklo za 5900 Kč.

Modelová řada FABIA začíná na českém trhu s doporučenou prodejní cenou 329 900 Kč včetně DPH. Ještě do konce letošního roku se rozroste paleta motorizací o vrcholnou pohonnou jednotku – přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW. V průběhu příštího roku pak přibude oblíbená verze Monte Carlo, která se tradičně odliší sportovními doplňky vně i uvnitř a současně vytvoří nejvyšší výbavový stupeň. Pro zájemce o ještě větší zavazadlový prostor zůstává v nabídce FABIA Combi Tour odvozená od předchozí 3. generace, jejíž doporučené prodejní ceny začínají na částce 334 900 Kč včetně DPH.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.