ŠKODA FABIA úspěšně působí na trhu již 22 let, právě nyní startuje prodej její čtvrté generace. ŠKODA AUTO Česká republika zve zájemce k testovacím jízdám, předváděcí vozy jsou již k dispozici u jednotlivých prodejců. V předprodeji si vůz závazně rezervovalo přes 4700 zákazníků, dodávky začnou v nejbližších dnech.
„FABIA je naším klíčovým modelem a tomu odpovídá zájem motoristů. Ještě před zahájením oficiálních prodejů jsme zaregistrovali více než 4700 závazných objednávek. Opět se ukázalo, že i v nižších segmentech trhu zákazníci preferují lépe vybavené vozy se silnějšími motorizacemi,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky ŠKODA AUTO. „Nová FABIA se opravdu povedla. Je to vůz, který ohromí prostorem i dospělým jízdním projevem. Zvu všechny zájemce k našim autorizovaným obchodníkům, aby si udělali vlastní obrázek. Věřím, že po svezení budou příjemně překvapeni,“ dodává Jiří Maláček.
Více než 4700 závazných objednávek už představuje reprezentativní vzorek s následujícími fakty: 71 % vozů bylo objednáno ve vyšším výbavovém stupni Style, zbývajících 29 % připadá na základní provedení Ambition. Z pohonných jednotek se největší přízni těší agregát 1,0 TSI s výkonem 70 kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Pro tuto kombinaci se rozhodlo 35 % zájemců. Nejvýkonnější motorizaci 1,0 TSI o výkonu 81 kW se šestistupňovým manuálem zvolilo 21 % klientů, pro spojení téhož motoru se sedmistupňovou převodovkou DSG pak 28 %. Na nepřeplňovaný motor 1,0 MPI zbylo 17 % dosavadních objednávek.
Zajímavé údaje poskytuje také pohled na oblibu jednotlivých barev karoserie. Tady se největšímu zájmu těší šedá Graphite (22 %), následují bílá Candy (15 %) a oranžová Phoenix (14%). Pokud jde o volitelné výbavové položky, s 53 % jasně vede paket Style Plus. Ten za 20 000 Kč přináší výbavu navíc v hodnotě 37 400 Kč – konkrétně Bi-LED přední světlomety, bezklíčové zamykání a startování KESSY, Sunset a dvouzónovou klimatizaci Climatronic. Následuje s 19 % Color Concept za 6000 Kč, se 17 % zadní parkovací kamera za 7500 Kč a 10 % zájemců zaškrtlo v seznamu volitelné výbavy vyhřívané čelní sklo za 5900 Kč.
Modelová řada FABIA začíná na českém trhu s doporučenou prodejní cenou 329 900 Kč včetně DPH. Ještě do konce letošního roku se rozroste paleta motorizací o vrcholnou pohonnou jednotku – přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW. V průběhu příštího roku pak přibude oblíbená verze Monte Carlo, která se tradičně odliší sportovními doplňky vně i uvnitř a současně vytvoří nejvyšší výbavový stupeň. Pro zájemce o ještě větší zavazadlový prostor zůstává v nabídce FABIA Combi Tour odvozená od předchozí 3. generace, jejíž doporučené prodejní ceny začínají na částce 334 900 Kč včetně DPH.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.