ŠKODA FABIA úspěšně působí na trhu již 22 let, právě nyní startuje prodej její čtvrté generace. ŠKODA AUTO Česká republika zve zájemce k testovacím jízdám, předváděcí vozy jsou již k dispozici u jednotlivých prodejců. V předprodeji si vůz závazně rezervovalo přes 4700 zákazníků, dodávky začnou v nejbližších dnech.
„FABIA je naším klíčovým modelem a tomu odpovídá zájem motoristů. Ještě před zahájením oficiálních prodejů jsme zaregistrovali více než 4700 závazných objednávek. Opět se ukázalo, že i v nižších segmentech trhu zákazníci preferují lépe vybavené vozy se silnějšími motorizacemi,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky ŠKODA AUTO. „Nová FABIA se opravdu povedla. Je to vůz, který ohromí prostorem i dospělým jízdním projevem. Zvu všechny zájemce k našim autorizovaným obchodníkům, aby si udělali vlastní obrázek. Věřím, že po svezení budou příjemně překvapeni,“ dodává Jiří Maláček.
Více než 4700 závazných objednávek už představuje reprezentativní vzorek s následujícími fakty: 71 % vozů bylo objednáno ve vyšším výbavovém stupni Style, zbývajících 29 % připadá na základní provedení Ambition. Z pohonných jednotek se největší přízni těší agregát 1,0 TSI s výkonem 70 kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Pro tuto kombinaci se rozhodlo 35 % zájemců. Nejvýkonnější motorizaci 1,0 TSI o výkonu 81 kW se šestistupňovým manuálem zvolilo 21 % klientů, pro spojení téhož motoru se sedmistupňovou převodovkou DSG pak 28 %. Na nepřeplňovaný motor 1,0 MPI zbylo 17 % dosavadních objednávek.
Zajímavé údaje poskytuje také pohled na oblibu jednotlivých barev karoserie. Tady se největšímu zájmu těší šedá Graphite (22 %), následují bílá Candy (15 %) a oranžová Phoenix (14%). Pokud jde o volitelné výbavové položky, s 53 % jasně vede paket Style Plus. Ten za 20 000 Kč přináší výbavu navíc v hodnotě 37 400 Kč – konkrétně Bi-LED přední světlomety, bezklíčové zamykání a startování KESSY, Sunset a dvouzónovou klimatizaci Climatronic. Následuje s 19 % Color Concept za 6000 Kč, se 17 % zadní parkovací kamera za 7500 Kč a 10 % zájemců zaškrtlo v seznamu volitelné výbavy vyhřívané čelní sklo za 5900 Kč.
Modelová řada FABIA začíná na českém trhu s doporučenou prodejní cenou 329 900 Kč včetně DPH. Ještě do konce letošního roku se rozroste paleta motorizací o vrcholnou pohonnou jednotku – přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW. V průběhu příštího roku pak přibude oblíbená verze Monte Carlo, která se tradičně odliší sportovními doplňky vně i uvnitř a současně vytvoří nejvyšší výbavový stupeň. Pro zájemce o ještě větší zavazadlový prostor zůstává v nabídce FABIA Combi Tour odvozená od předchozí 3. generace, jejíž doporučené prodejní ceny začínají na částce 334 900 Kč včetně DPH.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?