ŠKODA FABIA úspěšně působí na trhu již 22 let, právě nyní startuje prodej její čtvrté generace. ŠKODA AUTO Česká republika zve zájemce k testovacím jízdám, předváděcí vozy jsou již k dispozici u jednotlivých prodejců. V předprodeji si vůz závazně rezervovalo přes 4700 zákazníků, dodávky začnou v nejbližších dnech.
„FABIA je naším klíčovým modelem a tomu odpovídá zájem motoristů. Ještě před zahájením oficiálních prodejů jsme zaregistrovali více než 4700 závazných objednávek. Opět se ukázalo, že i v nižších segmentech trhu zákazníci preferují lépe vybavené vozy se silnějšími motorizacemi,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky ŠKODA AUTO. „Nová FABIA se opravdu povedla. Je to vůz, který ohromí prostorem i dospělým jízdním projevem. Zvu všechny zájemce k našim autorizovaným obchodníkům, aby si udělali vlastní obrázek. Věřím, že po svezení budou příjemně překvapeni,“ dodává Jiří Maláček.
Více než 4700 závazných objednávek už představuje reprezentativní vzorek s následujícími fakty: 71 % vozů bylo objednáno ve vyšším výbavovém stupni Style, zbývajících 29 % připadá na základní provedení Ambition. Z pohonných jednotek se největší přízni těší agregát 1,0 TSI s výkonem 70 kW a pětistupňovou manuální převodovkou. Pro tuto kombinaci se rozhodlo 35 % zájemců. Nejvýkonnější motorizaci 1,0 TSI o výkonu 81 kW se šestistupňovým manuálem zvolilo 21 % klientů, pro spojení téhož motoru se sedmistupňovou převodovkou DSG pak 28 %. Na nepřeplňovaný motor 1,0 MPI zbylo 17 % dosavadních objednávek.
Zajímavé údaje poskytuje také pohled na oblibu jednotlivých barev karoserie. Tady se největšímu zájmu těší šedá Graphite (22 %), následují bílá Candy (15 %) a oranžová Phoenix (14%). Pokud jde o volitelné výbavové položky, s 53 % jasně vede paket Style Plus. Ten za 20 000 Kč přináší výbavu navíc v hodnotě 37 400 Kč – konkrétně Bi-LED přední světlomety, bezklíčové zamykání a startování KESSY, Sunset a dvouzónovou klimatizaci Climatronic. Následuje s 19 % Color Concept za 6000 Kč, se 17 % zadní parkovací kamera za 7500 Kč a 10 % zájemců zaškrtlo v seznamu volitelné výbavy vyhřívané čelní sklo za 5900 Kč.
Modelová řada FABIA začíná na českém trhu s doporučenou prodejní cenou 329 900 Kč včetně DPH. Ještě do konce letošního roku se rozroste paleta motorizací o vrcholnou pohonnou jednotku – přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW. V průběhu příštího roku pak přibude oblíbená verze Monte Carlo, která se tradičně odliší sportovními doplňky vně i uvnitř a současně vytvoří nejvyšší výbavový stupeň. Pro zájemce o ještě větší zavazadlový prostor zůstává v nabídce FABIA Combi Tour odvozená od předchozí 3. generace, jejíž doporučené prodejní ceny začínají na částce 334 900 Kč včetně DPH.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.