Renault Laguna patřil mezi nejoblíbenější vozy tohoto francouzského výrobce. Na trhu byl od roku 1994 a do dnes se na něm vystřídali již tři generace. Produkce třetí generace ale byla již ukončena, a tak se dlouho diskutovalo o jeho nástupci. Ten nese jméno Talisman a byl včera slavnostně odhalen v Chantilly nedaleko Paříže.
Talisman nahrazuje nejen Lagunu, ale i neúspěšný model Latitude, který se v současnosti vyrábí pouze v Jižní Korei a Rusku. Novinka se bude vyrábět ve dvou karosářských variantách – sedan, který nahradil tradiční liftback a combi, které dosud nebylo představeno.
Na délku Talisman měří 4, 85 metrů, na šířku 1, 87 metru a střecha dosahuje výšky 1, 46 metru. Vůz tak působí vznešeně a na první pohled i dosti luxusně. Tomu přispívá výrazná přední maska a originální LED pruhy světlometů pro denní svícení. Když mluvíme o exteriéru, je nutné vyzdvihnout i nová hliníková kola. Ta jsou dostupná v devíti barvách a na výběr je varianta od 16 až po 19 palců.
Nyní se přesuneme do interiéru. Renault tradičně sází na velice pohodlná sedadla. Ty přední jsou údajně nastavitelné až do 10 různých směrů, včetně libovolného prodloužení sedáku. Sedačky jsou samozřejmě vyhřívané a nabízí se i masážní verze. Vše ale závisí na zvolené výbavě vozu. V zadní části vozu se nachází klasická sedací lavice pro trojici cestujících.
Palubní deska vás zajisté upoutá netradičně řešenou dotykovou obrazovkou palubního systému. Ta na úhlopříčku měří 4,2 palce a ukrývá v sobě nový systém R-Link 2. Ten samozřejmě disponuje konektivitou Bluetooth. Talisman nás možná i mírně překvapí faktem, že jeho audio systém je tvořen třinácti reproduktory a dvojici subwooferů věhlasné značka BOSE.
K pohonu Talismanu je na výběr hned pětice motorů, které samozřejmě splňují normu Euro 6. Jedná se o benzínové motory Energy TCe 150 a Energy TCe 200. Obě varianty zážehových motorů je možné kombinovat pouze se sedmistupňovým manuálem. Dieselová varianta pohonu je zastoupena variantami Energy dCi 110, 130 dCi a 160 dCi. Ty jsou k dispozici kromě varianty 160, jak s automatem DCE, tak i s manuální, šestistupňovou převodovkou. Varianta 160 má navíc k dispozici dvojici turbodmychadel a je spárována pouze s šestistupňovým manuálem.
Vůz je možné nastavit hned do několika jízdních režimů – Comfort, Sport, Eco, Neutral a režim, který si může vyladit dle sebe samotný řidič.
Za zmínku hlavně stojí fakt, že vůz disponuje systém řízení všech čtyř kol.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.