Renault Laguna patřil mezi nejoblíbenější vozy tohoto francouzského výrobce. Na trhu byl od roku 1994 a do dnes se na něm vystřídali již tři generace. Produkce třetí generace ale byla již ukončena, a tak se dlouho diskutovalo o jeho nástupci. Ten nese jméno Talisman a byl včera slavnostně odhalen v Chantilly nedaleko Paříže.
Talisman nahrazuje nejen Lagunu, ale i neúspěšný model Latitude, který se v současnosti vyrábí pouze v Jižní Korei a Rusku. Novinka se bude vyrábět ve dvou karosářských variantách – sedan, který nahradil tradiční liftback a combi, které dosud nebylo představeno.
Na délku Talisman měří 4, 85 metrů, na šířku 1, 87 metru a střecha dosahuje výšky 1, 46 metru. Vůz tak působí vznešeně a na první pohled i dosti luxusně. Tomu přispívá výrazná přední maska a originální LED pruhy světlometů pro denní svícení. Když mluvíme o exteriéru, je nutné vyzdvihnout i nová hliníková kola. Ta jsou dostupná v devíti barvách a na výběr je varianta od 16 až po 19 palců.
Nyní se přesuneme do interiéru. Renault tradičně sází na velice pohodlná sedadla. Ty přední jsou údajně nastavitelné až do 10 různých směrů, včetně libovolného prodloužení sedáku. Sedačky jsou samozřejmě vyhřívané a nabízí se i masážní verze. Vše ale závisí na zvolené výbavě vozu. V zadní části vozu se nachází klasická sedací lavice pro trojici cestujících.
Palubní deska vás zajisté upoutá netradičně řešenou dotykovou obrazovkou palubního systému. Ta na úhlopříčku měří 4,2 palce a ukrývá v sobě nový systém R-Link 2. Ten samozřejmě disponuje konektivitou Bluetooth. Talisman nás možná i mírně překvapí faktem, že jeho audio systém je tvořen třinácti reproduktory a dvojici subwooferů věhlasné značka BOSE.
K pohonu Talismanu je na výběr hned pětice motorů, které samozřejmě splňují normu Euro 6. Jedná se o benzínové motory Energy TCe 150 a Energy TCe 200. Obě varianty zážehových motorů je možné kombinovat pouze se sedmistupňovým manuálem. Dieselová varianta pohonu je zastoupena variantami Energy dCi 110, 130 dCi a 160 dCi. Ty jsou k dispozici kromě varianty 160, jak s automatem DCE, tak i s manuální, šestistupňovou převodovkou. Varianta 160 má navíc k dispozici dvojici turbodmychadel a je spárována pouze s šestistupňovým manuálem.
Vůz je možné nastavit hned do několika jízdních režimů – Comfort, Sport, Eco, Neutral a režim, který si může vyladit dle sebe samotný řidič.
Za zmínku hlavně stojí fakt, že vůz disponuje systém řízení všech čtyř kol.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?