Renault Laguna patřil mezi nejoblíbenější vozy tohoto francouzského výrobce. Na trhu byl od roku 1994 a do dnes se na něm vystřídali již tři generace. Produkce třetí generace ale byla již ukončena, a tak se dlouho diskutovalo o jeho nástupci. Ten nese jméno Talisman a byl včera slavnostně odhalen v Chantilly nedaleko Paříže.
Talisman nahrazuje nejen Lagunu, ale i neúspěšný model Latitude, který se v současnosti vyrábí pouze v Jižní Korei a Rusku. Novinka se bude vyrábět ve dvou karosářských variantách – sedan, který nahradil tradiční liftback a combi, které dosud nebylo představeno.
Na délku Talisman měří 4, 85 metrů, na šířku 1, 87 metru a střecha dosahuje výšky 1, 46 metru. Vůz tak působí vznešeně a na první pohled i dosti luxusně. Tomu přispívá výrazná přední maska a originální LED pruhy světlometů pro denní svícení. Když mluvíme o exteriéru, je nutné vyzdvihnout i nová hliníková kola. Ta jsou dostupná v devíti barvách a na výběr je varianta od 16 až po 19 palců.
Nyní se přesuneme do interiéru. Renault tradičně sází na velice pohodlná sedadla. Ty přední jsou údajně nastavitelné až do 10 různých směrů, včetně libovolného prodloužení sedáku. Sedačky jsou samozřejmě vyhřívané a nabízí se i masážní verze. Vše ale závisí na zvolené výbavě vozu. V zadní části vozu se nachází klasická sedací lavice pro trojici cestujících.
Palubní deska vás zajisté upoutá netradičně řešenou dotykovou obrazovkou palubního systému. Ta na úhlopříčku měří 4,2 palce a ukrývá v sobě nový systém R-Link 2. Ten samozřejmě disponuje konektivitou Bluetooth. Talisman nás možná i mírně překvapí faktem, že jeho audio systém je tvořen třinácti reproduktory a dvojici subwooferů věhlasné značka BOSE.
K pohonu Talismanu je na výběr hned pětice motorů, které samozřejmě splňují normu Euro 6. Jedná se o benzínové motory Energy TCe 150 a Energy TCe 200. Obě varianty zážehových motorů je možné kombinovat pouze se sedmistupňovým manuálem. Dieselová varianta pohonu je zastoupena variantami Energy dCi 110, 130 dCi a 160 dCi. Ty jsou k dispozici kromě varianty 160, jak s automatem DCE, tak i s manuální, šestistupňovou převodovkou. Varianta 160 má navíc k dispozici dvojici turbodmychadel a je spárována pouze s šestistupňovým manuálem.
Vůz je možné nastavit hned do několika jízdních režimů – Comfort, Sport, Eco, Neutral a režim, který si může vyladit dle sebe samotný řidič.
Za zmínku hlavně stojí fakt, že vůz disponuje systém řízení všech čtyř kol.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.