Renault slavnostně odhalil Talisman, nástupce oblíbené Laguny

Talisman zaujme především svou přední maskou.
Talisman zaujme především svou přední maskou., foto: Renault
ar3 7. července 2015 11:35
Sdílej:

Renault Laguna patřil mezi nejoblíbenější vozy tohoto francouzského výrobce. Na trhu byl od roku 1994 a do dnes se na něm vystřídali již tři generace. Produkce třetí generace ale byla již ukončena, a tak se dlouho diskutovalo o jeho nástupci. Ten nese jméno Talisman a byl včera slavnostně odhalen v Chantilly nedaleko Paříže.

Talisman nahrazuje nejen Lagunu, ale i neúspěšný model Latitude, který se v současnosti vyrábí pouze v Jižní Korei a Rusku. Novinka se bude vyrábět ve dvou karosářských variantách – sedan, který nahradil tradiční liftback a combi, které dosud nebylo představeno.

Na délku Talisman měří 4, 85 metrů, na šířku 1, 87 metru a střecha dosahuje výšky 1, 46 metru. Vůz tak působí vznešeně a na první pohled i dosti luxusně. Tomu přispívá výrazná přední maska a originální LED pruhy světlometů pro denní svícení. Když mluvíme o exteriéru, je nutné vyzdvihnout i nová hliníková kola. Ta jsou dostupná v devíti barvách a na výběr je varianta od 16 až po 19 palců.

Nyní se přesuneme do interiéru. Renault tradičně sází na velice pohodlná sedadla. Ty přední jsou údajně nastavitelné až do 10 různých směrů, včetně libovolného prodloužení sedáku. Sedačky jsou samozřejmě vyhřívané a nabízí se i masážní verze. Vše ale závisí na zvolené výbavě vozu. V zadní části vozu se nachází klasická sedací lavice pro trojici cestujících.

Palubní deska vás zajisté upoutá netradičně řešenou dotykovou obrazovkou palubního systému. Ta na úhlopříčku měří 4,2 palce a ukrývá v sobě nový systém R-Link 2. Ten samozřejmě disponuje konektivitou Bluetooth. Talisman nás možná i mírně překvapí faktem, že jeho audio systém je tvořen třinácti reproduktory a dvojici subwooferů věhlasné značka BOSE.

K pohonu Talismanu je na výběr hned pětice motorů, které samozřejmě splňují normu Euro 6. Jedná se o benzínové motory Energy TCe 150 a Energy TCe 200. Obě varianty zážehových motorů je možné kombinovat pouze se sedmistupňovým manuálem. Dieselová varianta pohonu je zastoupena variantami Energy dCi 110, 130 dCi a 160 dCi. Ty jsou k dispozici kromě varianty 160, jak s automatem DCE, tak i s manuální, šestistupňovou převodovkou. Varianta 160 má navíc k dispozici dvojici turbodmychadel a je spárována pouze s šestistupňovým manuálem.

Vůz je možné nastavit hned do několika jízdních režimů – Comfort, Sport, Eco, Neutral a režim, který si může vyladit dle sebe samotný řidič.

Za zmínku hlavně stojí fakt, že vůz disponuje systém řízení všech čtyř kol.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.