Renault Laguna patřil mezi nejoblíbenější vozy tohoto francouzského výrobce. Na trhu byl od roku 1994 a do dnes se na něm vystřídali již tři generace. Produkce třetí generace ale byla již ukončena, a tak se dlouho diskutovalo o jeho nástupci. Ten nese jméno Talisman a byl včera slavnostně odhalen v Chantilly nedaleko Paříže.
Talisman nahrazuje nejen Lagunu, ale i neúspěšný model Latitude, který se v současnosti vyrábí pouze v Jižní Korei a Rusku. Novinka se bude vyrábět ve dvou karosářských variantách – sedan, který nahradil tradiční liftback a combi, které dosud nebylo představeno.
Na délku Talisman měří 4, 85 metrů, na šířku 1, 87 metru a střecha dosahuje výšky 1, 46 metru. Vůz tak působí vznešeně a na první pohled i dosti luxusně. Tomu přispívá výrazná přední maska a originální LED pruhy světlometů pro denní svícení. Když mluvíme o exteriéru, je nutné vyzdvihnout i nová hliníková kola. Ta jsou dostupná v devíti barvách a na výběr je varianta od 16 až po 19 palců.
Nyní se přesuneme do interiéru. Renault tradičně sází na velice pohodlná sedadla. Ty přední jsou údajně nastavitelné až do 10 různých směrů, včetně libovolného prodloužení sedáku. Sedačky jsou samozřejmě vyhřívané a nabízí se i masážní verze. Vše ale závisí na zvolené výbavě vozu. V zadní části vozu se nachází klasická sedací lavice pro trojici cestujících.
Palubní deska vás zajisté upoutá netradičně řešenou dotykovou obrazovkou palubního systému. Ta na úhlopříčku měří 4,2 palce a ukrývá v sobě nový systém R-Link 2. Ten samozřejmě disponuje konektivitou Bluetooth. Talisman nás možná i mírně překvapí faktem, že jeho audio systém je tvořen třinácti reproduktory a dvojici subwooferů věhlasné značka BOSE.
K pohonu Talismanu je na výběr hned pětice motorů, které samozřejmě splňují normu Euro 6. Jedná se o benzínové motory Energy TCe 150 a Energy TCe 200. Obě varianty zážehových motorů je možné kombinovat pouze se sedmistupňovým manuálem. Dieselová varianta pohonu je zastoupena variantami Energy dCi 110, 130 dCi a 160 dCi. Ty jsou k dispozici kromě varianty 160, jak s automatem DCE, tak i s manuální, šestistupňovou převodovkou. Varianta 160 má navíc k dispozici dvojici turbodmychadel a je spárována pouze s šestistupňovým manuálem.
Vůz je možné nastavit hned do několika jízdních režimů – Comfort, Sport, Eco, Neutral a režim, který si může vyladit dle sebe samotný řidič.
Za zmínku hlavně stojí fakt, že vůz disponuje systém řízení všech čtyř kol.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?