Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto stále nevyrábí na maximum své kapacity. Nadále se potýká s nedostatkem některých dílů, kromě čipů nebo dveřních výplní již firmě chyběly například i USB porty. Milion vozů se letos Škodě vyrobit nepodaří, cokoliv nad 800.000 vozů ale bude pozitivní výsledek, řekl včera ČTK předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. Zda se Škoda vrátí do Ruska, není podle něj jasné.
Podle Povšíka se stále musí vyřazovat některé noční směny, kvůli problémům v dodavatelském řetězci se musí zpomalovat také tempo linky, továrna tak vyrábí méně vozů, než by mohla. "Pro nás to může být bolestivé pro personál, protože nám trochu přebývá," řekl Povšík.
Uvedl, že kromě dlouhodobě chybějících čipů do palubní elektroniky nyní chyběly například USB porty pro vozy vyráběné v Kvasinách. Z linky tak sjížděly nekompletní vozy a dodělávaly se na parkovištích. Problém je také s dodávkami dílu od maďarského dodavatele, o jakou konkrétní část vozu jde, Povšík neupřesnil. "Momentálně u jednoho dodavatele v Maďarsku došli lidi. Neměli lidi, nedokázali v těch směnách udělat pro nás určitý díl. My jsme tam poslali kontingent našich lidí a ti tam teď pracují ve dvanáctihodinových směnách a vyrábějí, jsou hrozně šikovní," řekl Povšík.
Jaké množství vozů nyní stojí rozpracovaných na odstavných parkovištích, nechtěl odborový předák uvést, jde ale podle něj o nižší počet daleko před kritickou hranicí.
Podle Povšíkova odhadu se letos Škodě nepodaří vyrobit milion vozů. "Všechno, co bude nad 800.000, bude super výsledek, teď je to ve fázi 750.000 vozů," řekl.
Poznamenal, že se Škodě například nedaří v Číně, výrobu musela přerušit také v Rusku. Je podle něj jasné, že Škoda letos přišla o třetinu možných vyrobených vozů. Před krizí vyrobila zhruba 1,2 milionu aut.
Zda se Škoda do Ruska vrátí, není v tuto chvíli jasné. "Určitě víme, že to Rusko nedáme dohromady. Nižnij Novgorod odepíšeme," myslí si Povšík. Škoda Auto začátkem března informovala, že kvůli ruské invazi na Ukrajinu zastaví veškeré své aktivity v Rusku. Přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu, zastaví i export vozů do země. V Nižném Novgorodu se vyrábějí tři modely, Rapid se vyrábí v závodě v Kaluze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?