Předně jím prošla nová generace Suzuki Vitara, která nabízí vynikající ochranu v oblasti dospělých cestujících při čelním i bočním nárazu. Další dvojicí byla Mazda 2 a Fiat 500X, oba si z testů odvážejí po čtyřech hvězdách.
Suzuki Vitara - *****
Testem prošlo Suzuki Vitara s motorem 1.6 VVT a pohotovostní hmotností 1114 kg. V ochraně dospělých cestujících dostala 89 %. V případě čelních i bočních nárazů se tak jednalo o maximální počet bodů. Za nedostatky lze považovat autonomní nouzový brzdový systém, který není součástí standardní výbavy. V ochraně dětských pasažérů dosáhla Vitara skore 85 % a v ochraně chodců pak dostala 76 %.
Povrch kapoty pak poskytuje dobrou ochranu pro hlavy chodců a standardem pro Vitaru je systém ESC i systém připomenutí nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední i zadní sedadla.
Mazda 2 - ****
O něco hůře dopadla nová Mazda 2 s motorem o objemu 1,5 litru a pohotovostní hmotností 1027 kg. Ta sklízela úspěchy zejména v ochraně dospělých cestujících, kde dostala 86 %, v ochraně dětí v autosedačkách pak byla ohodnocena 85 %.
Trochu horší výsledek si ale Mazda 2 odnáší za neúplně dobrou ochranu krční páteře řidiče při čelním nárazu a u cestujících na zadním sedadle, kde dostala hodnocení "špatná". V ochraně chodců dostala dvojka od Mazdy 84 %, což je maximum bodů.
V základní bezpečnostní výbavě Mazdy 2 zcela chybí systém autonomního brzdění, omezovač rychlosti a systém pro sledování jízdního pruhu. To se negativně projevilo i na výsledném hodnocení čtyřmi hvězdami.
Fiat 500X - ****
Posledním z troijce je Fiat 500X se vznětovým motorem 1.6l a pohotovostní hmotností 1386 kg. V ochraně dospělých cestujících si vysloužil 86 % a v ochraně dětí v autosedačkách pak 85 %. Velmi dobrých výsledků dosahuje i v ochraně chodcům, kde nabízí 74 %.
V základu je 500X vybaven systémy autonomního brzdění a systém sledování jízdních pruhů. Především druhý zmíněný systém nesplnil požadavky specifikace Euro NCAP, protože se nepočítá s prodejem ve velkém měřítku.