Jak dopadly nárazové testy Euro NCAP vybraných nových modelů?

ar5, 22. dubna 2015, 17:25 Google+

V posledních dnech proběhlo hned nárazových testů Euro NCAP, ve kterých bylo účastno hned několik aktuálních novinek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Předně jím prošla nová generace Suzuki Vitara, která nabízí vynikající ochranu v oblasti dospělých cestujících při čelním i bočním nárazu. Další dvojicí byla Mazda 2 a Fiat 500X, oba si z testů odvážejí po čtyřech hvězdách.

Suzuki Vitara - *****

Testem prošlo Suzuki Vitara s motorem 1.6 VVT a pohotovostní hmotností 1114 kg. V ochraně dospělých cestujících dostala 89 %. V případě čelních i bočních nárazů se tak jednalo o maximální počet bodů. Za nedostatky lze považovat autonomní nouzový brzdový systém, který není součástí standardní výbavy. V ochraně dětských pasažérů dosáhla Vitara skore 85 % a v ochraně chodců pak dostala 76 %.

Povrch kapoty pak poskytuje dobrou ochranu pro hlavy chodců a standardem pro Vitaru je systém ESC i systém připomenutí nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední i zadní sedadla.

Mazda 2 - ****

O něco hůře dopadla nová Mazda 2 s motorem o objemu 1,5 litru a pohotovostní hmotností 1027 kg. Ta sklízela úspěchy zejména v ochraně dospělých cestujících, kde dostala 86 %, v ochraně dětí v autosedačkách pak byla ohodnocena 85 %.

Trochu horší výsledek si ale Mazda 2 odnáší za neúplně dobrou ochranu krční páteře řidiče při čelním nárazu a u cestujících na zadním sedadle, kde dostala hodnocení "špatná". V ochraně chodců dostala dvojka od Mazdy 84 %, což je maximum bodů.

V základní bezpečnostní výbavě Mazdy 2 zcela chybí systém autonomního brzdění, omezovač rychlosti a systém pro sledování jízdního pruhu. To se negativně projevilo i na výsledném hodnocení čtyřmi hvězdami.

Fiat 500X - ****

Posledním z troijce je Fiat 500X se vznětovým motorem 1.6l a pohotovostní hmotností 1386 kg. V ochraně dospělých cestujících si vysloužil 86 % a v ochraně dětí v autosedačkách pak 85 %. Velmi dobrých výsledků dosahuje i v ochraně chodcům, kde nabízí 74 %.

V základu je 500X vybaven systémy autonomního brzdění a systém sledování jízdních pruhů. Především druhý zmíněný systém nesplnil požadavky specifikace Euro NCAP, protože se nepočítá s prodejem ve velkém měřítku.

Vytisknout

Diskuze: Jak dopadly nárazové testy Euro NCAP vybraných nových modelů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Roomster

Již brzo skončí výroba Škody Roomster

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud