Hodně rychlá Panda se soutěžní technikou a výkonem 300 koní

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 28. prosince 2021, 17:03 Google+

Ambiciózní projekt s názvem Pandamonium vznikal u britského týmu M-Sport. Svými schopnostmi by se tento malý Fiat mohl směle postavit tehdejším monstrům legendární skupiny B.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Panda Pandamonium

Fiat Panda Pandamonium | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Kluci z M-Sportu vzali Fiata Pandu první generace, která se vyráběla mezi lety 1980 až 2003. Z něj byla použita pouze karoserie. Podvozek a motor pochází ze závodního Fordu Fiesta R5 Mk. I.

img-responsive

Fiat Panda Pandamonium | foto: youtube.com

Aby bylo možné skloubit karoserii a podvozek, musela být skořepina vozu rozšířena o 360 milimetrů. Dále pak bylo potřeba také rozšířit podběhy kol. V důsledku těchto úprav se Pandamonium navenek přiblížilo prototypům skupiny B.

Vnitřek vozu byl vyztužený speciální ochrannou klecí homologovanou FIA. Řidič má k dispozici závodní sedačku s šestibodovými bezpečnostními pásy. Je pozoruhodné, že palubní deska je vyrobena ve stylu raného Fiatu Panda. Místo zadní řady sedadel je položeno rezervní kolo.

img-responsive

Fiat Panda Pandamonium | foto: youtube.com

Tou největší a nejlepší změnou na celé Pandě je nová pohonná jednotka. Pandamonium pohání 1,6 litrový čtyřválec EcoBoost turbo ze závodního Fordu Fiesta R5. Jeho výkon je 300 koní a točivý moment dosahuje 450 Nm. Motor je spárován s pětistupňovou sekvenční převodovkou Sadev, která jeho sílu přenáší na všechna čtyři kola. Jak moc rychlá tato Panda je, její tvůrci nesdělili. Můžeme jen uvést, že závodní speciály skupiny R5 zrychlují z 0 na 100 km/h okolo 4 s a podle zpřevodování dosahují maximální rychlosti okolo 200 km/h.

Vytisknout

Diskuze: Hodně rychlá Panda se soutěžní technikou a výkonem 300 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

suzuki jimny

Auto jako bitcoin: 5 nevšedních ojetin, které za pár let výrazně vzrostly na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud