Ambiciózní projekt s názvem Pandamonium vznikal u britského týmu M-Sport. Svými schopnostmi by se tento malý Fiat mohl směle postavit tehdejším monstrům legendární skupiny B.
Kluci z M-Sportu vzali Fiata Pandu první generace, která se vyráběla mezi lety 1980 až 2003. Z něj byla použita pouze karoserie. Podvozek a motor pochází ze závodního Fordu Fiesta R5 Mk. I.
Aby bylo možné skloubit karoserii a podvozek, musela být skořepina vozu rozšířena o 360 milimetrů. Dále pak bylo potřeba také rozšířit podběhy kol. V důsledku těchto úprav se Pandamonium navenek přiblížilo prototypům skupiny B.
Vnitřek vozu byl vyztužený speciální ochrannou klecí homologovanou FIA. Řidič má k dispozici závodní sedačku s šestibodovými bezpečnostními pásy. Je pozoruhodné, že palubní deska je vyrobena ve stylu raného Fiatu Panda. Místo zadní řady sedadel je položeno rezervní kolo.
Tou největší a nejlepší změnou na celé Pandě je nová pohonná jednotka. Pandamonium pohání 1,6 litrový čtyřválec EcoBoost turbo ze závodního Fordu Fiesta R5. Jeho výkon je 300 koní a točivý moment dosahuje 450 Nm. Motor je spárován s pětistupňovou sekvenční převodovkou Sadev, která jeho sílu přenáší na všechna čtyři kola. Jak moc rychlá tato Panda je, její tvůrci nesdělili. Můžeme jen uvést, že závodní speciály skupiny R5 zrychlují z 0 na 100 km/h okolo 4 s a podle zpřevodování dosahují maximální rychlosti okolo 200 km/h.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?