Hodně rychlá Panda se soutěžní technikou a výkonem 300 koní

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 28. prosince 2021, 17:03 Google+

Ambiciózní projekt s názvem Pandamonium vznikal u britského týmu M-Sport. Svými schopnostmi by se tento malý Fiat mohl směle postavit tehdejším monstrům legendární skupiny B.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Panda Pandamonium

Fiat Panda Pandamonium | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Kluci z M-Sportu vzali Fiata Pandu první generace, která se vyráběla mezi lety 1980 až 2003. Z něj byla použita pouze karoserie. Podvozek a motor pochází ze závodního Fordu Fiesta R5 Mk. I.

img-responsive

Fiat Panda Pandamonium | foto: youtube.com

Aby bylo možné skloubit karoserii a podvozek, musela být skořepina vozu rozšířena o 360 milimetrů. Dále pak bylo potřeba také rozšířit podběhy kol. V důsledku těchto úprav se Pandamonium navenek přiblížilo prototypům skupiny B.

Vnitřek vozu byl vyztužený speciální ochrannou klecí homologovanou FIA. Řidič má k dispozici závodní sedačku s šestibodovými bezpečnostními pásy. Je pozoruhodné, že palubní deska je vyrobena ve stylu raného Fiatu Panda. Místo zadní řady sedadel je položeno rezervní kolo.

img-responsive

Fiat Panda Pandamonium | foto: youtube.com

Tou největší a nejlepší změnou na celé Pandě je nová pohonná jednotka. Pandamonium pohání 1,6 litrový čtyřválec EcoBoost turbo ze závodního Fordu Fiesta R5. Jeho výkon je 300 koní a točivý moment dosahuje 450 Nm. Motor je spárován s pětistupňovou sekvenční převodovkou Sadev, která jeho sílu přenáší na všechna čtyři kola. Jak moc rychlá tato Panda je, její tvůrci nesdělili. Můžeme jen uvést, že závodní speciály skupiny R5 zrychlují z 0 na 100 km/h okolo 4 s a podle zpřevodování dosahují maximální rychlosti okolo 200 km/h.

Vytisknout

Diskuze: Hodně rychlá Panda se soutěžní technikou a výkonem 300 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

TMMF zahájení výroby

Auta nejsou, zoufají Češi. Příčin našli celou řadu

Volkswagen Amarok

Nový Amarok bude představen v polovině roku 2022, pod kapotou bude opět šestiválec

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Ilustrační foto

ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

Ford Ranger Raptor

TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

ojetá auta

Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

Toyota Yaris GRMN

Kladivo na Yaris GR? Nový Yaris GRMN, který je ještě ostřejší a bude pěkně vzácný!

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021

BMW čerstvě přepsalo dějiny v prémiovém segmentu

reklama

Doporučujeme

suzuki jimny

Auto jako bitcoin: 5 nevšedních ojetin, které za pár let výrazně vzrostly na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

  2. ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

  3. Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

  4. Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

  5. Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

  6. Stát plánuje miliardy pro elektromobily

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud