Automobilka Jaguar zřejmě chtěla tímto krokem vyjít vstříc potencionálním zákazníkům žijícím v zemích, kde jsou vozy s vysokým objemem motoru více zdaněny. Nebo chtěla vytvořit levnější model, jako vstupní bránu pro zájemce o vstup do světa britských sportovních vozů s dlouholetou tradicí. Ať už byly důvody jakékoliv, Jaguar se zkrátka rozhodl namontovat do svého modelu nový dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec.
O úbytek výkonu se ale bát nemusíte. I s nejslabším motorem by totiž měl Jaguar F-Type produkovat 223 kW (300 hp). Kromě nižšího objemu by modely s čtyřválcem měly profitovat z lepší spotřeby a nižší váhy. Ta totiž výměnou V6 za čtyřválec klesla o úctyhodných 50 kg. I tak ale bude muset motor rozhýbat takřka 1,5 tuny vážící vůz. Kroutící moment přes 400 N.m (jen o 50 méně než má V6) by s tím ale neměl mít potíže.
Výměna motoru se nijak dramaticky nepodepsala ani na sportovních schopnostech F-Typu. Zrychlení 0-100 zvládne jen o 0,3 vteřiny pomaleji než s V6 a maximální rychlost vrcholí hodnotou 250 km/h. Elektronicky přiškrcené Mercedesy a BMW mu tak rozhodně neujedou.
Nakonec ani zvuk nového motoru není špatný. Zvláště pokud si uvědomíte, že s volbou čtyřválce ušetříte v přepočtu až 125 000 Kč.