Jaguar F-Type vnesl svěží vítr do monotónní nabídky sportovních kupé a kabrioletů. Jeho motory V6 a V8 měly skvělý zvuk a udělovaly vozu skvělou dynamiku. Jak mezi ně zapadne dvoulitrový čtyřválec?
Automobilka Jaguar zřejmě chtěla tímto krokem vyjít vstříc potencionálním zákazníkům žijícím v zemích, kde jsou vozy s vysokým objemem motoru více zdaněny. Nebo chtěla vytvořit levnější model, jako vstupní bránu pro zájemce o vstup do světa britských sportovních vozů s dlouholetou tradicí. Ať už byly důvody jakékoliv, Jaguar se zkrátka rozhodl namontovat do svého modelu nový dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec.
O úbytek výkonu se ale bát nemusíte. I s nejslabším motorem by totiž měl Jaguar F-Type produkovat 223 kW (300 hp). Kromě nižšího objemu by modely s čtyřválcem měly profitovat z lepší spotřeby a nižší váhy. Ta totiž výměnou V6 za čtyřválec klesla o úctyhodných 50 kg. I tak ale bude muset motor rozhýbat takřka 1,5 tuny vážící vůz. Kroutící moment přes 400 N.m (jen o 50 méně než má V6) by s tím ale neměl mít potíže.
Výměna motoru se nijak dramaticky nepodepsala ani na sportovních schopnostech F-Typu. Zrychlení 0-100 zvládne jen o 0,3 vteřiny pomaleji než s V6 a maximální rychlost vrcholí hodnotou 250 km/h. Elektronicky přiškrcené Mercedesy a BMW mu tak rozhodně neujedou.
Nakonec ani zvuk nového motoru není špatný. Zvláště pokud si uvědomíte, že s volbou čtyřválce ušetříte v přepočtu až 125 000 Kč.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.