Škoda Auto vyrábí od roku 2006 model Roomster a jelikož je ve výrobním programu tak dlouho, už za pár dní se chystá její definitivní skončení výroby.
Příznivci Roomsteru ale nemusí smutnět, hned v příštím roce jej nahradí nový model s technikou od nedávno představeného Volkswagenu Caddy. Konec výroby oznámil výrobce na 30. dubna, ale již o týden dříve se přestane vyrábět užitkový model Praktik.
Samotný Roomster byl ve výrobě devět let a o jeho úspěších hovoří fakt, že loni byl druhým nejprodávanějším MPV na trhu. Výrobu vozu má na starosti továrna v Kvasinách, v níž se vyrábí mimo jiné například nová generace Superbu.
Kdo by snad náhodou chtěl současného Roomsteru objednat, tak máme smutnou zprávu. Prodejci Škody už totiž objednávky na vůz nepřijímají. V současnosti již dobíhá výroba dříve objednaných kusů, přičemž za základní verzi dá klient 259.900 korun. Příchod nové verze Roomsteru se uskuteční na jaře příštího roku a očekává se mnohem hladší design než u první generace.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?