Skupina Stellantis zahájila v první polovině roku 2021 kampaň na podporu oběhového hospodářství (Circular Econony) s názvem „Zasaď strom“. Tuto kampaň podpořila také senegalská nevládní organizace Oceanium, jež chrání mořské a pobřežní ekosystémy v západní Africe, a společnost MyTree specializující se na obnovu ekosystémů. Cílem kampaně bylo informovat zákazníky o alternativních řešeních oběhového hospodářství, která jsou k dispozici v oblasti náhradních dílů pro údržbu a opravy vozů.
Kampaň „Zasaď strom“ byla spuštěna v lednu letošního roku ve 13 evropských zemích.
Pokaždé, když zákazník souhlasil s opravou svého vozidla s použitím náhradních dílů z oběhového hospodářství a zapojil se tak do akce, vysadila skupina Stellantis strom.
Díky tomu skupina Stellantis zasadila 10 000 stromů poblíž Toboru v Senegalu, v oblasti, kde je ohrožena biologická rozmanitost a vegetace. Rozvoj infrastruktury a cyklická sucha vedla v letech 1980–2010 k úbytku 25 % senegalských mangrovových porostů.
Při této příležitosti skupina Stellantis nabídla svým zákazníkům kompletní nabídku dílů, které byly v rámci oběhového hospodářství repasovány, opraveny nebo znovu použity, což umožnilo ušetřit až 80 % surovin a snížit spotřebu energie až o 50 %:
Repasované díly
Jedná se o originální díly vyjmuté z vozidla zákazníka během opravy, které jsou následně renovovány do kvality odpovídající novému dílu. Tyto díly jsou na trhu nabízeny za konkurenceschopné ceny.
Originální opravené díly různých značek
Součásti, jako jsou rádia, navigační systémy, displeje, řídicí jednotky a automatické převodovky, autorizovaní partneři opraví a poté je znovu namontují do původního vozidla.
Opětovně použité díly různých značek
Jedná se o použité originální díly v dobrém stavu, které byly získány z vozidel s ukončenou životností. Jde především o vnější díly (např. karoserie, nárazníky, zrcátka a světlomety) a mechanické díly (motory a převodovky). Tyto díly jsou k dispozici prostřednictvím servisů značek skupiny Stellantis nebo přímo na online platformě B-Parts dceřiné firmy skupiny Stellantis.
Tato iniciativa je dalším důkazem závazku skupiny Stellantis snižovat množství odpadu, šetřit energie a materiály a podílet se tak na budování odpovědnější budoucnosti.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).