Skupina Stellantis zahájila v první polovině roku 2021 kampaň na podporu oběhového hospodářství (Circular Econony) s názvem „Zasaď strom“. Tuto kampaň podpořila také senegalská nevládní organizace Oceanium, jež chrání mořské a pobřežní ekosystémy v západní Africe, a společnost MyTree specializující se na obnovu ekosystémů. Cílem kampaně bylo informovat zákazníky o alternativních řešeních oběhového hospodářství, která jsou k dispozici v oblasti náhradních dílů pro údržbu a opravy vozů.
Kampaň „Zasaď strom“ byla spuštěna v lednu letošního roku ve 13 evropských zemích.
Pokaždé, když zákazník souhlasil s opravou svého vozidla s použitím náhradních dílů z oběhového hospodářství a zapojil se tak do akce, vysadila skupina Stellantis strom.
Díky tomu skupina Stellantis zasadila 10 000 stromů poblíž Toboru v Senegalu, v oblasti, kde je ohrožena biologická rozmanitost a vegetace. Rozvoj infrastruktury a cyklická sucha vedla v letech 1980–2010 k úbytku 25 % senegalských mangrovových porostů.
Při této příležitosti skupina Stellantis nabídla svým zákazníkům kompletní nabídku dílů, které byly v rámci oběhového hospodářství repasovány, opraveny nebo znovu použity, což umožnilo ušetřit až 80 % surovin a snížit spotřebu energie až o 50 %:
Repasované díly
Jedná se o originální díly vyjmuté z vozidla zákazníka během opravy, které jsou následně renovovány do kvality odpovídající novému dílu. Tyto díly jsou na trhu nabízeny za konkurenceschopné ceny.
Originální opravené díly různých značek
Součásti, jako jsou rádia, navigační systémy, displeje, řídicí jednotky a automatické převodovky, autorizovaní partneři opraví a poté je znovu namontují do původního vozidla.
Opětovně použité díly různých značek
Jedná se o použité originální díly v dobrém stavu, které byly získány z vozidel s ukončenou životností. Jde především o vnější díly (např. karoserie, nárazníky, zrcátka a světlomety) a mechanické díly (motory a převodovky). Tyto díly jsou k dispozici prostřednictvím servisů značek skupiny Stellantis nebo přímo na online platformě B-Parts dceřiné firmy skupiny Stellantis.
Tato iniciativa je dalším důkazem závazku skupiny Stellantis snižovat množství odpadu, šetřit energie a materiály a podílet se tak na budování odpovědnější budoucnosti.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?