Skupina Stellantis zahájila v první polovině roku 2021 kampaň na podporu oběhového hospodářství (Circular Econony) s názvem „Zasaď strom“. Tuto kampaň podpořila také senegalská nevládní organizace Oceanium, jež chrání mořské a pobřežní ekosystémy v západní Africe, a společnost MyTree specializující se na obnovu ekosystémů. Cílem kampaně bylo informovat zákazníky o alternativních řešeních oběhového hospodářství, která jsou k dispozici v oblasti náhradních dílů pro údržbu a opravy vozů.
Kampaň „Zasaď strom“ byla spuštěna v lednu letošního roku ve 13 evropských zemích.
Pokaždé, když zákazník souhlasil s opravou svého vozidla s použitím náhradních dílů z oběhového hospodářství a zapojil se tak do akce, vysadila skupina Stellantis strom.
Díky tomu skupina Stellantis zasadila 10 000 stromů poblíž Toboru v Senegalu, v oblasti, kde je ohrožena biologická rozmanitost a vegetace. Rozvoj infrastruktury a cyklická sucha vedla v letech 1980–2010 k úbytku 25 % senegalských mangrovových porostů.
Při této příležitosti skupina Stellantis nabídla svým zákazníkům kompletní nabídku dílů, které byly v rámci oběhového hospodářství repasovány, opraveny nebo znovu použity, což umožnilo ušetřit až 80 % surovin a snížit spotřebu energie až o 50 %:
Repasované díly
Jedná se o originální díly vyjmuté z vozidla zákazníka během opravy, které jsou následně renovovány do kvality odpovídající novému dílu. Tyto díly jsou na trhu nabízeny za konkurenceschopné ceny.
Originální opravené díly různých značek
Součásti, jako jsou rádia, navigační systémy, displeje, řídicí jednotky a automatické převodovky, autorizovaní partneři opraví a poté je znovu namontují do původního vozidla.
Opětovně použité díly různých značek
Jedná se o použité originální díly v dobrém stavu, které byly získány z vozidel s ukončenou životností. Jde především o vnější díly (např. karoserie, nárazníky, zrcátka a světlomety) a mechanické díly (motory a převodovky). Tyto díly jsou k dispozici prostřednictvím servisů značek skupiny Stellantis nebo přímo na online platformě B-Parts dceřiné firmy skupiny Stellantis.
Tato iniciativa je dalším důkazem závazku skupiny Stellantis snižovat množství odpadu, šetřit energie a materiály a podílet se tak na budování odpovědnější budoucnosti.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.