Skupina Stellantis zahájila v první polovině roku 2021 kampaň na podporu oběhového hospodářství (Circular Econony) s názvem „Zasaď strom“. Tuto kampaň podpořila také senegalská nevládní organizace Oceanium, jež chrání mořské a pobřežní ekosystémy v západní Africe, a společnost MyTree specializující se na obnovu ekosystémů. Cílem kampaně bylo informovat zákazníky o alternativních řešeních oběhového hospodářství, která jsou k dispozici v oblasti náhradních dílů pro údržbu a opravy vozů.
Kampaň „Zasaď strom“ byla spuštěna v lednu letošního roku ve 13 evropských zemích.
Pokaždé, když zákazník souhlasil s opravou svého vozidla s použitím náhradních dílů z oběhového hospodářství a zapojil se tak do akce, vysadila skupina Stellantis strom.
Díky tomu skupina Stellantis zasadila 10 000 stromů poblíž Toboru v Senegalu, v oblasti, kde je ohrožena biologická rozmanitost a vegetace. Rozvoj infrastruktury a cyklická sucha vedla v letech 1980–2010 k úbytku 25 % senegalských mangrovových porostů.
Při této příležitosti skupina Stellantis nabídla svým zákazníkům kompletní nabídku dílů, které byly v rámci oběhového hospodářství repasovány, opraveny nebo znovu použity, což umožnilo ušetřit až 80 % surovin a snížit spotřebu energie až o 50 %:
Repasované díly
Jedná se o originální díly vyjmuté z vozidla zákazníka během opravy, které jsou následně renovovány do kvality odpovídající novému dílu. Tyto díly jsou na trhu nabízeny za konkurenceschopné ceny.
Originální opravené díly různých značek
Součásti, jako jsou rádia, navigační systémy, displeje, řídicí jednotky a automatické převodovky, autorizovaní partneři opraví a poté je znovu namontují do původního vozidla.
Opětovně použité díly různých značek
Jedná se o použité originální díly v dobrém stavu, které byly získány z vozidel s ukončenou životností. Jde především o vnější díly (např. karoserie, nárazníky, zrcátka a světlomety) a mechanické díly (motory a převodovky). Tyto díly jsou k dispozici prostřednictvím servisů značek skupiny Stellantis nebo přímo na online platformě B-Parts dceřiné firmy skupiny Stellantis.
Tato iniciativa je dalším důkazem závazku skupiny Stellantis snižovat množství odpadu, šetřit energie a materiály a podílet se tak na budování odpovědnější budoucnosti.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.