Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

AutoRoad.cz, 14. ledna 2021, 00:04 Google+

Volkswagen zvýšil počet elektromobilů dodaných zákazníkům na celém světě o 197 procent, u všech vozů s elektrifikovaným pohonem došlo k meziročnímu nárůstu o 158 procent. VW byl v roce 2020 lídrem německého trhu s elektricky poháněnými vozy a ID.3 byl v prosinci nejprodávanějším elektromobilem na mnoha evropských trzích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Transformace značky Volkswagen osobní vozy směřující k elektromobilitě nabrala na rychlosti. „Rok 2020 byl pro značku Volkswagen bodem obratu a průlomem v oblasti elektromobility,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen, která v uplynulém roce dodala zákazníkům na celém světě historicky největší počet vozidel s elektrickým pohonem. Celkem to bylo více než 212 000 elektrifikovaných vozů (+158 procent oproti roku 2019), z toho téměř 134 000 elektromobilů (+197 procent v porovnání s rokem 2019). Brandstätter k tomu dodal: „Jsme na dobré cestě ke splnění naší ambice stát se lídrem na trhu s elektromobily. Jako žádný jiný výrobce ztělesňujeme atraktivní a cenově dostupnou elektromobilitu.“

Navzdory náročným podmínkám na trhu dodal Volkswagen v loňském roce zákazníkům na celém světě 5,328 milionu vozidel se všemi nabízenými druhy pohonu. V porovnání s předchozím rokem tak došlo k meziročnímu poklesu o 15 procent. V závěru roku se však prodeje výrazně zlepšovaly a v prosinci 2020 se podařilo stáhnout ztrátu za velmi dobrými výsledky posledního měsíce předchozího roku na pouhá dvě procenta. „Volkswagen v roce 2020 prokázal svou sílu. Navzdory všem omezením zavedeným v obchodě s automobily kvůli pandemii jsme si dokázali udržet podíl na světovém trhu a v některých regionech jej dokonce mírně zvýšit,“ řekl Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, odpovědný za prodej. „To ukazuje, že máme atraktivní produkty schopné nadchnout naše zákazníky a maximálně motivovanou obchodní organizaci.“

Model ID.3 se v mnoha evropských zemích vyšvihl z nuly do čela žebříčků prodeje
Volkswagen osobní vozy uvedl v roce 2020 na trh devět nových modelů s elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem. V Evropě díky tomu vzrostl podíl elektromobilů a hybridních vozidel na celkovém počtu dodaných vozů značky Volkswagen na 12,4 procenta – v roce 2019 to bylo 2,3 procenta. Nejoblíbenějším modelem byl přitom ID.3 s 56 500 vozy, přestože byl uváděn na trhy až od září. Po něm následovaly modely e-Golf2 s cca 41 300 vozy a Passat GTE3 s cca 24 000 automobily. Celkem bylo v roce 2020 objednáno 68 800 vozů ID.3 a již více než 56 500 jich bylo předáno zákazníkům – z toho 14 400 vozů převzali zákazníci v Německu. „ID.3 je opravdovým hitem,“ říká šéf prodeje Zellmer. „Přestože byl uveden na trh až ve druhé polovině roku, vyšvihl se v mnoha zemích téměř z nuly do čela žebříčků prodeje.“

img-responsive

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km | foto: Volkswagen

Model ID.3 byl v prosinci nejčastěji dodávaným elektromobilem ve Finsku, Slovinsku a Norsku. Ve Švédsku byl Volkswagen ID.3 v prosinci 2020 dokonce absolutně nejprodávanějším automobilem bez ohledu na druh pohonu. V Nizozemí a Německu obsadila značka Volkswagen za celý rok 2020 první místo v segmentu elektromobilů – s podílem 23,8 procenta na trhu elektromobilů v Německu a 23 procent v Nizozemí.

Elektromobilita se začala prosazovat také na německém flotilovém trhu. Zde se podíl vozidel kategorií BEV (elektromobily napájené akumulátory) a PHEV (vozy s plug-in hybridním pohonem) u přijatých objednávek celkově zvýšil na téměř 22 procent – z cca 2 procent v roce 2018 a téměř 5 procent v roce 2019.

img-responsive

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici | foto: Volkswagen

V roce 2021 bude impulzem pro další růst model ID.4 spolu s verzemi Plug-in Hybrid
Po modelu ID.3 uvádí nyní Volkswagen na trhy již druhý elektricky poháněný model, ID.44. Jedná se o první globální elektromobil značky a jako SUV zcela odpovídá aktuálnímu trendu vývoje poptávky. Podíl SUV na celkovém počtu celosvětově dodaných vozů Volkswagen vzrostl z 29,8 procenta v roce 2019 na 34,8 procenta v roce 2020. Klaus Zellmer na závěr říká: „Pro rok 2021 jsme si předsevzali, že zvýšíme náš podíl na globálním trhu.“ Impulzem k tomu bude kromě nových elektricky poháněných modelů také hybridní ofenziva zahájená v roce 2020.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

V Česku vzniká kladivo na auta odmítaná lidmi a protlačovaná EU

Tatra Tactic 4x4 II. generace

Na polygonu v Kopřivnici probíhá představení vojenské, hasičské i stavební techniky

Ford Transit Trail

Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

Škoda Fabia Combi Scoutline

Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

on-line prodej

Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

Jeep Willys

Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu

Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Mercedes-Benz G-Boss

Mercedes-Benz třídy G od G&B Design vypadá jako rozzlobený school bus

Ilustrační foto

Nemáte kabriolet? I tak můžete dýchat čerstvý vzduch

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Ilustrační foto

Škoda v Česku zastaví výrobu. Promluvily odbory

mercedes-benz citan

Nový Mercedes-Benz Citan jako obytný vůz

Hyundai Kona Electric

Test Hyundai Kona electric. Má stále co nabídnout?

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Na polygonu v Kopřivnici probíhá představení vojenské, hasičské i stavební techniky

  2. Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

  3. Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

  4. Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

  5. Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

  6. Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud