Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

AutoRoad.cz, 14. ledna 2021, 00:04 Google+

Volkswagen zvýšil počet elektromobilů dodaných zákazníkům na celém světě o 197 procent, u všech vozů s elektrifikovaným pohonem došlo k meziročnímu nárůstu o 158 procent. VW byl v roce 2020 lídrem německého trhu s elektricky poháněnými vozy a ID.3 byl v prosinci nejprodávanějším elektromobilem na mnoha evropských trzích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Transformace značky Volkswagen osobní vozy směřující k elektromobilitě nabrala na rychlosti. „Rok 2020 byl pro značku Volkswagen bodem obratu a průlomem v oblasti elektromobility,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen, která v uplynulém roce dodala zákazníkům na celém světě historicky největší počet vozidel s elektrickým pohonem. Celkem to bylo více než 212 000 elektrifikovaných vozů (+158 procent oproti roku 2019), z toho téměř 134 000 elektromobilů (+197 procent v porovnání s rokem 2019). Brandstätter k tomu dodal: „Jsme na dobré cestě ke splnění naší ambice stát se lídrem na trhu s elektromobily. Jako žádný jiný výrobce ztělesňujeme atraktivní a cenově dostupnou elektromobilitu.“

Navzdory náročným podmínkám na trhu dodal Volkswagen v loňském roce zákazníkům na celém světě 5,328 milionu vozidel se všemi nabízenými druhy pohonu. V porovnání s předchozím rokem tak došlo k meziročnímu poklesu o 15 procent. V závěru roku se však prodeje výrazně zlepšovaly a v prosinci 2020 se podařilo stáhnout ztrátu za velmi dobrými výsledky posledního měsíce předchozího roku na pouhá dvě procenta. „Volkswagen v roce 2020 prokázal svou sílu. Navzdory všem omezením zavedeným v obchodě s automobily kvůli pandemii jsme si dokázali udržet podíl na světovém trhu a v některých regionech jej dokonce mírně zvýšit,“ řekl Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, odpovědný za prodej. „To ukazuje, že máme atraktivní produkty schopné nadchnout naše zákazníky a maximálně motivovanou obchodní organizaci.“

Model ID.3 se v mnoha evropských zemích vyšvihl z nuly do čela žebříčků prodeje
Volkswagen osobní vozy uvedl v roce 2020 na trh devět nových modelů s elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem. V Evropě díky tomu vzrostl podíl elektromobilů a hybridních vozidel na celkovém počtu dodaných vozů značky Volkswagen na 12,4 procenta – v roce 2019 to bylo 2,3 procenta. Nejoblíbenějším modelem byl přitom ID.3 s 56 500 vozy, přestože byl uváděn na trhy až od září. Po něm následovaly modely e-Golf2 s cca 41 300 vozy a Passat GTE3 s cca 24 000 automobily. Celkem bylo v roce 2020 objednáno 68 800 vozů ID.3 a již více než 56 500 jich bylo předáno zákazníkům – z toho 14 400 vozů převzali zákazníci v Německu. „ID.3 je opravdovým hitem,“ říká šéf prodeje Zellmer. „Přestože byl uveden na trh až ve druhé polovině roku, vyšvihl se v mnoha zemích téměř z nuly do čela žebříčků prodeje.“

img-responsive

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km | foto: Volkswagen

Model ID.3 byl v prosinci nejčastěji dodávaným elektromobilem ve Finsku, Slovinsku a Norsku. Ve Švédsku byl Volkswagen ID.3 v prosinci 2020 dokonce absolutně nejprodávanějším automobilem bez ohledu na druh pohonu. V Nizozemí a Německu obsadila značka Volkswagen za celý rok 2020 první místo v segmentu elektromobilů – s podílem 23,8 procenta na trhu elektromobilů v Německu a 23 procent v Nizozemí.

Elektromobilita se začala prosazovat také na německém flotilovém trhu. Zde se podíl vozidel kategorií BEV (elektromobily napájené akumulátory) a PHEV (vozy s plug-in hybridním pohonem) u přijatých objednávek celkově zvýšil na téměř 22 procent – z cca 2 procent v roce 2018 a téměř 5 procent v roce 2019.

img-responsive

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici | foto: Volkswagen

V roce 2021 bude impulzem pro další růst model ID.4 spolu s verzemi Plug-in Hybrid
Po modelu ID.3 uvádí nyní Volkswagen na trhy již druhý elektricky poháněný model, ID.44. Jedná se o první globální elektromobil značky a jako SUV zcela odpovídá aktuálnímu trendu vývoje poptávky. Podíl SUV na celkovém počtu celosvětově dodaných vozů Volkswagen vzrostl z 29,8 procenta v roce 2019 na 34,8 procenta v roce 2020. Klaus Zellmer na závěr říká: „Pro rok 2021 jsme si předsevzali, že zvýšíme náš podíl na globálním trhu.“ Impulzem k tomu bude kromě nových elektricky poháněných modelů také hybridní ofenziva zahájená v roce 2020.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud