Nadnárodní automobilová skupina Stellantis zvažuje spojení s čínskou společností vyrábějící elektromobily, napsala podle ČTK dnes s odvoláním na zdroje agentura Bloomberg. Druhý největší evropský výrobce automobilů z hlediska prodejů se snaží posílit svou přítomnost na největším automobilovém trhu na světě. Skupina zatím nedošla k nějakému konečnému rozhodnutí.
Jednou z automobilek ve hře je podle zdrojů Zhejiang Leapmotor Technologies. Stellantis po vzoru svých konkurentů zvažuje možnosti, jako je investice do místní firmy vyrábějící elektromobily a obchodní partnerství, které by mu pomohlo v Číně růst, dodaly zdroje.
Zájem o spojení s Leapmotor projevili i další světoví výrobci automobilů, například koncern Volkswagen, řekl jeden ze zdrojů. Mluvčí Stellantisu i Volkswagenu se k věci odmítli vyjádřit.
Šéf Stellantisu Carlos Tavares prosazuje ohledně Číny strategii, která zahrnuje minimalizaci investic do fyzických aktiv ve prospěch spolupráce a partnerství. Skupina loni zastavila výrobu ve své jediné továrně na Jeep v Číně a zvažovala ukončení veškeré výroby automobilů v zemi.
Tavares v červenci prohlásil, že je se svým rozhodnutím o snížení výroby spokojen. Dodal, že konkurenti jako Volkswagen či General Motors jsou v Číně "pod tlakem", protože výrobci vozidel snižují ceny.
Skupina Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Fúze svedla dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. Stellantis má stále společný podnik s Dongfeng Motor Group na prodej vozů Peugeot a Citroën v Číně.
Světové automobilky sledují čínský trh s elektromobily, protože se snaží expandovat v druhé největší ekonomice světa. Volkswagen minulý měsíc uvedl, že plánuje investovat 700 milionů dolarů (15,6 miliardy Kč) do automobilky Xpeng a vyvíjet s ní společně elektromobily v Číně.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.