Čtvrtý největší výrobce automobilů na světě zřejmě podlehl tlakům od hlasité menšiny, která si neumí dát dva plus dva dohromady a rozhodl se být do 8 let 100% elektrický.
Elektromobil jako takový je, i přes své určité nedostatky, skvělá alternativa ke stávajícím vozům se spalovacími motory. Jsou tiché, pohodlné a někdy umí být i zatraceně rychlé a zábavné. Ale ekologické? Ano, městský elektromobil s malou baterií po najetí velkého množství kilometrů nakonec může být ekologičtější, než jeho ekvivalent se spalovacím motorem. To ale zdaleka neplatí pro elektrická SUV a nebo dokonce velké off-roady. U nich je ekologická zátěž na výrobu tak vysoká, že baterie nemá takovou životnost, aby se co do ekologie někdy vyplatila. Stačí používat zdravý rozum a umět si vyhledat informace. Ne jen slepě věřit tomu, že elektromobil vydává 0 gramů emisí a tečka.
Proto mě zaráží prohlášení skupiny Stellantis, která se rozhodla, alespoň v Evropě, být do roku 2030 100% elektrická. Ve Spojených státech naštěstí tak radikální není, zde má v úmyslu prodávat "jen" 50% vozů poháněných čistě na elektřinu. Takže pokud to chápeme správně, Stellantis se rozhodl spáchat ekologickou katastrofu a ještě se tím hrdě chlubí. Kromě ekologie nesmíme zapomenout ani na dostupnost oněch "čistých" automobilů pro běžného uživatele. Stellantis předpokládá, že se mu do roku 2030 podaří zdvojnásobit příjmy, což něco napovídá o budoucí ceně jejich produktů. Upřímně jako ekologicky smýšlející člověk doufám, že se nesmyslné plány Stellantisu nepodaří naplnit a nadále budeme moci v jeho vozech vídat vše od povedených motorů PureTech až po V8 Hemi.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!