Čtvrtý největší výrobce automobilů na světě zřejmě podlehl tlakům od hlasité menšiny, která si neumí dát dva plus dva dohromady a rozhodl se být do 8 let 100% elektrický.
Elektromobil jako takový je, i přes své určité nedostatky, skvělá alternativa ke stávajícím vozům se spalovacími motory. Jsou tiché, pohodlné a někdy umí být i zatraceně rychlé a zábavné. Ale ekologické? Ano, městský elektromobil s malou baterií po najetí velkého množství kilometrů nakonec může být ekologičtější, než jeho ekvivalent se spalovacím motorem. To ale zdaleka neplatí pro elektrická SUV a nebo dokonce velké off-roady. U nich je ekologická zátěž na výrobu tak vysoká, že baterie nemá takovou životnost, aby se co do ekologie někdy vyplatila. Stačí používat zdravý rozum a umět si vyhledat informace. Ne jen slepě věřit tomu, že elektromobil vydává 0 gramů emisí a tečka.
Proto mě zaráží prohlášení skupiny Stellantis, která se rozhodla, alespoň v Evropě, být do roku 2030 100% elektrická. Ve Spojených státech naštěstí tak radikální není, zde má v úmyslu prodávat "jen" 50% vozů poháněných čistě na elektřinu. Takže pokud to chápeme správně, Stellantis se rozhodl spáchat ekologickou katastrofu a ještě se tím hrdě chlubí. Kromě ekologie nesmíme zapomenout ani na dostupnost oněch "čistých" automobilů pro běžného uživatele. Stellantis předpokládá, že se mu do roku 2030 podaří zdvojnásobit příjmy, což něco napovídá o budoucí ceně jejich produktů. Upřímně jako ekologicky smýšlející člověk doufám, že se nesmyslné plány Stellantisu nepodaří naplnit a nadále budeme moci v jeho vozech vídat vše od povedených motorů PureTech až po V8 Hemi.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.