Automobilka Tesla v současnosti nabízí trojici modelů, které by měl brzy doplnit elektrický tahač a nová generace Roadsteru, jejichž prototypy automobilka ukázala již v roce minulém . Na příští rok se však plánuje představení dalšího prototypu, po kterém Američané již dlouho volají a Musk o něm dlouho sní. Řeč není o ničem jiném, než o modelu Tesla Pickup.
Elon Musk je známý svými častými příspěvky na Twitteru, kdy ve svých odpovědích neznámým lidem často prozrazuje i zajímavé střípky z plánů Tesly na nadcházející období. A přesně k tomu došlo i před pár dny, kdy mu uživatel s přezdívkou larry položil otázka „Kdy si budu moci objednat svůj pickupu ?" Podobných otázek musí Musk dostávat každý den stovky, tentokrát se ale rozhodl odpovědět „Nemůžu se dočkat výroby pickupu... Možná jíž příští rok představíme prototyp."
O slabosti Muska pro chystaný pickup, jehož první náčrt byl zveřejněn již během premiéry tahače Semi a nové generace Roadsteru, se přitom dobře ví. Během listopadového rozhovoru pro Recorde uvedl, že je z auta tak nadšený, že by mu ani nevadilo, kdyby se moc dobře neprodávalo.
I’m dying to make a pickup truck so bad … we might have a prototype to unveil next year
— Elon Musk (@elonmusk) 11. prosince 2018
„Já osobně jsem z nového pickupu extrémně nadšený. Je to něco, co chci vyrábět již delší dobu. S Franzem jsem dokonce vybíral některé designové návrhy... Je to tak, že bych skutečně chtěl něco, co bude jako super-futuristický cyberpunk."
„A pokud bude o truck mezi lidmi malý zájem, pravděpodobně v budoucnu představíme výrazně konvenčnější truck. Ale tohle je ta věc, která mě teď osobně nejvíc zajímá. A bude mít hodně titanu," uvedl Musk v rozhovoru. Následně ještě dodal, že pickup by měl být zajímavý, úchvatný a měl by se z něj tajit dech.
Pokud se podíváme do historie, zjistíme, že Tesla ukazuje prototypy svých modelů obvykle pár let před zahájením prodeje. To už jsme ostatně mohli vidět u Modelu 3, Tesly Semi nebo nové generace Roadsteru. Pokud tedy automobilka představí pickup příští rok, pravděpodobně se ho zákazníci dočkají v roce 2020 nebo 2021.
Na rozdíl od většiny již dříve představených modelů se však pickup bude muset utkat s konkurencí. Již dříve představila svůj pracovní elektrický pickup společnost Workhorse a na nedávném autosalonu byl představen velice zdařilý koncept elektrického pickupu Rivian RT-1, který by mohl do showroomů dorazit ještě před Teslou.
Tesla má však výhody ve zkušenostech s podobnými technologiemi i masovou výrobou. Navíc je Tesla již dobře známá a její pestrá zákaznická základna by jí mohla pomoci získat nadvládu i na trhu s pickupy. Nepředjímejme však a počkejme si, jak bude vlastně nový Tesla pickup vůbec vypadat.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?