Automobilka Tesla v současnosti nabízí trojici modelů, které by měl brzy doplnit elektrický tahač a nová generace Roadsteru, jejichž prototypy automobilka ukázala již v roce minulém . Na příští rok se však plánuje představení dalšího prototypu, po kterém Američané již dlouho volají a Musk o něm dlouho sní. Řeč není o ničem jiném, než o modelu Tesla Pickup.
Elon Musk je známý svými častými příspěvky na Twitteru, kdy ve svých odpovědích neznámým lidem často prozrazuje i zajímavé střípky z plánů Tesly na nadcházející období. A přesně k tomu došlo i před pár dny, kdy mu uživatel s přezdívkou larry položil otázka „Kdy si budu moci objednat svůj pickupu ?" Podobných otázek musí Musk dostávat každý den stovky, tentokrát se ale rozhodl odpovědět „Nemůžu se dočkat výroby pickupu... Možná jíž příští rok představíme prototyp."
O slabosti Muska pro chystaný pickup, jehož první náčrt byl zveřejněn již během premiéry tahače Semi a nové generace Roadsteru, se přitom dobře ví. Během listopadového rozhovoru pro Recorde uvedl, že je z auta tak nadšený, že by mu ani nevadilo, kdyby se moc dobře neprodávalo.
I’m dying to make a pickup truck so bad … we might have a prototype to unveil next year
— Elon Musk (@elonmusk) 11. prosince 2018
„Já osobně jsem z nového pickupu extrémně nadšený. Je to něco, co chci vyrábět již delší dobu. S Franzem jsem dokonce vybíral některé designové návrhy... Je to tak, že bych skutečně chtěl něco, co bude jako super-futuristický cyberpunk."
„A pokud bude o truck mezi lidmi malý zájem, pravděpodobně v budoucnu představíme výrazně konvenčnější truck. Ale tohle je ta věc, která mě teď osobně nejvíc zajímá. A bude mít hodně titanu," uvedl Musk v rozhovoru. Následně ještě dodal, že pickup by měl být zajímavý, úchvatný a měl by se z něj tajit dech.
Pokud se podíváme do historie, zjistíme, že Tesla ukazuje prototypy svých modelů obvykle pár let před zahájením prodeje. To už jsme ostatně mohli vidět u Modelu 3, Tesly Semi nebo nové generace Roadsteru. Pokud tedy automobilka představí pickup příští rok, pravděpodobně se ho zákazníci dočkají v roce 2020 nebo 2021.
Na rozdíl od většiny již dříve představených modelů se však pickup bude muset utkat s konkurencí. Již dříve představila svůj pracovní elektrický pickup společnost Workhorse a na nedávném autosalonu byl představen velice zdařilý koncept elektrického pickupu Rivian RT-1, který by mohl do showroomů dorazit ještě před Teslou.
Tesla má však výhody ve zkušenostech s podobnými technologiemi i masovou výrobou. Navíc je Tesla již dobře známá a její pestrá zákaznická základna by jí mohla pomoci získat nadvládu i na trhu s pickupy. Nepředjímejme však a počkejme si, jak bude vlastně nový Tesla pickup vůbec vypadat.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?