Automobilka Tesla v současnosti nabízí trojici modelů, které by měl brzy doplnit elektrický tahač a nová generace Roadsteru, jejichž prototypy automobilka ukázala již v roce minulém . Na příští rok se však plánuje představení dalšího prototypu, po kterém Američané již dlouho volají a Musk o něm dlouho sní. Řeč není o ničem jiném, než o modelu Tesla Pickup.
Elon Musk je známý svými častými příspěvky na Twitteru, kdy ve svých odpovědích neznámým lidem často prozrazuje i zajímavé střípky z plánů Tesly na nadcházející období. A přesně k tomu došlo i před pár dny, kdy mu uživatel s přezdívkou larry položil otázka „Kdy si budu moci objednat svůj pickupu ?" Podobných otázek musí Musk dostávat každý den stovky, tentokrát se ale rozhodl odpovědět „Nemůžu se dočkat výroby pickupu... Možná jíž příští rok představíme prototyp."
O slabosti Muska pro chystaný pickup, jehož první náčrt byl zveřejněn již během premiéry tahače Semi a nové generace Roadsteru, se přitom dobře ví. Během listopadového rozhovoru pro Recorde uvedl, že je z auta tak nadšený, že by mu ani nevadilo, kdyby se moc dobře neprodávalo.
I’m dying to make a pickup truck so bad … we might have a prototype to unveil next year
— Elon Musk (@elonmusk) 11. prosince 2018
„Já osobně jsem z nového pickupu extrémně nadšený. Je to něco, co chci vyrábět již delší dobu. S Franzem jsem dokonce vybíral některé designové návrhy... Je to tak, že bych skutečně chtěl něco, co bude jako super-futuristický cyberpunk."
„A pokud bude o truck mezi lidmi malý zájem, pravděpodobně v budoucnu představíme výrazně konvenčnější truck. Ale tohle je ta věc, která mě teď osobně nejvíc zajímá. A bude mít hodně titanu," uvedl Musk v rozhovoru. Následně ještě dodal, že pickup by měl být zajímavý, úchvatný a měl by se z něj tajit dech.
Pokud se podíváme do historie, zjistíme, že Tesla ukazuje prototypy svých modelů obvykle pár let před zahájením prodeje. To už jsme ostatně mohli vidět u Modelu 3, Tesly Semi nebo nové generace Roadsteru. Pokud tedy automobilka představí pickup příští rok, pravděpodobně se ho zákazníci dočkají v roce 2020 nebo 2021.
Na rozdíl od většiny již dříve představených modelů se však pickup bude muset utkat s konkurencí. Již dříve představila svůj pracovní elektrický pickup společnost Workhorse a na nedávném autosalonu byl představen velice zdařilý koncept elektrického pickupu Rivian RT-1, který by mohl do showroomů dorazit ještě před Teslou.
Tesla má však výhody ve zkušenostech s podobnými technologiemi i masovou výrobou. Navíc je Tesla již dobře známá a její pestrá zákaznická základna by jí mohla pomoci získat nadvládu i na trhu s pickupy. Nepředjímejme však a počkejme si, jak bude vlastně nový Tesla pickup vůbec vypadat.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.