Volkswagen mířil strmě vzhůru, dělal si naděje na trůn největšího výrobce aut, na kterém pevně sedí Toyota. Teď se mu ale nedaří a zdá se, že sen o prvenství se mu zcela rozplyne, tedy minimálně pro tento rok.
Prodeje mu moc nejdou v Evropě, kde místy roste, místy stagnuje, jinde dokonce klesá. V Číně, největším trhu pro koncern VW, má velké potíže s odbytem aut. Číňané z jistých důvodů přesedlávají z VW na své čínské značky, popřípadě ke konkurenci. Prodeje mu tam celý rok 2015 klesají. V červnu o 4,6 procenta, v květnu o 2,6%, přitom minulý rok měl našlápnuto k prodejům přes 1 milion aut VW koncernu měsíčně. Nyní to je 840 tisíc vozů.
Pokles prodejů pociťuje i v Rusku a Jižní Americe. I tyto dva důležité trhy ovlivňují jeho celkový prodejní neúspěch. Rusko pochopitelně nenakupuje z důvodů sankcí, Jižní Amerikou otřásá nejistota trhu.
Situace není zcela ideální. Například Škoda Auto stále zaznamenává růst prodejů, proto je teď terčem nevole vedení koncernu, který nerad vidí, že „podřadná“ automobilka je v zelených číslech, zatímco mateřský Volkswagen v červených.