Model Camry se stal prvním vozem společnosti Toyota vyrobeným v USA, jenž využívá platformu TNGA. Tento týden začal sjíždět z výrobní linky ve městě Georgetown ve státě Kentucky.
Japonská automobilka Toyota začala vyrábět novou generaci modelu Camry. Zajímavostí je, že se jedná o první vozidlo vyrobené ve Spojených státech amerických s pomocí modulární platformy TNGA. Označení této platformy vzniklo ze slov Toyota New Global Architecture, což dává jasně tušit, jak velké plány za tímto krokem stojí. Především se však jedná o reakci na modulární platformu MQB (Modularer Querbaukasten), kterou využívá skupina Volkswagen dokonce tak úspěšně, že vystřídala Toyotu na pozici jedničky světového dodavatele automobilů.
Před pár měsíci Toyota oznámila, že hodlá investovat do své továrny v Kentucky 1,33 miliardy dolarů, aby zmodernizovala a zefektivnila výrobní proces. Již v nedávné době Toyota přijala 700 nových zaměstnanců za účelem plynulejšího zahájení výroby již zmiňovaného modelu Camry.
Od doby, kdy byl před jedenatřiceti lety výrobní závod v Kentucky opět oživen, se zde vyrobilo více než 8 000 000 vozů Camry a celkově více než 11 000 000 aut. Zajímavostí je, že tato výrobna je největší továrnou společnosti Toyota na světě. A kromě modelu Camry zde též vznikají vozy Toyota Avalon a Lexus ES 350.
Nový model Camry označovaný jako 2018 Toyota Camry je již osmou generací této japonské stálice. Má zaujmout modernizovaným designem exteriéru, výkonnějšími motory, novým materiálem absorbujícím hluk či osmistupňovou automatickou převodovkou. Pro hybridní verzi je určena převodovka CVT.
Za zmínku též stojí, že automobil Toyota Camry byl druhým nejprodávanějším vozem této japonské automobilky na americkém trhu v prvních pěti měsících letošního roku. Úspěšnější byl jen model RAV4.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.