Model Camry se stal prvním vozem společnosti Toyota vyrobeným v USA, jenž využívá platformu TNGA. Tento týden začal sjíždět z výrobní linky ve městě Georgetown ve státě Kentucky.
Japonská automobilka Toyota začala vyrábět novou generaci modelu Camry. Zajímavostí je, že se jedná o první vozidlo vyrobené ve Spojených státech amerických s pomocí modulární platformy TNGA. Označení této platformy vzniklo ze slov Toyota New Global Architecture, což dává jasně tušit, jak velké plány za tímto krokem stojí. Především se však jedná o reakci na modulární platformu MQB (Modularer Querbaukasten), kterou využívá skupina Volkswagen dokonce tak úspěšně, že vystřídala Toyotu na pozici jedničky světového dodavatele automobilů.
Před pár měsíci Toyota oznámila, že hodlá investovat do své továrny v Kentucky 1,33 miliardy dolarů, aby zmodernizovala a zefektivnila výrobní proces. Již v nedávné době Toyota přijala 700 nových zaměstnanců za účelem plynulejšího zahájení výroby již zmiňovaného modelu Camry.
Od doby, kdy byl před jedenatřiceti lety výrobní závod v Kentucky opět oživen, se zde vyrobilo více než 8 000 000 vozů Camry a celkově více než 11 000 000 aut. Zajímavostí je, že tato výrobna je největší továrnou společnosti Toyota na světě. A kromě modelu Camry zde též vznikají vozy Toyota Avalon a Lexus ES 350.
Nový model Camry označovaný jako 2018 Toyota Camry je již osmou generací této japonské stálice. Má zaujmout modernizovaným designem exteriéru, výkonnějšími motory, novým materiálem absorbujícím hluk či osmistupňovou automatickou převodovkou. Pro hybridní verzi je určena převodovka CVT.
Za zmínku též stojí, že automobil Toyota Camry byl druhým nejprodávanějším vozem této japonské automobilky na americkém trhu v prvních pěti měsících letošního roku. Úspěšnější byl jen model RAV4.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.