Model Camry se stal prvním vozem společnosti Toyota vyrobeným v USA, jenž využívá platformu TNGA. Tento týden začal sjíždět z výrobní linky ve městě Georgetown ve státě Kentucky.
Japonská automobilka Toyota začala vyrábět novou generaci modelu Camry. Zajímavostí je, že se jedná o první vozidlo vyrobené ve Spojených státech amerických s pomocí modulární platformy TNGA. Označení této platformy vzniklo ze slov Toyota New Global Architecture, což dává jasně tušit, jak velké plány za tímto krokem stojí. Především se však jedná o reakci na modulární platformu MQB (Modularer Querbaukasten), kterou využívá skupina Volkswagen dokonce tak úspěšně, že vystřídala Toyotu na pozici jedničky světového dodavatele automobilů.
Před pár měsíci Toyota oznámila, že hodlá investovat do své továrny v Kentucky 1,33 miliardy dolarů, aby zmodernizovala a zefektivnila výrobní proces. Již v nedávné době Toyota přijala 700 nových zaměstnanců za účelem plynulejšího zahájení výroby již zmiňovaného modelu Camry.
Od doby, kdy byl před jedenatřiceti lety výrobní závod v Kentucky opět oživen, se zde vyrobilo více než 8 000 000 vozů Camry a celkově více než 11 000 000 aut. Zajímavostí je, že tato výrobna je největší továrnou společnosti Toyota na světě. A kromě modelu Camry zde též vznikají vozy Toyota Avalon a Lexus ES 350.
Nový model Camry označovaný jako 2018 Toyota Camry je již osmou generací této japonské stálice. Má zaujmout modernizovaným designem exteriéru, výkonnějšími motory, novým materiálem absorbujícím hluk či osmistupňovou automatickou převodovkou. Pro hybridní verzi je určena převodovka CVT.
Za zmínku též stojí, že automobil Toyota Camry byl druhým nejprodávanějším vozem této japonské automobilky na americkém trhu v prvních pěti měsících letošního roku. Úspěšnější byl jen model RAV4.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.