Mladoboleslavská automobilka se většinou snaží působit jako výrobce především praktických modelů, které zastanou úlohy v rodině i ve firmě. I mezi Škodovkami se však dá najít pár ostrých modelů, které ale automobilka prezentuje docela jinak. To ostatně ukazuje nový spot, se kterým se nejostřejší Octavia dokonce zapsala do Guinessovy knihy rekordů.
S automobily se dá vytvořit či překonat celá řada zajímavých světových rekordů. V minulosti už jsme ostatně o několika z nich i psali, ovšem to, co nyní předvedla Škoda se svojí nejostřejší Octavií RS 245, se naprosto vymyká jakýmkoliv žebříčkům.
Pro svůj neotřelý pokus ukryla automobilka do svého nejostřejšího kombíku instruktora bojových umění jménem Markus Haas, který čekal připraven pod otevřeným střešním oknem. Atypickou trojici pak uzavřela soutěžní lukostřelkyně Laurenc Baldauff, která se účastnila i Olympijských her.
A o co vlastně šlo? Zatímco Octavia nabírala rychlost, lukostřelkyně se připravovala vystřelit na terč. Svůj šíp však vypustila až v momentě, kdy ji míjela červená Octavia, z jejíhož střešního okna již vykukoval Markus Haas. A právě ten pak během jízdy dokázal rukou chytit vystřelený letící šíp.
Něco takového by s normální Octavií nebylo možné a tak není divu, že automobilka nasadila svůj vůbec nejvýkonnější model, který pod kapotou ukrývá 2.0 litrový přeplňovaný motor o výkonu 245 koní (180 kW) a s točivým momentem 370 Nm. V kombinaci s šestistupňovým automatem nebo 7-stupňovým automatem pak vůz dokáže pokořit hranici 100 km/h během 2 sekund.
Působivému pokusu byla dokonce přítomna i zástupkyni Guinessovy knihy rekordů, díky které rekord rozhodně nezmizí a nebude zapomenut. Doma však nic takového rozhodně nezkoušejte. Existuje totiž velké riziko, že místo chycení by vám šípl rukou jen proletěl. A to by nebylo hezké ani příjemné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.