Mladoboleslavská automobilka se většinou snaží působit jako výrobce především praktických modelů, které zastanou úlohy v rodině i ve firmě. I mezi Škodovkami se však dá najít pár ostrých modelů, které ale automobilka prezentuje docela jinak. To ostatně ukazuje nový spot, se kterým se nejostřejší Octavia dokonce zapsala do Guinessovy knihy rekordů.
S automobily se dá vytvořit či překonat celá řada zajímavých světových rekordů. V minulosti už jsme ostatně o několika z nich i psali, ovšem to, co nyní předvedla Škoda se svojí nejostřejší Octavií RS 245, se naprosto vymyká jakýmkoliv žebříčkům.
Pro svůj neotřelý pokus ukryla automobilka do svého nejostřejšího kombíku instruktora bojových umění jménem Markus Haas, který čekal připraven pod otevřeným střešním oknem. Atypickou trojici pak uzavřela soutěžní lukostřelkyně Laurenc Baldauff, která se účastnila i Olympijských her.
A o co vlastně šlo? Zatímco Octavia nabírala rychlost, lukostřelkyně se připravovala vystřelit na terč. Svůj šíp však vypustila až v momentě, kdy ji míjela červená Octavia, z jejíhož střešního okna již vykukoval Markus Haas. A právě ten pak během jízdy dokázal rukou chytit vystřelený letící šíp.
Něco takového by s normální Octavií nebylo možné a tak není divu, že automobilka nasadila svůj vůbec nejvýkonnější model, který pod kapotou ukrývá 2.0 litrový přeplňovaný motor o výkonu 245 koní (180 kW) a s točivým momentem 370 Nm. V kombinaci s šestistupňovým automatem nebo 7-stupňovým automatem pak vůz dokáže pokořit hranici 100 km/h během 2 sekund.
Působivému pokusu byla dokonce přítomna i zástupkyni Guinessovy knihy rekordů, díky které rekord rozhodně nezmizí a nebude zapomenut. Doma však nic takového rozhodně nezkoušejte. Existuje totiž velké riziko, že místo chycení by vám šípl rukou jen proletěl. A to by nebylo hezké ani příjemné.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.