Pokud máte v kapse 1.2 milionu korun a toužíte po tradičním Jaguaru, nabízí se vám vcelku bohatá škála možností. Ať už se budete rozhodovat mezi novým či předváděcím vozem, snadno za tuto částku seženete SUV jako E-Pace či F-Pace, nebo klasické sedany XE nebo XF. Jsou mezi námi ale i tací, kteří dokáží podobnou sumu investovat do automobilu, který by někteří bez rozpaků nazvali kusem šrotu.
Automobilka v Jaguar představila v posledních letech řadu impozantních modelů, které svým výkonem, luxusem a hlavně pocitem z jízdy excelují v segmentu SUV, sedanů i sportovních vozů, přičemž model F-Type se může měřit dokonce i s premianty v segmentu. Každý fanoušek Jaguárů ale ví, že největší poklad tahle automobilka vyrobila již před lety.
Ostatně i sám Enzo Ferrari kdysi popsal model E-Type jako nejkrásnější automobil, jaký kdy viděl. A krása tohohle vozu, spolu s vynikajícím požitkem z jízdy, z něj udělala ceněný sběratelský artikl, jehož ceny se v Británii pohybují od 60 000 liber (1,7 mil. Kč) za nejlacinější kousky, přes 100 000 liber (2,9 mil. Kč) za ty zachovalé až po 150 000 liber (4,3 mil. Kč) za sběratelské unikáty.
Když vám tedy řekneme, že neznámý investor pořídil na aukci společnosti H&H Jaguar E-Type z roku 1965 za 41 625 liber (cca 1,2 mil Kč), pravděpodobně ho budete považovat za šťastlivce, který vcelku slušně ušetřil. Jakmile vám ale ukážeme fotografie, jistě názor změníte.
Vydražený automobil má totiž k ideálnímu stavu na míle daleko. Karoserie je na některých místech doslova děravá, ale naštěstí by měla být kompletní. Koroze napadla prakticky vše, včetně motoru a interiéru. Ten je ostatně ve stejně zbědovaném stavu, jako zbytek vozu.
Vůz, který byl dražen v „nálezovém stavu," má na tachometru 97 220 kilometrů a pod kapotou ukrývá 4.6 litrový řadový šestiválec, který je spojen s 4-rychlostní manuální převodovkou. Velkým benefitem je také fakt, že čísla motoru a karoserie se shodují.
Otázkou však je, jak moc bude potřeba do vozu zainvestovat. Tato klasika bude na ceně už jen růst, ovšem majitel si nejspíš bude muset počkat, než se mu koupě i se všemi investicemi zaplatí a zhodnotí. Jako milovníci těchto klasik jsme ale rádi, že vůz se nakonec nerozpadne na prach.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.