Všichni majitelé německého sporťáku Carrera GT tak nyní mají možnost udělat ze svého drahého a zřídka vídaného miláčka ještě sportovnější a exkluzivnější náčiní.
Za vše hovoří přiložené fotografie an technické specifikace:
Motor
Konfigurace V10
Výkon 670 koní/492 kW v 8100 rpm
Maximální točivý moment 640 Nm v 5800 rpm
Výkony
Maximální rychlost přes 345 km/h
Zrychlení 0-100 km/h přibližně 3,4 s
V nabídce budou tři úrovně úprav vozu. První úroveň zvýší výkon motoru na 670 koní a točivý moment vzroste na 640 Nm, díky čemuž překročí maximální rychlost hodnotu 345 km/h. Změny se dočká sací potrubí, osazeny budou nízkoodporové vzduchové filtry, překalibrována bude řídící jednotka motoru a vyměněn bude také přední katalyzátor za sportovní provedení.
Dále bude vyměněno výfukové potrubí za sportovní, elektronicky programovatelné (navíc budou řízeny ventily a zvuk či hluk z výfuku lze zvolit ve dvou úrovních).
Změny jsou testovány na dynamometru, takže výkonový nárůst 19 kW (25 koní) i nárůst maxima točivého momentu o 30 Nm jsou zaručeny. Vůz získá hlubší zvuk a váhová úspora bude činit 18 kg.
Druhá úroveň úprav navýší výkon vozu na 715 koní, maximum točivého momentu vzroste na 660 Nm a maximální rychlost překročí 355 km/h. Kromě výše zmíněných změn zahrnuje tato úroveň také jinou hlavu válců a sběrné výfukové potrubí.
Nejvíce výkonu přinese třetí úroveň úprav. Po ní získá motor výkon 770 koní a maximum točivého momentu bude 690 Nm, takže maximální rychlost přesáhne hodnotu 365 km/h. Edo Competition toho dosáhne výměnou bloku motoru za nový se zdvihovým objemem 6 litrů, výměnou čtyř vačkových hřídelů v hlavě válců, novými písty a adlšími úpravami, které odpovídají úrovni 2.
Změn se dočká rovněž sériový podvozek Carrery GT. Ten od Edo Competition, vyvinutý ve spolupráci se specialistou KW, bude třísměrně nastavitelný (umožní nastavit tuhost a útlum tlumičů) a to samostatně pro pomalé a rychlé stlačení tlumiče. Jako volitelnou úpravu nabízí Edo Competition elektrohydraulický systém zdvihu vozu.
Brzdové kotouče jsou keramické, zakusují se do nich sportovní vysokovýkonné brzdy. Ráfky kol jsou kované o průměru 18 palců, kola jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup. Rozměry předních pneu jsou 265/35 18, rozměry zadních pneu 345/35 18. Vnější obruby ráfků jsou z leštěné oceli, vnitřní z kovaného vysokoodolného hliníku.
Vůz dostane také nové zadní křídlo z uhlíkových vláken, které generuje více přítlačné síly a přispívá tak ke zlepšení stability vozu ve vyšších rychlostech.
V interiéru pak najdeme sportovní kožené sedačky Recaro se šestibodovými bezpečnostními pásy. Všechny úpravy lze provést jen v sídle Edo Competition, v německém městečku Ahlen.
Zdroj: Edo Competition