Ohnivá vášeň, které nelze uniknout - s tímto sloganem představila tuningová společnost Edo Competition svůj další počin, Porsche Carrera GT. Nakonec, studie této úpravy byla ve středu pozornosti již předloni na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu.
Všichni majitelé německého sporťáku Carrera GT tak nyní mají možnost udělat ze svého drahého a zřídka vídaného miláčka ještě sportovnější a exkluzivnější náčiní.
Za vše hovoří přiložené fotografie an technické specifikace:
Motor Konfigurace V10 Výkon 670 koní/492 kW v 8100 rpm Maximální točivý moment 640 Nm v 5800 rpm
Výkony Maximální rychlost přes 345 km/h Zrychlení 0-100 km/h přibližně 3,4 s
V nabídce budou tři úrovně úprav vozu. První úroveň zvýší výkon motoru na 670 koní a točivý moment vzroste na 640 Nm, díky čemuž překročí maximální rychlost hodnotu 345 km/h. Změny se dočká sací potrubí, osazeny budou nízkoodporové vzduchové filtry, překalibrována bude řídící jednotka motoru a vyměněn bude také přední katalyzátor za sportovní provedení. Dále bude vyměněno výfukové potrubí za sportovní, elektronicky programovatelné (navíc budou řízeny ventily a zvuk či hluk z výfuku lze zvolit ve dvou úrovních). Změny jsou testovány na dynamometru, takže výkonový nárůst 19 kW (25 koní) i nárůst maxima točivého momentu o 30 Nm jsou zaručeny. Vůz získá hlubší zvuk a váhová úspora bude činit 18 kg.
Druhá úroveň úprav navýší výkon vozu na 715 koní, maximum točivého momentu vzroste na 660 Nm a maximální rychlost překročí 355 km/h. Kromě výše zmíněných změn zahrnuje tato úroveň také jinou hlavu válců a sběrné výfukové potrubí.
Nejvíce výkonu přinese třetí úroveň úprav. Po ní získá motor výkon 770 koní a maximum točivého momentu bude 690 Nm, takže maximální rychlost přesáhne hodnotu 365 km/h. Edo Competition toho dosáhne výměnou bloku motoru za nový se zdvihovým objemem 6 litrů, výměnou čtyř vačkových hřídelů v hlavě válců, novými písty a adlšími úpravami, které odpovídají úrovni 2.
Změn se dočká rovněž sériový podvozek Carrery GT. Ten od Edo Competition, vyvinutý ve spolupráci se specialistou KW, bude třísměrně nastavitelný (umožní nastavit tuhost a útlum tlumičů) a to samostatně pro pomalé a rychlé stlačení tlumiče. Jako volitelnou úpravu nabízí Edo Competition elektrohydraulický systém zdvihu vozu.
Brzdové kotouče jsou keramické, zakusují se do nich sportovní vysokovýkonné brzdy. Ráfky kol jsou kované o průměru 18 palců, kola jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup. Rozměry předních pneu jsou 265/35 18, rozměry zadních pneu 345/35 18. Vnější obruby ráfků jsou z leštěné oceli, vnitřní z kovaného vysokoodolného hliníku.
Vůz dostane také nové zadní křídlo z uhlíkových vláken, které generuje více přítlačné síly a přispívá tak ke zlepšení stability vozu ve vyšších rychlostech.
V interiéru pak najdeme sportovní kožené sedačky Recaro se šestibodovými bezpečnostními pásy. Všechny úpravy lze provést jen v sídle Edo Competition, v německém městečku Ahlen.
Zdroj: Edo Competition
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?